معرفی تعدادی از دیدنی ترین شهرهای مالزی

به گزارش مجله آزمون اول، بسیاری از افراد برای سفر، بین چندین شهر و حتی قاره به شک می افتند که کدام را انتخاب کنند. در مقاله مهمترین شهرهای توریستی مالزی قصد داریم یکی از بهترین کشورهای آسیا را معرفی کنیم که با قدم گذاشتن در آن، گویی در دنیای دیگری به ثبت خاطرات مشغول هستید. کشور مالزی با دیدنی هایی بی مثال، به راحتی توانسته تا خود را به یکی از قطب های اصلی گردشگری در کل آسیا تبدیل کند. سوژه هایی که برای عکاسی هر یک زیباتر از دیگری فریبندگی می کنند، اجناس تولید شده و مخصوصا، معروف ترین شهرهای توریستی مالزی، غذا و نوشیدنی های منحصر بفردشان، همگی در شهرت این کشور نقش بسزایی داشته اند. با ما همراه باشید تا با زیبایی های دیدنی ترین شهرهای مالزی آشنا شویم.

معرفی تعدادی از دیدنی ترین شهرهای مالزی
بیشتر بخوانیدسفر به مالزی | در جاهای دیدنی مالزی خوشگذرانی کنید!

آشنایی با کشور مالزی

قبل از هر چیز، بهتر است در مورد موقعیت جغرافیایی این کشور سخن به میان آوریم. جنوب شرقی آسیا میزبان مالزی و جاذبه های جهانگردی خاص این کشور بوده که سالانه، جهانگردان بسکمک را از سراسر جهان به سمت خود فرا خواهند خواند. پایتخت آن نیز کوالالامپور به ثبت رسیده است. لازم می دانیم اعلام کنیم که مالزی جز کشورهایی بوده که در سازمان ملل متحد عضو هستند. یکی دیگر از ویژگی های شاخص مالزی، تقسیم شدن به دو بخش توسط دریای جنوبی چین است. تعداد استانهای تشکیل دهنده آن نیز به 13 استان می رسند که از لحاظ جاذبه های جهانگردی، هریک از دیگری در مرتبه بالاتری واقع شده است.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه های جهانگردی کوالالامپور | راهنمای سفر به کوالالامپور

جالب است بدانید که این کشور در دارا بودن منابع طبیعی غنی بوده و لقب اولین صادر کننده پلاستیک طبیعی در جهان را از آن خود کرده است. بر این اساس نیز اولین خرمای روغنی نیز از این کشور به دست مردمان دیگر کشورها می رسد. معروف ترین شهرهای جهانگردی مالزی بگونه ای پیشرفت کرده اند که امروزه، مالزی یکی از مراکز اصلی تجارت در بخش جنوب شرقی قاره آسیا بشمار می آید. نژاد بومیان این کشور مالایی، چینی و هندی گزارش شده که تنها حدود 1 درصد مردم جز این سه نژاد نیستند و از دیگر مناطق مهاجرت کرده اند.

ملاکا

برای رسیدن به جاذبه های جهانگردی ملاکا، باید خود را به جنوب مالزی برسانید. ملاکا خود را با عنوان شهر قرمز در گزینه های اول روی میز جهانگردان جای داد. تلفظ نام این شهر در گذشته های دور در اصل ملاخ بود که طی مرور زمان، با تلفظ و گویش های گوناگون به ملاکا تغییر یافت. یکی از جاذبه های جهانگردی اصلی این مورد از مهمترین شهرهای جهانگردی مالزی، رودخانه ای به نام ملاکا بوده که چشم انداز بسیار دلربایی را در این قسمت ایجاد کرده است و به راحتی خود را جز سوژه های عکاسی هر جهانگردی قرار داد.

خرید محصولات دست ساز و غذاهای محلی این مورد از معروف ترین شهرهای جهانگردی مالزی، یکی از تفریحاتی بوده که در سفر به مالزی پیشنهاد می گردد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در جذب جهانگرد از سراسر جهان در این ناحیه حائز اهمیت است، وجود حال و هوایی تاریخی بوده که از جاذبه های جهانگردی پر قدمت موجود در این مورد از مهمترین شهرهای جهانگردی مالزی نشأت می گیرد. هنگام پرسه زنی در خیابان های ملاکا، شاهد نقاشی هایی خواهید بود که شما را با جهانیی متفاوت آشنا خواهند کرد. از دیگر دیدنی و تفریحات این شهر، دست فروشان و نقاشانی هستند که با اجناس خود، شما را در طول سفر به وجد می آورند.

کوالا کنگسر

مساحت این مورد از دیدنی ترین شهرهای مالزی به 20494 کیلومتر مربع می رسد و طبق آخرین آمار اعلام شده، 39300 نفر جمعیت را در دل خود جای داده است. یکی از مراکز مهم تاریخی در آسیا شهر کوالا کنگسر بوده که کشور مالزی به خوبی آن را در کل نقشه اش از گذشته های دور نمایش خواهد داد. این شهر مملو از جاذبه های جهانگردی تاریخی بوده که مربوط به قرنها پیش هستند و قدم زدن در هزار توی این جاذبه ها به راحتی شما را به سفر در زمان دعوت خواهد کرد.

اگر بدنبال مکانی جدید برای جهانگردی در این مورد از دیدنی ترین شهرهای مالزی می گشت، کافی است تا خود را به برج ساعت برسانید تا زیبایی آن چشمان شما را سحر خود کند. نوشیدنی و غذاهای بومیان این منطقه را باید جز تجربیات اصلی سفر قرار داد. مهربانی و میهمان نوازی ساکنان کوالا کنگسر نیز زبانرد است. سبک معماری خاص بکار رفته در ساخت بناهای تاریخی از عوامل اصلی جذب جهانگرد به این بخش از آسیا بحساب می آید.

جورج تاون

نامگذاری این شهر از یک پادشاه به نام جورج سوم الهام گرفته که مربوط به قرون گذشته است. موقعیت جغرافیایی جورج تاون نیز در شمال شرقی جزیره ای به نام پنانگ هست. یکی از القاب این منطقه که آوازه اش در تمام قاره آسیا پیچیده، جواهر شرق است، چرا که این شهر در هر زمینه ای غنی هست. جالب است بدانید که پارادوکس جالبی از دین و مذهب های مختلف را به راحتی می توانید در کنار یکدیگر در این بخش از آسیا مشاهده کنید. از همین رو، چه جهانگردان و چه بومیان، هر کدام مطابق دین خود به مسجد یا معبد مراجعه می کنند که البته سبک معماری بکار رفته در این بناها بسیار دیدنی است.

مساحت این مورد از معروف ترین شهرهای جهانگردی مالزی به 305 کیلومتر مربع می رسد. طبق آخرین آمار گزارش شده، جمعیت جورج تاون 708000 نفر است. بومیان این شهر بیشتر پیرو دین اسلام بوده و دیگر افراد نیز بودا یا مذهب های دیگر را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند. یکی دیگر از تفریحات سفر به این شهر، پیاده روی در کنار جاذبه های جهانگردی تاریخی و مدرن است. پارکی به نام پارک ماجراجویی رهایی یا Escape Adventureplay از دسته جاذبه های جهانگردی در این منطقه بوده که طعم ترس و هیجان را به تمامی جهانگردان در سفرشان ارائه می کند.

الور استار

یکی از القاب این مورد از مهمترین شهرهای جهانگردی مالزی، کاسه برنج مالزی است. تاریخ، تمدن و فرهنگ این منطقه از گذشته های دور تا به امروز زبانزد همگان هست. اگر علاقه دارید که در طول سفر به کشور مالزی در یکی از پر قدمت ترین شهرهای جهان قدم بگذارید، بی شک الور استار باید اولین انتخاب شما باشد. برای آشنایی بیشتر باید گفت که پایتخت کداح، الور استار است. جمعیت ساکنین این منطقه بیشتر از 400000 نفر گزارش شد. یکی از ویژگی های خوب و شاخص این شهر، وجود راه های ارتباطی بسیار بوده که جهانگردان و بومیان برای رسیدن به مقصد مورد نظر می توانند از راه هوایی، راه آهن، جاده یا دریایی بنابر سلیقه خود بهره ببرند.

موقعیت جغرافیایی آن در 400 کیلومتری کوالالامپور گزارش شد. یکی از عواملی که در جذب جهانگرد به این منطقه حائز اهمیت است، آب و هوای حاکم بر این بخش از آسیا بوده و در بیشتر روزهای سال، شما می توانید در هوای بارانی و خنک خاطره سازی کنید. هنگام پرسه زنی در هزار توی جاذبه های جهانگردی سر به فلک کشیده مدرن یا تاریخی، شاهد صنایع دست ساز و سوغاتی های فراوان خواهید بود که برای یادگاری می توانید با پرداخت هزینه ای نه چندان زیاد، این محصولات را از این مورد از دیدنی ترین شهرهای مالزی تهیه کنید.

کوچینگ

نام این شهر به معنای گربه است. این شهر با وجود جاذبه های جهانگردی تاریخی و پر قدمت، در زمینه تجاری و صنعتی در کل کشور مالزی و حتی قاره آسیا بسیار حائز اهمیت است. موقعیت جغرافیایی کوچینگ، در بخش شرقی مالزی بچشم می خورد. در مورد قدمت این شهر به راحتی می توان ادعا کرد که قدمتی 2000 ساله دارد. از القاب این مورد از مهمترین شهرهای جهانگردی مالزی باید به چهارمین شهر بزرگ این کشور و پر جمعیت ترین شهر اشاره کرد. اگر از بومیان این منطقه و دیگر مناطق مالزی، نام شهر گربه ها را جستجو کنید، شما را به کوچینگ راهنمایی خواهند کرد.

آب و هوای حاکم بر این منطقه در بیشتر فصول سال، بارانی و پر رطوبت است که اگر عکاسی و پرسه زنی یا تماشای چشم اندازهای تاریخی و مدرن را در زیر باران دوست دارید، به راحتی این شهر می تواند برآورده کننده آرزوهای شما باشد. از دیگر ویژگی های شاخص این شهر می توان به وجود هتل های ارزان قیمت تا لاکچری اشاره کرد که همه جهانگردان هنگام رسیدن به این منطقه، دیگر نگران پیدا کردن اقامتگاه نیستند. طعم غذاهای خاص این منطقه از جمله طعم هایی بوده که نه تنها در دیگر بخش های آسیا، بلکه در هیچ جای جهان نخواهید چشید. عکاسی و ثبت لحظات در شهری که تا بیست سال پیش جز مناطق ناشناخته جهان بوده، می تواند حسی تکرار نشدنی از سفر را به جهانگردان ببخشد.

تایپینگ

موقعیت جرافیایی این مورد از دیدنی ترین شهرهای مالزی در استان پراک هست. از القاب آن می توان به بارانی ترین شهر در کل کشور مالزی اشاره کرد که همین به راحتی توانسته تا این منطقه را به یکی از اصلی ترین قطب های جهانگردی در کل آسیا تبدیل کند. با توجه به آخرین آمار گزارش شده از میزان بارش در این منطقه، میانگین بارش سالانه تایپینگ 4000 میلیمتر به ثبت رسید. این منطقه در گذشته های دور در ابتدا محل سکونت چینی ها بوده و حضور چینی ها هم اکنون در این منطقه نیز نشان دهنده این ادعاست. این منطقه چون جز مناطق پر باران بوده، گونه های گیاهی مختلفی را در دل طبیعت خود جای داده است.

این منطقه دارای 10 دریاچه است که ساخته انسانها هستند و چشم انداز و منظره موجود در اطراف دریاچه ها از معدود مناظری بوده که زیباییش در جای دیگری از جهان تکرار شده باشد. موزه ای به نام موزه پراک، لقب اولین موزه مالزی را به خود اختصاص داده است. با قدم زدن در این موزه و تماشای آثار تاریخی، سفر در زمان را تجربه خواهید کرد، چرا که هریک از این آثار، متعلق به دوره ای خاصی از حکومت پادشاهان مختلف در این منطقه هستند. در لا به لای جاذبه های جهانگردی موجود در این منطقه، جنگلی به نام جنگل هرای ماتانگ توانسته تا به تنهایی بسکمک از جهانگردان مختلف از سراسر جهان را به سمت خود جذب کند.

ایپوه

قبل از هر چیز، بهتر است تا کمی با تاریخچه این مورد از معروف ترین شهرهای جهانگردی مالزی آشنا شویم. قدمت این شهر به سال 1820 میلادی باز می گردد. در سال 1892، آتش سوزی بزرگی در این شهر رخ داد که بیشتر بنا و منابع طبیعی موجود در شهر از بین رفتند ولی، طی چندین سال و پیرو تلاشهای مکرر بومیان، دوباره شهر زیبایی هایش را بدست آورد. طبق آخرین آمار گزارش شده، جمعیتی بیشتر از 757800 نفر به ثبت رسیده است. جاذبه های جهانگردی بسکمک را می توان در طول پرسه زنی در این منطقه مشاهده کرد که هر یک به نحوی به پرطرفدارتر شدن این بخش کمک می کند.

برای رسیدن به این ناحیه خود را به 200 کیلومتری بخش شمالی کوالالامپور برسانید تا منظره زیبای شهری پر اهمیت در کل قاره آسیا چشمانتان را مجذوب خود کند. یکی از دلایل شهرت این شهر، وجود معادن زیاد قلع است. هنگامیکه به این شهر وارد می شوید، از زبان بومیان خواهید شنید که این شهر به دو قسمت تقسیم شده است؛ قسمت جدید و قسمت قدیم. عامل جدایی این شهر رودی به نام کینتا است. جالب هست بدانید که جاذبه های جهانگردی بسکمک در غرب این رودخانه جای دارند. سبک معماری بکار رفته در ساخت بناهای این شهر بگونه ای نمایی واضح از پارادوکس در جهانی واقعی را در برابر چشمانتان قرار خواهد داد؛ چرا که شما شاهد معماری دو زمان مدرن و تاریخی در یک مکان با هم هستید.

در قسمت شرق این رودخانه شما جاذبه های جهانگردی لاکچری و مدرن را در برابر چشمان خود خواهید دید که در کنار این جاذبه های پرطرفدار، فضاهای بکر و دست نخورده نیز شما را به سمت خود می کشانند. در طول سفر به این مورد از مهمترین شهرهای جهانگردی مالزی از قلم نیاندازید که غذاهای دریایی را برای یکبار هم که شده، تست کنید، چرا که به راحتی می توانند طعم دیگری را به سفرتان ببخشند.

میری

برای رسیدن به این مورد از دیدنی ترین شهرهای مالزی باید خود را به جزیره ای به نام بورنئو واقع در شمال ساراواک برسانید. طبق آخرین آمار نیز جمعیت ساکن در این منطقه به 3000000 نفر می رسند. میری لقب دومین شهر بزرگ ساراواک را نیز از آن خود کرد. مساحت این منطقه نیز به 47071 کیلومتر مربع می رسد. میری در مالزی و حتی آسیا جز مهمترین شهرها در صنعت نفت بشمار می آید. جالب است بدانید که اولین باری که نفت از این شهر استخراج شد، در سال 1910 بود و از آن زمان تا به امروز، این مکان برای جهانگردان جز جاذبه های جهانگردی بشمار می رود و برای عکاسی نیز سوژه مناسبی است.

هنگامیکه به این منطقه سفر کنید، شاهد بومیانی هستید که هرکدام قومشان متفاوت است و در کل، می توان ادعا کرد که جمعیت میری از چندین قومیت مختلف بوجود آمد. غار مولو و غار نیا دو غاری هستند که در نزدیکی میری بوده و توانسته اند جهانگردان بسکمک را به این مورد از معروف ترین شهرهای جهانگردی مالزی جذب کنند. پارک ملی لامبیر هیلز از آن دسته از جاذبه های جهانگردی در میری بوده که نباید تجربه جهانگردی و عکاسی در آن را در طول سفر از دست بدهید.

یکی دیگر از جاذبه هایی که باید حتما آن را از نزدیک ببینید، معبدی چینی به نام tua pek kong هست. از گذشته های دور، بومیان این منطقه اعتقاد دارند که حضور در این معبد و دعا کردن می تواند بسکمک از خواسته ها مخصوصا شفای بیماران را برآورده کند. اگر از بومیان این منطقه جستجو کنید، به شما خواهند گفت که در گذشته های دور، بیماری فراگیری مردمان این شهر را دچار کرده بود که این معبد و خدای حاضر در آن، توانست تا خواسته مردم را برآورده و بیماری را از این ناحیه دور کند. حضور در این مکان برای جهانگردان بسیار حائز اهمیت است، چرا که این مکان قدمتی صد ساله داشته و از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است.

تاناراتا

موقعیت جغرافیایی این مورد از مهمترین شهرهای جهانگردی مالزی در جنوب شرقی آسیا بچشم می خورد. این منطقه به سرسبزی و دارا بودن مناظر خوب و بکر معروف است. هتل و اقامتگاه هایی که در این شهر وجود دارند، بیشتر ارزان قیمت هستند و همه نوع جهانگردی به راحتی می تواند اقامتگاه مدنظر خود را پیدا کند. یکی از جاذبه های جهانگردی موجود در این شهر، مزارع توت فرنگی بوده که خود را در محوطه ای جنگل مانند جای داده اند. به راحتی می توانید پیاده روی در این جنگل و عکاسی از مزارع توت فرنگی را جز فعالیت های خویش قرار دهید.

هنگامیکه به این منطقه از مالزی سفر کردید، خود را به ارتفاعات کامرون برسانید تا با غرفه هایی روبرو شوید که طعم چای های موجود در آن شما را به وجد می آورد. افرادی که در حین جهانگردی بدنبال مکانی زیبا و فریبنده برای عکاسی می گردند، خود را به آبشار رابینسون در این منطقه برسانند تا چشمانشان سحر زیبایی این جاذبه شوند. برای جهانگردی در هزار توی جاذبه های موجود در این شهر، می توانید به راحتی نقشه هایی که در تمام سطح شهر به فروش می رسند را تهیه تا مسیرهای رسیدن به جاذبه های جهانگردی گوناگون را پیدا کنید. رستورانهای هندی این منطقه غذاهای معروف و خوشمزه ای را به جهانگردان ارائه می دهند. ناگفته نماند که تنها راه رسیدن به این شهر، اتوبوس است.

کوالا ترنگانو

موقعیت جغرافیایی این مورد از دیدنی ترین شهرهای مالزی در ساحل شرقی کشور مالزی و نزدیکی رود ترنگانو بچشم می خورد. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به این موقعیت جغرافیایی نگاه کنیم، باید بگوییم که برای رسیدن به این شهر باید خود را به 440 کیلومتری کوالالامپور برسانید. جمعیت این منطقه که در گذشته های دور دهکده ای برای بومیان بود و امروزه به یکی از شهرهای پیشرفته بدل گشت، به بیش از 400 هزار نفر می رسد. بومیان این منطقه از دو قوم مالزیایی و چینی تشکیل شده و بیشتر این جمعیت را مالزیایی ها در برگرفته اند.

مراکز خرید موجود در بازار اصلی این شهر زبانزد هستند. حمل و نقل در این شهر به راحتی و با اتوبوس یا تاکسی انجام می گیرد. ابریشم یکی از محصولات و سوغاتی های اصلی این منطقه از آسیا بشمار می آید. یکی از زیباترین جاذبه های جهانگردی که آوازه اش در کل آسیا پیچیده، مسجد کریستالی است که زیبایی هایش هر جهانگردی را به سمت خود می کشانند. عکاسی از این بنای زیبا را در طول سفر از دست ندهید. ساحلی به نام ساحل باتو بوروک نیز دارای چشم اندازهایی بوده که آرامش را به شما هدیه می دهند.

در ادامه بخوانیدشهرهای مالزی و موقعیت جغرافیایی مالزی

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13335

به "معرفی تعدادی از دیدنی ترین شهرهای مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از دیدنی ترین شهرهای مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید