44 میلیون حمله به وسیله شبکه ملی تله بدافزار شناسایی شد

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - معاونت امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در تازه ترین گزارش شرایط خدمات و سرویس های ارائه شده در این معاونت، از شناسایی 44 میلیون حمله به وسیله شبکه ملی تله بدافزار اطلاع داد.

44 میلیون حمله به وسیله شبکه ملی تله بدافزار شناسایی شد

به گزارش ایرنا، سازمان فناوری اطلاعات گزارشی از شرایط خدمات و سرویس های ارائه شده در حیطه امنیت فضای فراوری و تبادلاطلاعات منتشر نموده است. این گزارش جزئیات حائز اهمیتی در مورد شرایط حوزه امنیت سایبری و نیز اقدامات سازمان فناوریاطلاعات در حوزه امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات دارد.

بر اساس این گزارش در هفت ماه نخست سال جاری، برای 199 شرکت فعال در حوزه خدمات امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات و احرازصلاحیت فنی و امنیتی پروانه فعالیت صادر شده است.

در بخشی از این گزارش به شرایط عملکرد شاخص ها پرداخته است. شاخص هایی که نشان می دهد 44 میلیون و 228 هزار و 423حمله به وسیله شبکه ملی تله بدافزار (سنسورهایی که در شبکه ها کار گذاشته می شوند تا بدافزارها و حملات را شناسایی نمایند) در هفت ماهنخست سال جاری انجام شده است.

بر اساس گزارش این مرکز، 44 هزار بدافزار، 12 هزار و 866 نقطه آسیب پذیر داخل کشور را شناسایی نموده و از 350 مورد حملاتddos (حمله محروم سازی از سرویس) نیز خبر داده است.

این سازمان، 93 سامانه را ارزیابی امنیتی نموده، 17 هزار و 357 هشدار (در قالب نامه و ایمیل) ارایه داده، ضمن این که افشای 114عدد اطلاعات در سطح کشور را نیز شناسایی نموده است.

بر اساس گزارشی که ماهر ارائه نموده، نحوه آگاه شدن مرکز ماهر از رخدادها از 131 منبع داخلی و 280 مراجع بین المللی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30563

به "44 میلیون حمله به وسیله شبکه ملی تله بدافزار شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "44 میلیون حمله به وسیله شبکه ملی تله بدافزار شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید