آمریکا و کانادا تعدادی از مقامات عالی رتبه نیکاراگوئه را تحریم کردند

به گزارش مجله آزمون اول، آمریکا و کانادا چند مقام ارشد دولت نیکاراگوئه از جمله رئیس مجلس ملی این کشور را با ادعای نقض حقوق بشر تحت تحریم قرار دادند.

آمریکا و کانادا تعدادی از مقامات عالی رتبه نیکاراگوئه را تحریم کردند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز آدینه چهار مقام ارشد نیکاراگوئه را با ادعای نقض آزادی های اساسی شهروندان مورد تحریم قرار داد. کانادا نیز با ادعای نقض حقوق بشر، 9 مقام ارشد این کشور را تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، افراد تحریم شده توسط واشنگتن شامل گوستاوو پوراس کورتز رئیس مجلس ملی، اورلاندو کاستیلو کاستیلو رئیس آژانس ارتباطات از راه دور دولتی، سونیا کاسترو گونزانس وزیر بهداشت و اسکار موجیکا اوبرگون وزیر ترابری هستند.

به نوشته خبرگزاری گلوبال نیوز، کانادا نیز روز آدینه بیان کرد 9 نفر از اعضای دولت نیکاراگوئه را تحت تحریم قرار می دهد.

آمریکا و کانادا علت این تحریم ها را مقابله این افراد با آزادی ها و حقوق شهروندی اعلام نموده است. آمریکا این افراد را اعضای حلقه درونی دولت دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه عنوان نموده است.

این تحریم ها موجب مسدود شدن بیش از 50 درصد دارایی های مستقیم و غیرمستقیم افراد نام برده در آمریکا و کانادا و کشورهای تحت سلطه آمریکا می گردد.

دولت دانیل اورتگا از منتقدین سرسخت سیاست های آمریکا و از حامیان اصلی دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا است که تحت تحریم های سنگین آمریکا واقع شده است.

آمریکا طی یک سال گذشته کوشش کرد در هردوی این کشورها، دولت قانونی را به وسیله کودتا سرنگون کند اما در دست یابی به این هدف ناکام ماند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1940

به "آمریکا و کانادا تعدادی از مقامات عالی رتبه نیکاراگوئه را تحریم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و کانادا تعدادی از مقامات عالی رتبه نیکاراگوئه را تحریم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید