50 هتل عجیب و نامتعارف در سراسر جهان (قسمت دوم)

به گزارش مجله آزمون اول، قدرت تخیل یکی از ویژگی های منحصربه فرد انسان است که هیچ محدودیتی ندارد و به واقعیت پیوستن آن همواره با نتایج جالبی همراه است. یکی از جالب ترین ثمره های تخیل پویا، به نمایش درآمدن آن در ساختمان هایی با کاربری های متفاوت و به خصوص هتل ها است. در ادامه به معرفی 50 هتل عجیب با طرح های مختلف ازجمله فضاپیمای درختی، سوئیت یخی، زیردریایی و... می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

50 هتل عجیب و نامتعارف در سراسر جهان (قسمت دوم)

مقاله مرتبط:

50 هتل عجیب و نامتعارف در سراسر جهان (قسمت اول)

متل Hobbit نیوزیلند

این هتل که در فاصله 2 ساعتی شهر اوکلند و با فاصله کمی از غار مشهور Waitomo در پارک Woodlyn قرار گرفته است، با الهام از دهکده هابیت ها (شخصیت های دوست داشتنی سه گانه ارباب حلقه ها) ساخته شده است.

هتل Dream Cave، ترکیه

در بین سایر هتل های واقع در غارهای منطقه کاپادوکیه، این هتل چهار اتاقه که در غار مشهور دودکش جن (peribacaları) قرار گرفته است، از بقیه مشهورتر و البته عجیب تر است.

اقامتگاه زیردریایی Poseidon، فیجی

باوجود گذشتن 13 سال از آغاز ساخت این هتل، تاریخ افتتاح آن هنوز معین نیست ولی بااین حال تا به امروز حدود 150 هزار نفر برای اقامت در آن بعد از اتمام عملیات ساخت، ثبت نام نموده اند. هتل پوزئیدون توسط بروس جونز، ریس هیئت مدیره شرکت Triton Submarines طراحی شده است.

اقامتگاه تفریحی Manta، تانزانیا

کسانی که از انتظار برای آغاز به کار هتل پوزئیدن خسته شده اند، می توانند از سوئیت شناور این اقامتگاه واقع در جزیره Pemba استفاده نمایند. بام این ساختمان سه طبقه، محل مناسبی برای صرف غذا با چشم انداز بی نظیر دریا است. اتاق خواب سوئیت در طبقه پایین و زیر سطح دریا قرار گرفته است و از پنجره های آن می توان انواع گیاهان و جانوران دریایی را مشاهده کرد.

هتل Library، ایالات متحده

وجود کتابخانه در هتل عجیب نیست ولی ساخت هتل در داخل یک کتابخانه، کاملا نوآورانه و نامتعارف است. هتل Library واقع در شهر نیویورک، یک کتابخانه بزرگ ده طبقه است که هر طبقه آن به کتاب هایی با موضوع یکسان نظیر ادبیات، فناوری، هنر و ... اختصاص دارد. هر طبقه هتل، 60 اتاق دارد و در هر اتاق مجموعه ای از کتاب های مرتبط با دسته بندی کتاب های آن طبقه نگهداری می گردد. از دیگر امکانات هتل می توان به خلوتگاه نویسنده ها، باغ شعر، تراس و سالن مطالعه اشاره نمود.

Free Spirit Spheres، کانادا

این اقامتگاه که در میان جنگل های بارانی خلیج غربی ونکوور واقع شده، شامل سه اتاقک کروی دست ساز از چوب سرو، صنوبر و پشم شیشه با ظاهری فرازمینی است. اتاقک ها با طناب به درخت ها متصل شده اند و با وزش نسیم به آرامی نوسان پیدا می نمایند.

Costa Verde، کاستاریکا

گروه سازنده کاستا ورده، بدنه یک بوئینگ 727 قدیمی را بازسازی نموده و با قرار دادن آن بر روی پایه های سیمانی در لبه داخلی دره ای مشرف به پارک ملی Manuel Antonio، یک سوئیت دوخوابه منحصربه فرد ساخته اند. برای رسیدن به این سوئیت باید از پلکانی 15 متری با چشم اندازی بی نظیر به پارک بالا بروید. داخل سوئیت با لوازم دست ساز از چوب ساج تزیین شده است و یک تراس دست ساز نیز در کنار اتاق خواب پشتی به چشم می خورد.

مهمانخانه Boot، نیوزیلند

اقامت در این مهمانخانه که در سال 2001 و به شکل یک پوتین بزرگ ساخته شده، تجربه ای غیرمعمول ولی خوشایند است. حال و هوای این مسافرخانه، داستان های و افسانه های دوران کودکی را به خاطر می آورد.

Giraffe Manor، کنیا

این هتل که نام آن به معنای عمارت زرافه است و یکی از مفهومی ترین ساختمان های نایروبی به شمار می آید، در دهه چهارم قرن بیستم و باهدف پذیرایی از اولین موج گردشگران مشتاق به بازدید از طبیعت آفریقا ساخته شده است. بارزترین ویژگی این هتل، وجود گله ای از زرافه های روچیلد در اطراف آن است که کاملا با انسان ها مأنوس هستند و غالبا (به خصوص زمان صرف غذا) از پنجره های هتل به داخل آن سرک می کشند.

اقامتگاه تفریحی Winvian، ایالات متحده

این اقامتگاه 46 هکتاری در Litchfield Hills ایالت کانکتیکات، شامل 18 خانه روستایی است که هرکدام طراحی و ساخت منحصربه فردی دارند. خانه های این اقامتگاه به اشکال مفهومی و عجیب مثل هلیکوپتر نجات، میعادگاه سری انجمن های برادری با سبک نوکلاسیک، معبد یونانی، کتابخانه سنتی و لانه سگ آبی ساخته شده اند.

هتل Huettenpalast، آلمان

در این هتل واقع در ناحیه مدرن Neukölln شهر برلین، گزینه های متنوع و نامتعارفی برای اسکان دادن مسافران وجود دارد، ازجمله کابین های یدک کش، کاروان های کلاسیک و کلبه های ساحلی که البته با در نظر دریافت سرمای شدید برلین، همه آن ها در داخل ساختمان اصلی هتل قرار دارند.

مسافرخانه Utter، سوئد

این مسافرخانه یک از پروژه های هنری میکل گنبرگ است که در روی دریاچه Mälaren در نزدیکی شهر Västerås قرار گرفته است. مسافرخانه اوتر در نگاه اول یک کلبه کوچک قرمزرنگ شناور بر روی آب به نظر می رسد ولی بعد از ورود به آن، مشاهده یک اتاق خواب زیرآبی بزرگ با پنجره های عریض باعث تعجب مهمانان می گردد.

هتل Hippo Point، کنیا

این هتل که یک اقامتگاه اختصاصی برای تماشای حیات وحش است، در خشکی باریک بین دریاچه های Naivasha و Oloidean قرار گرفته است. به دلیل وجود این دو دریاچه و شرایط جوی خاص، این منطقه زیستگاه بیش از 350 گونه آبزی و تعداد زیادی از حیوانات بومی منطقه نظیر بوفالو، زرافه، غزال، گورخر و اسب آبی است. ساختمان مرکزی هتل در سال 1932 و با معماری کلاسیک انگلیسی ساخته شده ولی چشمگیرترین بخش هتل، برج هشت طبقه Dodos Folly است که چشم اندازی مبهوت نماینده به مناطق اطراف دارد.

هتل Amangiri، ایالات متحده

این هتل یکی از لوکس ترین عناوین این لیست و همین طور یکی از عجیب ترین آن ها است. هتل آمانجیری در اعماق دره Canyon Point ایالت یوتا و در نزدیکی مرز ایالت آریزونا واقع شده و در محاصره مناظر حیرت انگیز و الهام بخش قرار گرفته است. چشمه آب گرم این هتل، جذاب ترین ویژگی آن است.

هتل Liberty، ایالات متحده

این هتل که زمانی زندان خیابان چارلز شهر بوستون بود، راه درازی برای تغییر آوازه خود از اسارتگاه به اقامتگاه پیموده است ولی هنوز نشانه هایی از آن موقع دارد؛ ازجمله اشاره های ظریف در رستوران CLINK (صدای غل و زنجیر زندانی ها)، کافه Alibi (دلیل موجه و مستند برای نبودن درصحنه جرم) یا نشانه های واضح مثل راهروهای باریک در اطراف سالن مرکزی سه طبقه با پنجره های قوس دار و بقایای سلول ها.

هتل Kakslauttanen، فنلاند

اتاق های این هتل، محفظه های گرد با سقف کروی تمام شیشه هستند که چشم انداز باورنکردنی به شفق قطبی و آسمان پرستاره قطب شمال در اختیار مهمان ها می گذارند. این هتل فقط در دوره روز قطبی (از هفته سوم آگوست تا آخر آوریل) فعالیت می نماید.

هتل CasAnus، بلژیک

یکی از عجیب ترین هتل ها در این فهرست، سازه هنری CasAnus است که شکل و شمایلی مشابه روده بزرگ دارد. این هتل توسط یک هنرمند آلمانی به نام یوف فون لیشهاوت طراحی و ساخته شده و فقط یک اتاق دوتخته مجهز به بخاری الکتریکی و حمام دارد.

جان پناه Bivacco Gervasutti، ایتالیا

این جان پناه به افتخار کوه نورد آلپی مشهور اهل تورین به نام بیواکو جروازوتی ساخته شده و یک کابین کپسولی در لبه Mont Blanc (بلندترین کوه آلپ) است. دسترسی به این جان پناه 12 نفری برای افراد عادی عملا غیرممکن است و برای اقامت در آن، باید بتوانید از کوه Val Ferret صعود کنید.

هتل ION، ایسلند

این هتل با چشم اندازی خیره نماینده به کوه ها و دشت های گدازه ای ایسلند، در نزدیکی پارک ملی Thingvellir واقع شده است. ساختمان این هتل بر روی یک کوه آتش فشانی مرتفع ولی غیرفعال قرار گرفته است.

هتل Woodpecker، سوئد

این هتل که ساکنین محلی آن را به نام هتل Hackspett می شناسند، در ارتفاع 13 متری بر روی یک درخت 130 ساله قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از یک نردبان طنابی محکم ولی لرزان بالا بروید. هتل وودپکر که سازنده آن نیز میکل گنبرگ است، به یاری سیم از درخت معلق شده و چشم اندازی زیبا به جنگل های مجاور شهر Västerås دارد. این هتل از آوریل تا اکتبر پذیرای مسافران است.

Sleeping Around، بلژیک

این اقامتگاه متحرک، درواقع یک کانتینر 6 متری مجهز به امکانات رفاهی فشرده ولی مدرن است و معمولا آدرس ثابتی ندارد ولی اخیرا در آنتورپ بلژیک متوقف شده است. تنها اتاق این اقامتگاه، دارای تخت دونفره، حمام، داک چندمنظوره iPod و تهویه مطبوع است.

Featherbed Railroad، ایالت متحده

این اقامتگاه عجیب، شامل 9 واگن مخصوص سکونت کارکنان قطار است که هرکدام مربوط به یک شرکت حمل ونقل ریلی متفاوت در ایالات متحده هستند. واگن ها در ساحل دریاچه Clear ایالت کالیفرنیا قرار دارند و اقامت در آن ها تجربه ای منحصربه فرد و جالب است.

مهمانخانه Hang Nga، ویتنام

این مهمانخانه که اهالی شهر Da Lat ویتنام آن را خانه دیوانه می نامند، ساختمانی مشابه خانه های داستان های بچگانه دارد و از همه نظر منحصربه فرد و غیرمعمول است. شمای کلی مهمانخانه شبیه یک درخت است و هرکدام از اتاق های آن تمی مربوط به یک حیوان خاص دارند.

هتل Entre Cielos، آرژانتین

این هتل خوش ساخت و مدرن در یکی از مزرعه انگور معروف شهر مندوزا قرار گرفته است. موقعیت بی نظیر در کوهپایه رشته کوه آند و ارتفاع بیشتر آن نسبت به درخت های انگور به همراه ساختار پیله مانند مبتکرانه و امکاناتی مثل جکوزی، تراس وسیع و یک پنجره سقفی، این هتل را به مکان بی نظیری برای اقامت در آرژانتین تبدیل می نماید.

هتل Marmara Antalya، ترکیه

هتل مرمر آنتالیا، یک شاهکار مهندسی است که در روی صخره های فالز در نزدیکی آنتالیا قرار گرفته است. این سازه 2750 تنی شناور در یک محفظه بسیار بزرگ آب، مداوما با ریتمی ملایم در حال چرخش است به همین دلیل موقعیت آن و بالطبع چشم انداز اتاق ها به دریای مدیترانه مرتبا تغییر می نماید.

هتل De Vrouwe van Stavoren، هلند

اتاق های این هتل عجیب واقع در Stavoren هلند، خمره های بزرگ چوبی هستند.

هتل Beckham Creek، ایالات متحده

این هتل در غاری سنگی به وسعت 215 هکتار واقع در شهر پارتنون ایالت آرکانزاس قرار گرفته است و ساخت آن 4 سال زمان برده است. از امکانات هتل می توان به سیستم گرمایشی مرکزی، جکوزی های گردابی و تالاری بزرگ برای برگزاری مراسم عروسی اشاره نمود. اخیرا ساختمان هتل کاملا بازسازی شده است. منبع : Telegraph Travel

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: کجارو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6368

به "50 هتل عجیب و نامتعارف در سراسر جهان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 هتل عجیب و نامتعارف در سراسر جهان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید