10 روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست (آسان و کاربردی)

به گزارش مجله آزمون اول، اگر می خواهید بدانید چطور رنگ مو را از روی پوست تان پاک کنید، به یاد داشته باشید که تنها یک راه برای انجام این کار وجود ندارد. در حقیقت ما با 10 روش، برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، سر و کار داریم. در این مطلب به شما یاری خواهیم کرد تا بتوانید موادی را برای اینکار انتخاب کنید که پوست شما را تحریک نکند . علاوه بر آن، این مواد در بیشتر خانه ها نیز وجود داشته باشد.

10 روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست (آسان و کاربردی)

10 روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

1. استفاده از صابون و آب

اگر پس از رنگ کردن موهای خود، رنگی را بر روی پوست مخصوصاً بر روی دست ها و صورت خود دیدید، ابتدا آن را با آب و صابون مالش دهید. اینکار هنگامی که تازه رنگ روی پوست شما ریخته شده است، کاربردی تر خواهد بود. اگر آب و صابون معمولی لکه را پاک نکرد، از جوش شیرین بهره ببرید و دستان خود را با جوش شیرین بشویید. اما بطور کلی استفاده از این ماده برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست توصیه نمی گردد، چرا که استفاده از جوش شیرین می تواند به پوست شما آسیب برساند.

2. استفاده از پاک نماینده های آرایشی

پاک نماینده های آرایشی در واقع برای پاک کردن مواد رنگی از روی پوست طراحی شده اند. از آنجایی که استفاده از این مواد برای استفاده در مناطق حساس مانند صورت شما استفاده می گردد، استفاده از آن ها برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، پوست شما را تحریک نمی کند. برای این کار می توانید از هر پاک نماینده آرایشی که در دست دارید بهره ببرید. از آنها برای پاک کردن رنگ مو به همان روشی بهره ببرید که به جامانده آرایش را پاک می کنید. اگر بی فایده است، می توانید روش دیگری را امتحان کنید.

3. خمیر دندان، موثر برای برای پاک کردن رنگ موی سیاه از روی پوست

یکی دیگر از مواد قابل استفاده برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، خمیر دندان است. توصیه ای که در مورد استفاده از خمیر دندان وجود دارد آن است که اینکار را با خمیر دندان های ژله ای انجام ندهید و حتما از خمیر دندان های سنتی بهره ببرید. برای این کار میتوانید خمیر دندان را در ناحیه رنگ شده با انگشت، یک پد پنبه ای و یا یک مسواک تمیز بمالید. اگر به چیز دیگری برای پاک کردن لکه های مقاوم تر احتیاج دارید، خمیردندان را با جوش شیرین مخلوط کنید و دوباره امتحان کنید.

یک مزیت خمیر دندان به عنوان پاک نماینده رنگ مو این است که استفاده از آن در اطراف صورت و روی دست ها، باعث آسیب دیدن این قسمت ها نمی گردد.

4. پاک نماینده لاک ناخن

پاک نماینده لاک ناخن بهترین انتخاب برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست دستان شما است؛ در صورتی که نگران پاک شدن لاک از روی ناخن های خود نیستید، می توانید آن را روی یک توپ پنبه ای گذاشته و سعی کنید رنگ مو را پاک کنید. بعضی معتقدند که از این روش می توانید بر روی صورت خود نیز بهره ببرید، هر چند که این امر به اقدامات احتیاطی بیشتری احتیاج دارد. برای مثال، شما نمی خواهید اجازه دهید تا پاک نماینده لاک ناخن از روی صورت تان چکه کند، بنابراین می خواهید قبل از مالیدن پاک نماینده لاک ناخن بر روی پیشانی خود، تنها توپ پنبه را با آن مرطوب کنید. سپس پاک نماینده لاک ناخن را از روی صورت خود با آب بشویید چون این ماده می تواند بسیار آزاردهنده باشد و به پوست تان آسیب برساند. اگر رنگ مو در اطراف چشم هایتان ریخته شده، از انجام این روش پرهیز کنید.

در ابتدا از این نوع پاک نماینده در یک منطقه کوچک بهره ببرید تا واکنش پوست تان را ببینید، در صورتی که بعد از چند ثانیه هیچ مشکل و حساسیتی نداشتید، می توانید برای پاک کردن رنگ مو از آن بهره ببرید. پس از انجام کار، منطقه را به طور کامل بشویید تا تمام آثار پاک نماینده لاک ناخن را پاک کنید.

5. استفاده از ژله پترولیوم بهترین انتخاب برای پاک کردن لکه های کهنه رنگ مو

ژله پترولیوم برای کسانی که می خواهند بدانند چطور رنگ مو را از روی پوست اطراف پیشانی خود پاک نمایند، بسیار عالی است. ژل نفتی را به آرامی بر روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید تا لکه ناپدید گردد، مراقب باشید ژل را اطراف چشم ها نمالید.

یک تاکتیک دیگر برای استفاده از ژله نفت خام برای جلوگیری از ریختن ژل داخل چشم ها، استفاده از پنبه آغشته به ژله پترولیوم است. ژله پترولیوم آنقدر ایمن است که شما می توانید آن را به مدت طولانی بر روی پوست خود قرار دهید. برای مثال، شما می توانید ژله نفت را از شب بر روی لکه بمالید، تا صبح صبرنموده سپس آن را بشویید. برای جلوگیری از لکه دریافت لباس و دیگر وسایل، این ناحیه را با پارچه کتان تمیز بپوشانید و قبل از به خواب رفتن، دستان خود را با دستکش بپوشانید.

6. مواد شوینده بهترین گزینه برای پاک کردن لکه های مقاوم رنگ مو

شما می توانید مقدار کمی از مواد شوینده مایع را به منطقه آغشته به لکه اعمال کنید. توجه داشته باشید که باید پاک نماینده بدون رنگ، بدون مواد سفید نماینده و بدون عطر باشد تا از آزار دادن و صدمه دیدن پوست شما جلوگیری گردد. این روش فقط بر روی لکه رنگ موهای ضعیف موثرخواهد بود.

اگر می خواهید رنگ مو را از روی شانه، گردن و یا دست ها پاک کنید، می توانید یک قاشق سوپ خوری مواد شوینده را بر روی ناحیه رنگ شده و اطراف آن بمالید. به سادگی منطقه آسیب دیده را مرطوب کنید، مواد شوینده را با انگشتان خود و یا یک پد پنبه ای بمالید و به آرامی لکه را تمیز کنید. اگر پیشرفت قابل توجهی در پاک کردن رنگ مو دیدید، می توانید اینکار را در صورت احتیاج تکرار کنید.

برای پاک کردن لکه های سرسخت، به مقدار مساوی مواد شوینده مایع را با جوش شیرین مخلوط کنید و این فرآیند را تکرار کنید. جوش شیرین باعث می گردد که پوست های حساس آسیب ببینند، پس در استفاده از آن باید مراقب باشید. با این حال، استفاده از آن برای پشت و بازوهای شما بی خطر است. اگر هر گونه خارش، سوزش و یا دیگر نشانه های آسیب دیدگی را احساس کردید، همه مواد را بشویید و پاک نماینده دیگری را امتحان کنید.

7. استفاده از خود رنگ مو!

ممکن است عاقلانه به نظر نرسد، اما یکی دیگر از روش های پاک کردن رنگ مو از روی پوست، استفاد از خود رنگ مو است؛ در واقع رنگ مو می تواند لکه رنگ موهای قدیمی را دوباره فعال کند. از دستکش بهره ببرید و کمی رنگ مو را روی لکه بمالید. سپس سعی کنید آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.

8. روغن بچه روشی مطمئن برای پاک کردن لکه رنگ مو

روغن بچه به قدری مطمئن است که به طور مرتب برای بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد، هر چند این ماده نباید با چشم ها در تماس قرار گیرد. اما چگونه لکه رنگ مو را از روی پوست خود با روغن بچه پاک کنید؟ به سادگی، از روغن بچه و یک تکه پارچه یا پنبه بهره ببرید و ناحیه را مرطوب کنید، اما آن را خیس نکنید. برای پوشش دادن منطقه آسیب دیده از روغن به اندازه کافی بهره ببرید. بگذارید روی پوست بنشیند تا رنگ مو را جذب کند و سپس آن را با پد یا پارچه کتانی پاک کنید.

اگر با لکه رنگ موی سیاه سر و کار دارید، بگذارید روغن بچه یک شب روی پوست شما بماند. همان اقدامات احتیاطی که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید تا از لکه شدن بر روی تخت خواب خود جلوگیری کنید، مانند پوشش دادن ناحیه آسیب دیده با پارچه و پوشیدن دستکش. زمانی که صبح شد، ناحیه را با آب بشویید. ممکن است به استفاده از صابون و یا شامپو برای پاک کردن روغن از پوست خود احتیاج داشته باشید، واکنش شیمیایی این مواد باعث پاک شدن رنگ اضافی بر روی پوست می گردد.

نکته: روغن کودک برای استفاده در همه نواحی پوست به غیر از اطراف چشم ها، روشی مطمئن است و می تواند برای درمان لکه های رنگ موی قدیمی تر بکار رود.

9. استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان بهترین روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست قابل استفاده است. تا زمانی که از روغن زیتون واقعی استفاده می کنید، مصرف آن واقعاً کارساز خواهد بود.

روغن زیتون به اندازه لاک ناخن و یا سایر مواد شیمیایی، برای پوست شما آزاردهنده نیست. با این حال، اگر جوش یا جای جوش داشته باشید، این فرآیند ممکن است اوضاع را بدتر کند. روغن زیتون یک روش عالی برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست اطراف چشم شما خواهد بود.

نکته: روغن زیتون جایگزینی مطمئن برای روغن بچه است.

10. پرداخت هزینه برای مراقبت های پزشکی و مشورت با افراد متخصص

اگر دستورالعمل ما درباره نحوه پاک کردن لکه رنگ بر روی پوست، برای شما کارساز نیست، ممکن است لازم باشد با یک متخصص در آرایشگاه محل زندگی خود صحبت کنید. اما اگر پوست حساسی دارید مخصوصاً به مواد شیمیایی حساسیت دارید و یا چندین داروی خانگی برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست امتحان نموده و اثری نداشته است باید با یک متخصص مشورت کنید.

وقتی همه چیز به شکست می خورد، افراد حرفه ای به محصولاتی دسترسی دارند که ممکن است این لکه رنگ مو را از روی صورت تان پاک نمایند.

شما از چه روشی برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست خود استفاده نموده اید؟ آیا روش های بیان شده در این مطلب برای شما موثر بوده است؟ لطفا تجربیات خود را به وسیله ارسال نظر، با ما و سایر مخاطبین انگیزه به اشتراک بگذارید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15959

به "10 روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست (آسان و کاربردی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست (آسان و کاربردی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید