4 منبع ایران برای خرید 18 میلیون دوز واکسن کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : وزیر بهداشت آخرین اقدامات صورت گرفته برای خرید واکسن خارجی کرونا و همچنین اقدامات انجام برای فراوری واکسن ایرانی این بیماری را تشریح کرد.

4 منبع ایران برای خرید 18 میلیون دوز واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سعید نمکی در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید 19، گفت: ما در کمیته واکسیناسیون با یاری دانشمندان، محققین و صاحب نظرانی که در کمیته حضور دارند کار واکسن کووید 19 را دنبال کردیم.

وی اضافه کرد: ما از سه جهت این فرایند را دنبال می کنیم . اول؛ خرید واکسن از منابعی است که در جهان تایید شدند؛ ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار معین منبع با خودمان است. ما چهار منبع را برای خرید انتخاب کردیم که حدود 18 میلیون دوز قرار است خریداری کنیم و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن سازهای جهان که مازاد برفراوری بود را مذاکره خرید کردیم.

نمکی تاکید نمود: در جهت دوم تهیه واکسن باید بتوانیم در قالب قرارداد مشترک، فراوری داخل و دانش فنی بیرون جهت را دنبال کنیم. گزارش امروز جلسه این بود که در این راه هم با دو و سه کشور خوب پیش رفتیم.

وی درباره جهت سوم تهیه واکسن، اظهار کرد: جهت سوم تکیه بر دانش و فراوریات داخلی است که 4 مورد از اینها هفته پیش در قالب وبیناری با سازمان بهداشت جهانی مطرح شد و گزارشاتی ارائه شد و امیدواریم 2 مورد از آنها در روزهای آینده و جلسه ای که روز چهارشنبه داریم اجازه فاز انسانی برای کلینیکال ترایال را دریافت نمایند و از روزهای آینده حداقل یکی از آنها کار کلینیکال ترایال را روی مدل های انسانی آغاز کند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18851

به "4 منبع ایران برای خرید 18 میلیون دوز واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 منبع ایران برای خرید 18 میلیون دوز واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید