2 پدیده نجومی در آسمان 7 آذرماه

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا نوشت: بامداد فردا چهارشنبه، 7 آذر خوشه کندوی عسل به کمترین فاصله خود با ماه قرار می گیرد.

2 پدیده نجومی در آسمان 7 آذرماه

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در این باره گفت: در ساعت 27 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 7 آذر، خوشه کندوی عسل در کمترین فاصله با ماه قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: در این روز همچنین سیاره تیر به حضیض خورشیدی می رسد. عتیقی با تاکید بر اینکه در این پدیده سیاره تیر در کمترین فاصله با خورشید قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: این رخداد نجومی در ساعت 12 و 30 دقیقه فردا، چهارشنبه 7 آذرماه رخ می دهد.

سیاره عطارد یا تیر کوچکترین و نزدیکترین سیاره به خورشید بوده که سطح رو به خورشید آن به دلیل نزدیکی به خورشید، بسیار داغ و سطح پشت به خورشید آن نیز بسیار سرد است. این سیاره دارای حفره های کوچک و بزرگ زیادی است که حکایت از برخورد شهاب سنگ ها دارد؛ البته قطر برخی از دهانه ها به ده ها کیلومتر می رسد. برخی از این دهانه ها محل خروج مواد مذاب است که امروزه با سنگ های مذاب پر شده اند و مانند کوه های آتشفشانی هستند.

تیر، کوه و آتشفشان های بزرگ و عمده ای ندارد و از نظر فعالیت های زمین شناختی سیاره ای مرده به شمار می آید. عطارد از دسته سیاره های زمین سان است، ضمن آنکه این سیاره همانند سیاره های ناهید و ماه، حالت های گوناگونی از هلال تا قرص کامل را به خود می گیرد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 292

به "2 پدیده نجومی در آسمان 7 آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 پدیده نجومی در آسمان 7 آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید