یک اقدام خوب از سوی گوگل: دیگر اپلیکیشن ها نمی توانند به سادگی قبل، فهرست دیگر اپلیکیشن ها نصب شده را در گوشی شما چک نمایند!

به گزارش مجله آزمون اول، فرض کنید که یک اپلیکیشن در گوشی اندرویدی خود نصب نموده باشید و این اپلیکیشن بتواند ببیند که چه اپلیکیشن های دیگری در گوشی نصب شده اند.

یک اقدام خوب از سوی گوگل: دیگر اپلیکیشن ها نمی توانند به سادگی قبل، فهرست دیگر اپلیکیشن ها نصب شده را در گوشی شما چک نمایند!

مثلا تصور کنید که یک اپلیکیشن بتواند نصب بودن اپلیکیشن های رقبای خود را نصب کند و حتی در صورت این کار خدماتش را به شما محدود کند. کاری که می دانید در خصوص یک اپ ایرانی مشهور، زمانی انجام می داد.

با تصور کنید که یک اپلیکیشن ظاهرا بی ضرر بتواند ببیند که کاربران از چه اپلیکیشن هایی برای دور زدن استفاده می نمایند و بعد گزارش دهی کند.

فرض کنید یک اپلیکیشن بتواند ببیند که کدام اپ های بانکی و یا اپ های سایت های خبری نصب شده اند. ممکن است آمار یک کاربر خاص برای شرکت ها و سازمان های عظیم مهم نباشد، اما وقتی کلان داده ای با استفاده از این اطلاعات صورت بگیرد، منجر به نوعی رقابت غیرمنصفانه یا جاسوسی از شهفرایندان می گردد.

خوشبختانه گوگل به این فکر افتاده است که این فرایند را محدود کند. بر اساس اخبار منتشر شده، طبق قوانین جدید گوگل این دسترسی محدود خواهد شد. این طوری علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده اند، نگرانی کاربران از لو رفتن اطلاعات مربوط به دیتینگ هایشان، اطلاعات بانکی یا سوگیری های سیاسی شان کمتر می گردد.

فی الواقع هر اپلیکیشن تحت اندروید 11 که تقاضای دسترسی به QUERY-ALL-PACKAGES را داشته باشد، از تاریخ 5 می ، چنانچه توجیه منطق برای لزوم دسترسی به این اطلاعات را نداشته باشد، در خطر تایید نشدن یا حذف از گوگل پلی قرار می گیرد.

بنابراین فقط اپلیکیشن هایی مانند فایل منجیرها، آنتی ویروس ها و نیز اپلیکیشن های بانکی که باید دسترسی به تراکنش های اپلیکیشن های دیگر داشته باشند، می توانند چنین درخواستی داشته باشند.

سال 2015 هم اپل به دلایل مشابه و نیز برای پیشگیری از اطلاع شرمت های آگهی پراکن به اطلاعات دیتای دانلودی کاربران، جلوی دسترسی های انیچنینی را گرفت. تا قبل از iOS 9 حتی اپ های توییتر و فیس بوک از API ارتباطی سوء استفاده می کردند و برای اینکه بتوانند کیفیت آگهی های اختصاصی و هدفمند یا ad targeting خود را بهتر نمایند، دیتای دانلودی کاربر را مرور می کردند.

البته انتظار نمی رود که میزان سخت گیری گوگل به میزان اپل باشد.

قوانین اپ استور می گوید که توسعه دهندگان مجاز نیستند اطلاعات را از ابزارها با هدف شناسایی آنها گردآوری نمایند و توسعه دهندگان مسئول درج هرگونه کد رهگیری در اپ های خود هستند.

منبع

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23431

به "یک اقدام خوب از سوی گوگل: دیگر اپلیکیشن ها نمی توانند به سادگی قبل، فهرست دیگر اپلیکیشن ها نصب شده را در گوشی شما چک نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اقدام خوب از سوی گوگل: دیگر اپلیکیشن ها نمی توانند به سادگی قبل، فهرست دیگر اپلیکیشن ها نصب شده را در گوشی شما چک نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید