4 نکته برای خرید سه تار خوب با قیمت مناسب

به گزارش مجله آزمون اول، از جمله سازهایی که طرفداران زیادی دارد و امروزه بسیاری از افراد در پی یادگیری آن هستند، می توان به سه تار اشاره کرد. این ساز که زهی-مضرابی محسوب می شود بر اساس ارتعاشات سیم ها عمل کرده که در این صورت نوازنده باید برای به صدا در آوردن آن به سیم های ساز ضربه وارد کند.

4 نکته برای خرید سه تار خوب با قیمت مناسب

در حال حاضر قیمت سه تار به موارد متعددی بستگی دارد که شکل کلی ساز در این خصوص دارای اهمیت خواهد بود. گفتنی است که سه تار از یک کاسه گلابی شکل تشکیل شده که کاسه آن شباهت زیادی به کاسه سازها دوتار یا تنبور دارد. همچنین در بیشتر موارد این نوع ساز از چوب ساخته شده که چوب های گردو و توت بیشترین استفاده را در تولید آن دارند. در کنار این موارد سه تارهایی که از صدای بسیار دلنوازی برخوردار هستند، معمولاً از صفحه نازک چوبی با کیفیت ساخته شده اند. حال در این مقاله قصد داریم که از طریق سایت دلشاد موزیک تهیه شده است، درباره انواع سه تار و قیمت سه تار حرفه ای صحبت کنیم.

اجزای سه تار

همانطور که می دانید سه تار از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از جمله می توان به کاسه، دسته، صفحه و مواردی از این دست اشاره کرد. ضمناًً این ساز از چهار سیم تشکیل شده است که البته دو سیم آن نزدیک به هم قرار دارند و در هنگام اجرا با هم نواخته می شوند، این در حالی است که دو تار دارای دو سیم بوده و شاید از اصلی ترین فرق دوتار و سه تار در همین تعداد سیم ها باشد که حتی در قیمت سه تار نیز موثر بوده است. حال اجازه دهید تا اجزای مختلف این ساز را به طور خلاصه معرفی کنیم:

کاسه سه تار

در واقع از کاسه بعنوان یک جعبه صوتی یاد می شود که ممکن است از چوب های مختلف مانند گردو تهیه شده باشد. این کاسه هم به صورت یکپارچه و هم به شکل جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

دسته سه تار

از جمله خصوصیات دسته سه تار می توان به باریک بودن آن اشاره کرد. شکل و شمایل آن به صورت لوله تو پُر است که از جنس چوب خواهد بود. از دیگر خصوصیات این بخش ساز که در قیمت سه تار موثر است، می توان به مسطح بودن روی دسته و نیم دایره ای بودن پشت آن اشاره کرد.

صفحه رو سه تار

طبق معمول این مورد از این ساز نیز از چوب ساخته می شود و روی آن سوراخ های وجود دارد (ایجاد می کنند) که صدا از آن خارج شود.

خرک سه تار

طول حداقلی خرک سه تار 4 سانتی متر است و ارتفاعی در حدود 7 میلی متر دارد. در کنار اینکه این قسمت از این ساز از چوب است سطح زیرین آن که صاف است روی صفحه تار قرار گرفته است. در واقع سیم های سه تار از روی خرک ساز عبور داده شده است.

پرده سه تار

پرده های سه تار معمولاً در عرض دسته سه تار واقع شده اند که به شکل چند لایه (سه یا چهار لایه) در نظر گرفته می شود. این پرده که از جنس روده حیوانات است، به جهت فاصله گذاری موسیقیایی در این ساز قرار داده شده است. گفتنی است که پرده این ساز در مشخص قیمت سه تار موثر است.

شیطانک

شیطانک سه تار مابین دسته و پنجه ساز واقع شده است که جنس آن معمولاً از پلاستیک یا استخوان است. وظیفه شیطانت هدایت سیم سه تار در بخش بالایی دسته خواهد بود.

سرپنجه سه تار

سرپنجه سه تار از جنس چوب و معمولاً در اول طول دسته این ساز واقع شده است. گفتنی است که در شرایطی ممکن است سر پنجه را به سمت بیرون خالی کنند و سیم های سه تار مانند سیم های تار بسته خواهد شد.

سیم گیر سه تار

سیم گیر سه تار در بدنه کاسه سه تار وجود دارد و گره سیم این ساز روی شیار آن قرار خواهد گرفت.

گوشی سه تار

نقش گوشی در این ساز کوک شدن سه تار است که از یک سمت به سیم گیر و از سمت دیگر به گوشی های کوک شونده متصل شده است.

راهنمای خرید یک سه تار مناسب

همانطور که می دانید انواع و اقسام سه تار وجود دارد که می توان آنها را بنا به دلخواه خریداری کرد. اما آیا می دانید در انتخاب یک سه تار به چه مواردی باید توجه کرد و یا اینکه چه مارک و برندهایی از این ساز وجود دارد؟ ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

کلیت ساز

در ابتدای مقاله به کلیت ساز که شامل اجزای آن است، پرداختیم. در واقع قیمت سه تار بسته به کیفیت هر کدام از اجزای ساز دارد که طبیعتاً اگر شناختی از آنها ندارید، باید از افراد متخصص مشورت بگیرید.

مشخصات ظاهری

برای اینکه یک سه تار حرفه ای تهیه کنید باید به ظاهر آن توجه ویژه ای داشته باشید. عدم وجود ضایعاتی مانند چسب یا برخی اتصالات بین سیم ها می تواند بر قیمت این ساز و حتی کیفیت آن موثر باشد. ضمن اینکه از لحاظ وزنی نیز باید تناسب مناسبی بین کاسه و دسته ساز وجود داشته باشد.

صدای سه تار

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید سه تار به آن توجه شود، صدای برخواسته از سه تار است. اگر چه ممکن است صدای این ساز با حالتی گرفته و نهفته باشد اما زیبایی خاصی باید در آن دیده شود. این موضوع در قیمت سه تار تأثیرگذار بوده و باید بررسی شود.

مارک های سه تار

همانطور که می دانید سه تار دارای برندهای مختلفی است که از جمله می توان به برند منشن این ساز، سه تار بختکمک، سه تار عظیمی، سه تار مفاخری سوخته کاری و مواردی از این دست اشاره کرد. توصیه می کنیم قبل از خرید هر نوع سه تار ابتدا به بررسی قیمت های آن اقدام کنید. برای مثال قیمت سه تار بختکمک ممکن است با دیگر مارک های سه تار متفاوت باشد و حتی از لحاظ کیفیت نیز در سطح های مختلفی باشند.

خرید انواع سه تار از دلشاد موزیک

خرید ساز آن هم سه تار نیاز به بررسی های مختلف دارد. حتی خرید لوازم جانبی سه تار از جمله پیکاپ سه تار بدون تخصص امکان پذیر نخواهد بود. اما استفاده از یک سایت که از متخصصان حرفه ای در این زمینه بهره می برد، می تواند کمک کننده باشد.

در واقع اگر نیاز به سه تار دارید، کافی است که به سایت دلشاد موزیک https: //DelshadMusic.com مراجعه کنید. سایت دلشاد موزیک مانند سایت دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است که بصورت تخصص در زمینه فروش ساز و لوازم جانبی ساز فعالیت میکند.

شما به راحتی می توانید به استعلام قیمت سه تار عظیمی و هر نوع ساز سه تار دیگر بپردازید و در صورتی که نظرتان جلب شده باشد، می توانید اقدام به خرید کنید. بنابراین برای هر گونه ارتباط با پشتبان های دلشاد موزیک می توانید از راه های قرار داده شده استفاده کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30726

به "4 نکته برای خرید سه تار خوب با قیمت مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نکته برای خرید سه تار خوب با قیمت مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید