آموزش اصولی و حرفه ای برای کسب درآمد از اینستاگرام

به گزارش مجله آزمون اول، به فکر رونق کسب و کار یا کسب درآمد از اینستاگرام هستید؟ این شبکه اجتماعی محبوب که در ابتدا با هدف ایجاد یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس معرفی گردید، حالا به یک فضای تجاری تبدیل شده است که می تواند توسط هرکسی مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله ما جدیدترین تکنیک های کسب درآمد از اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر پول بیشتری می خواهید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آموزش اصولی و حرفه ای برای کسب درآمد از اینستاگرام

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

نحوه کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام یک فضای ایده ال برای فروش محصولات یا خدماتی است که به خوبی به صورت بصری قابل نمایش باشند. به عبارت دیگر اگر محصول، خدمات یا مهارتی دارید که قابل نمایش در عکس است به احتمال زیاد می توانید فالور جذب کنید و در نهایت به فروش دست یابید. در ادامه برخی از این روش ها را معرفی می کنیم.

1. اینفلوئنسر شوید

اینفلوئنسر کسی است که با به اشتراک گذاری مطالب آنلاین، از شهرت و اعتماد در میان افراد زیادی برخوردار است. یک اینفلوئنسر می تواند مخاطبان خود را به خرید یک محصول یا خدمات خاص تشویق کند، چون آنها به او اعتماد دارند. بنابراین برندها و کسب وکارها تمایل دارند با آنها برای تبلیغات همکاری نمایند.

اگر ایده جالبی دارید که فکر می کنید می تواند برای مخاطبان زیادی جذاب باشد، آغاز به فراوری محتوا در آن زمینه کنید. شما می توانید آغاز به آموزش کنید، تصاویر جذاب به اشتراک بگذارید، مخاطبان را بخندانید و … . برای تاثیرگذاری بیشمار ایده وجود دارد، اما باید ببینید شما در اجرای چه کاری پیروز عمل می کنید؟

یک اینفلوئنسر باید علاوه بر جذب فالوور، سعی کند اعتماد مخاطبانش را جلب کند و آنها را با محتوایی که به اشتراک می گذارد درگیر کند. در ادامه به شما شرح خواهیم داد که برای افزایش درآمد و جلب توجه مخاطب چگونه باید پست بگذارید.

به عنوان یک اینفلوئنسر شما باید در قالب پست یا استوری، آغاز به تبلیغ یک برند یا یک محصول کنید. بنابراین بسیار مهم است که مخاطبان خود را بشناسید. شما باید کاملا بدانید کسانی که شما را دنبال می نمایند از چه قشری هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند و تبلیغاتی مناسب با سلیقه مخاطبانتان انجام دهید. استفاده از امکانات تحلیلی پروفایل تجاری اینستاگرام به شما در شناخت مخاطب یاری زیادی می نماید.

مراقب باشید در کوشش برای کسب درآمد فالورها و اعتمادشان را از دست ندهید. در تبلیغات زیاده روی نکنید و همچنین تبلیغات نامربوط به موضوع صفحه تان نیز انجام ندهید. همچنین بهتر است زیر پست های تبلیغاتی، عنوان کنید که پست تبلیغاتی است.

2. Affiliate شوید

شما می توانید در اینستاگرام آغاز به فروختن محصولات دیگران کنید و کمیسیون بگیرید. بسیاری از برندها به وسیله affiliate marketing محصولات خود را به فروش می رسانند و بسیاری نیز از این طریق در اینستاگرام درآمد کسب می نمایند. affiliate به وسیله لینک های قابل پیگیری یا کدهای تبلیغاتی کسب درآمد می نمایند، بنابراین هر کلیک روی لینک آنها که منجر به فروش گردد، برابر با کسب درآمد است.

تفاوت affiliate و اینفلوئنسر این است که affiliate به صورت درصدی با یک برند همکاری می نماید؛ یعنی در صورت فروش محصول درآمد دارد. اما درامد یک اینفلوئنسر وابسته به فروش نیست بلکه تنها تبلیغات و ایجاد اگاهی کافیست.

فراوری پست های جذاب و درگیر نماینده، بدون اینکه هیچ فشار یا اصراری به مخاطب القا گردد کلید پیروزیت در این کار است. از آنجا که شما تنها می توانید یک لینک در Bio اینستاگرام خود داشته باشید، زیر هر پست، عنوان کنید که این محصول را می توانید به وسیله لینک موجود در Bio خریداری کنید.

در حال حاضر در ایران شما می توانید با برند عظیم دیجی کالا، به عنوان affiliate همکاری کنید.

3. محصول یا خدمات خود را بفروشید

اینستاگرام تماما به محتوای تصویری مربوط می گردد. بنابراین اگر مهارتی دارید که به خوبی در قالب تصویری قابل معرفی است احتمالا در اینستاگرام خواهید توانست به سادگی آنرا بفروشید. برای مثال عکاسان زیادی هستند که به وسیله اینستاگرام به شهرت رسیده اند و حالا درآمد خوبی از این طریق دارند.

محصولات فیزیکی نیز همینطور هستند. اگر فراورینماینده هستید یا به عنوان یک واسطه می توانید محصولی را بفروشید، اینستاگرام می تواند تا حد زیادی به شما یاری کند. این فضای مجازی قدرتمند در حال حاضر برای بسیاری از افراد که نمی توانند یک فروشگاه داشته باشند، فرصت فروش را به صورت کاملا رایگان فراهم نموده است.

خوشبختانه اینستاگرام نیز اینکار را راحتتر نموده است. شما می توانید تصاویر محصولاتتان را آپلود کنید و بعد با تگ کردن آنها امکان خرید تنها با یک کلیک را برای مخاطبان فراهم خواهد بود. اما این امکان در ایران در حالت عادی وجود ندارد اما شرکت هایی هستند که می توانند این خدمات را به شما ارائه نمایند تا امکان فروش مستقیم با تنها یک لمس برای شما ایجاد گردد.

نکاتی برای افزایش درآمد از اینستاگرام

استفاده از نرم افزارها، پیروی از بایدها و نبایدها و فراوری محتوای مناسب مهمترین فاکتورها برای افزایش درآمد شما در اینستاگرام هستند. نکات زیر چیزهایی هستند که باید رعایت کنید تا درآمد شما از اینستاگرام همیشه حفظ گردد.

1. حساب کاربری تجاری داشته باشید

احتمالا می دانید که اکانت اینستاگرام دو حالت تجاری و شخصی دارند. داشتن یک اکانت تجاری کار ساده ای است. تنها کافیست ابتدا پروفایل خود را به روی همه باز بگذارید و سپس با اتصال آن به حساب کاربریتان در فیس بوک آن را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط و چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام

2. به بایدها و نبایدها توجه کنید

اینستاگرام دارای قوانین مفصلی در رابطه با چگونگی پست ها، نوع تصاویر یا ویدئوها و تعداد پست هایی که روزانه می توانید قراردهید، است. رعایت این قوانین می تواند شانس شما را در کسب درآمد از اینستاگرام افزایش دهد. اینستاگرام حتی تعداد هشتگ هایی را که می توانید بهره ببرید محدود می نماید. بنابراین شما نمی توانید به طور تصادفی حساب اینستاگرام خود را با بیش از 30 هشتگ نامربوط به محتوا به یک هرزنامه تبدیل نمایید.

بایدها و نبایدهایی که باید در پست گذاری رعایت کنید عبارتند از:

بهتر است که روزانه یک تا دو پست در صفحه خود قرار دهید تا مخاطبان شما به اندازه کافی در هر روز شما را ببینند. در اینصورت شما همچنین زمان کافی برای فراوری محتوای منحصر به فرد و با کیفیت خواهید داشت.

یک کپشن ایده آل حدود 138 تا 150 کاراکتر دارد. در پستهای تبلیغاتی این عدد بهتر است به 125 کاراکتر برسد.

تعداد هشتگ بهینه برای هر پست بین 5 تا 10 تاست. اگرچه بیش از 20 هشتگ هم ممکن است اما توصیه نمی گردد. اینستاگرام ممکن است در صورت وجود بیش از 20 هشتگ در پست ها، شما را shadow ban کند. shadow ban یعنی پست هایتان در نتیجه جستجوی هشتگ ها در نتایج بالا به نمایش درنخواهند آمد.

3. استفاده مناسب از فیلتر های عکس اینستاگرام

استفاده بهینه از فیلترهای عکس موجود در اینستاگرام تاثیر بسزایی در تعداد لایکهایی که پستهای شما دریافت می نمایند دارد. در جدول زیر می توانید فیلترهای محبوب در دنیا و کسب وکارهای مختلف را ببینید و با توجه به زمینه کاریتان از فیلترها برای جذب بیشتر مخاطب بهره ببرید.

فیلترهای محبوب در دنیافیلترهای محبوب برای فشنفیلترهای محبوب برای غذافیلترهای محبوب برای سلفی
LarkValenciaNormalNormal
LarkNormalHelenaSlumber
JunoBrooklynSkylineSkyline
GinghamKelvin
ValenciaValencia

نکات پست گذاشتن برای افزایش درآمد

قبل از آغاز به کار در حساب اینستاگرامتان باید تعدادی فالوور داشته باشید تا اولین پستهایتان برای 0 مخاطب نباشد. بعد از آن باید آغاز کنید و با رعایت نکات زیر فالوورهای هوادار به کسب و کار خود جلب نمایید.

1. حساب کاربری خود را بهینه کنید

بهتر است username انتخابی شما کمتر از 30 کاراکتر داشته باشد. در حالت ایده آل، نام کاربری شما به وسیله جستجوی یک کلیدواژه باید پدیدار گردد و انتخاب یوزرنیم مناسب اولین قدم برای این کار است. حساب کاربریتان همچنین باید با نام برند شما و در تمام شبکه های اجتماعی یکسان باشد.

در قسمت bio، تا 150 کاراکتر بنویسید. شما می توانید لینک وبسایت خود را در آن قرار دهید یا به معرفی برند خود بپردازید. این قسمت برای بهینه سازی حساب کاربریتان بسیار کلیدی است.

2. یک هشتگ فراوری کنید

برای مثال اگر نام برند شما انگیزه است، یک هشتگ #انگیزه فراوری کنید. بنابراین هر زمان که بخواهید می توانید با جستجوی هشتگ خودتان به راحتی متوجه شوید که چه مطالبی در ارتباط با شما در اینستاگرام وجود دارد. شما همچنین می توانید به وسیله پلتفرم های دیگر و بازاریابی آنلاین و آفلاین این هشتگ را ترویج دهید.

3. از هشتگ های مرتبط و خلاق بهره ببرید

اگرچه می توانید زیر هر پست 30 هشتگ قراردهید، اما این کار خطرناکی است. توصیه می گردد بین 5 تا 10 هشتگ محبوب و مرتبط با کسب و کار و محصولات خود داشته باشید.

4. در مکالماتی که مرتبط شرکت کنید

با استفاده از هشتگ هایتان، اکانت های مشابه با برند خودتان را پیدا کنید و در مکالمات آنها و مخاطبانشان شرکت کنید. در اینصورت می توانید فالوور جدید جذب کنید.

5. کپشن جذاب بنویسید

کپشن اینستاگرام برای توصیف یا تعریف عکسی که بارگزاری می کنید است تا به درک بیشتر مخاطب و انتقال پیغام شما یاری کند. بهترین کپشن ، به گونه ای است که مخاطب شما را به شرکت در گفتگوی زیر پست و البته لایک کردن آن تشویق کند.

6. مسابقه برگزار کنید

با درنظر دریافت یک جایزه رقبا و مخاطبانتان را به یک مسابقه دعوت کنید. مسابقاتی که برگزار می کنید باید یک هشتگ مخصوص داشته باشند. همچنین باید برای انتخاب برنده و قوانین مسابقه به خوبی برنامه ریزی کنید.

برای مثال شما می توانید یک تصویر ویژه برای مسابقه تان تهیه کنید و با هشتگ مخصوص به مسابقات آن را بارگزاری نمایید. سپس در قسمت کپشن تمام قوانین مسابقه را تعریف کنید. در اینجا باید خلاقیت زیادی به خرج دهید تا مخاطب به صورت غیر مستقیم صفحه شما را تبلیغ کند و البته خودش نیز با حساب کاربریتان ارتباط برقرار کند، کامنت بگذارد و … .

7. از استوری و لایو اینستاگرام غافل نشوید

استوری های اینستاگرام به بخش مهمی تبدیل شده اند و رشد آنها هنوز هم ادامه دارد. اولین قدم در بهره برداری از این امکان اینستاگرام در راستای کسب درآمد، تسلط بر امکانات آن است. روش های زیادی وجود دارند که می توانید استوری های خود را جذاب و کاربردی کنید. شما می توانید روی آنها متن بنویسید، از مخاطب سوال بپرسید، یک نظر سنجی راه بیاندازید، یا آنها را به مراجعه به وبسایتتان دعوت کنید. و این امکانات تمامی ندارند. بنابراین در انتقال پیغام خود به مخاطبانتان خلاقیت به خرج دهید.

قابلیت لایو اینستاگرام نیز می تواند به برندسازی و تبلیغات شما بسیار یاری کند. برای مثال شما می توانید در قالب یک لایو خودتان و کارتان را معرفی کنید، از نمایشگاهتان فیلمبرداری کنید، یا با افراد محبوب یا متخصص در زمینه مرتبط با کارتان مصاحبه کنید. یا اگر یک صفحه آموزشی دارید می توانید یک جلسه سوال و جواب برگزار کنید و … .

8. مرتب پست گذاری کنید

کلید پیروزیت در اینستاگرام تداوم و طراحی یکپارچه پستهاست. یک فیلتر، فونت یا یونیفرم ویژه برای پست های خود در نظر بگیرید فالوورهایتان بدون دیدن نام کاربریتان و تنها به وسیله دیدن تصویر پست، بدانند که مربوط به برند شماست. در اینصورت حتی اگر پست شما به اشتراک گذاشته شد، همه می دانند که آن محتوا مربوط به چه کسی است و شاید هم ترغیب شوند که شما را دنبال نمایند.

9. با اینفلوئنسرها و اکانت های مرتبط ارتباط برقرار کنید

با اینفلوئنسرها و اکانت های مرتبط با کسب وکار خودتان ارتباط برقرار کنید و با پرداخت پول یا مبادله تبلیغات کنید. برای مثال اگر شما تعداد زیادی فالوور دارید، می توانید با همکاری یک اکانت مشابه دیگر، شما برای او تبلیغ کنید و او نیز برای شما. همچنین اگر توانایی دارید می توانید از affiliate ها برای افزایش فروشتان بهره ببرید.

10. از امکانات مکانی بهره ببرید

در هشتگ های خود از geotag ها یا تگ های چغرافیایی بهره ببرید تا کاربران محلی راحت تر به شما دسترسی پیدا نمایند.

11. همه جا حساب کاربری خود را تبلیغ کنید

برای مثال می توانید روی کارت ویزیت، در وبسایت یا سایر فضاهای مجازی حساب کاربری خودتان را در اینستاگرام تبلیغ کنید. از دیگران بخواهید در صورت تمایل شما را دنبال نمایند.

جمع بندی

آغاز به تحقیق کنید. افراد پیروز در اینستاگرام را پیدا کنید و ببینید که آنها چگونه توانسته اند به کسب درآمد در اینستاگرام دست یابند. بدون اینکه به سراغ ربات ها و برنامه های افزایش فالوور بروید، آغاز به جذب هوادارانی کنید که به شما اعتماد دارد و می توانند به مشتریان ثابت و وفادارتان تبدیل شوند. کسب درآمد از اینستاگرام، کار زمانبری است و شاید قبل از رسیدن به درآمد لازم باشد ماه ها روی آن موقع بگذارید. اما اگر به درستی اینکار را انجام دهید، حتما پیروز خواهید شد. نظر شما در رابطه با کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟ آیا ایده ای برای افزایش این درآمد دارید؟ خود شما چقدر در اینستاگرام خرید می کنید یا تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15790

به "آموزش اصولی و حرفه ای برای کسب درآمد از اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش اصولی و حرفه ای برای کسب درآمد از اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید