مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان و هیوندای آزرا

به گزارش مجله آزمون اول، اگر یک بار پشت فرمان این ژاپنی بنشینید و با آن دقایقی رانندگی کنید، متوجه کیفیت بالا و موتور قدرتمند تویوتا آریون خواهید شد. اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت خوبی بهره مند باشد، در حالی که قیمت مناسبی داشته باشد، قطعاً تویوتا آریون یکی از بهترین گزینه های موجود است.

مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان و هیوندای آزرا

جنرال موتور، فورد و فولکس واگن رقبای سنتی تویوتا هستند که همواره بازار خرید و فروش تویوتا را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده اند. به این شرکت های بزرگ خودروسازی باید سایر رقبای را نیز اضافه کنیم تا با رقابت گرم و داغ در دسته سدان های میانه بیشتر آشنا شویم.

در ادامه به مقایسه تویوتا آریون با تعدادی از رقبایش در بازار ایران، مانند رنو تلیسمان و هیوندای آزرا می پرداریم.

نمای پشتی تویوتا آریون

مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان 2016

رنو تلیسمان 2016 را باید یکی از رقبای تویوتا آریون در بازار دانست. تلیسمان، که یکی از مجذوب کننده ترین خودروهای موجود در بازار ایران محسوب می شود، از ظاهری لوکس و مدرن برخوردار است و براساس زبان طراحی نو رنو شکل گرفته است.

رنو تلیسمان ترکیبی خیره کننده از خلاقیت، ظرافت و هماهنگی را در ظاهر خود به نمایش می گذارد و اجزای آن در اوج هماهنگی قرار دارند، به طوری که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. در نقطه مقابل، تویوتا آریون نیز از طراحی بسیار خوب و پخته ای بهره می برد، اگرچه آریون در مقایسه با تلیسمان دست کم برای جوانان چندان مجذوب کننده نیست.

هنگام مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان و با ورود به کابین تلیسمان، ظاهر بسیار زیبا و دلنشین آن اولین چیزی است که جلب توجه می کند، ضمن اینکه کیفیت مواد استفاده شده در کابین این خودرو بسیار خوب است. به طوری که، هیچ ایرادی نمی توان از آن گرفت. تلیسمان از نظر فضای کابین نیز خودروی بسیار جاداری است و در کلاس خود از این نظر در جایگاه بالایی قرار می گیرد. هر چند تویوتا آریون نیز از این بابت شرایط بسیار مناسبی دارد. کابین تویوتا آریون از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و از ارگونومی خوبی نیز بهره می برد،اما در این بخش نیز باز هم می توان رنو تلیسمان را برتر دانست.

با مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان از نظر سطح آپشن ها و امکانات، باید گفت بدون شک آریون در جایگاه پایین تری در مقایسه با تلیسمان قرار می گیرد. آپشن هایی در این خودرو موجود است که حتی در بعضی از خودروهای لوکس تر از رنو تلیسمان هم دیده نمی شود. امکاناتی مانند سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو ( HUD )، سامانه کمکی پارک اتوماتیک (اتو پارک) و دوربین 360 درجه از جمله این امکانات است. سقف پانوراما رنو تلیسمان نیز یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این خودروست. در مجموع، هر دو خودرو در دسته خودروهای باکیفیت قرار می گیرند اما این رنو تلیسمان است که از سطح آپشن ها و تکنولوژی بالاتری برخوردار است. از نظر ایمنی نیز هر دو خودرو شرایط بسیار خوبی دارند.

با مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان از نظر مشخصات فنی نیز باید گفت که رنو تلیسمان به یک پیشرانه 4 سیلندر مجهز است که به طور دقیق 1618 سی سی حجم دارد و به وسیله سیستم توربو شارژر تغذیه می شود. این پیشرانه قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را دارد، در حالی که تویوتا آریون نیروی خود را از یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر می گیرد که می تواند 268 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در رنو تلیسمان نیروی تولید شده به وسیله پیشرانه به واسطه گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود، در حالیکه آریون این کار را به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک انجام می دهد. با این اوصاف، اما هر دو خودرو از قابلیت های حرکتی بسیار بالایی برخوردارند به طوری که پشت فرمان هر کدام از این دو خودرو قدرت فوق العاده ای در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اختلاف میان این خودرو در سرعت های پایین به لطف سیستم توربوشارژ تلیسمان چندان مشهود نیست، ولی در سرعت های بالا این تویوتا آریون است که قدرت خود را به رخ می کشد. البته فزونی رنو تلیسمان را باید در مصرف سوخت اقتصادی آن دانست که با مصرف 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر کم مصرف بودن خود را به اثبات می رساند.

در مجموع، هر دو خودرو در رده قیمتی و کلاس خود از بهترین ها هستند. تویوتا آریون کیفیت ساخت فوق العاده و قدرت بسیار بالایی دارد و رنو تلیسمان نیز خودروی مدرن تری است که از تکنولوژی های بیشتری در کنار ظاهر مجذوب کننده تر خود بهره می برد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو تلیسمان با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای داخلی تویوتا آریون

مقایسه تویوتا آریون با هیوندای آزرا

نسل پنجم هیوندای آزرا یا همان گرنجور را باید یکی دیگر از رقبای تویوتا آریون دانست. نسل پنج هیوندای آزرا یا همان آزرا گرنجور در سال 2012 عرضه در همان سال نیز به بازار ایران راه یافت. تولید این خودرو تا سال 2017 ادامه یافت، اما فرایند عرضه آن به بازار ایران در سال 2013 به دلیل وضع قوانین نو متوقف شد. تویوتا آریون بدون شک یکی از بهترین و باکیفیت ترین خودروها در کلاس و رده قیمت هیوندای آزراست، اما علی رغم تمامی قابلیت هایش به مقدار این خودرو مورد توجه قرار نگرفته است.

با مقایسه تویوتا آریون با هیوندای آزرا در می یابیم که هیوندای گرنجور از زبان طراحی نو هیوندای بهره می برد، خطوط شکسته فراوانی روی بدنه این نقش بسته است که علاوه بر افزایش زیبایی و مجذوب کنندهیت، عملکرد آیرودینامیکی آن را نیز بهبود بخشیده است. هیوندای آزرا را باید ماحصل استراتژی نو هیوندای در طراحی محصولاتش دانست، سبکی از طراحی که خطوط شکسته و تیز فراوانی در آن دیده می شود که پیش از این در سوناتا 2011 نیز شاهد آن بودیم. طراحی ظاهری تویوتا آریون اما در مقایسه با هیوندای گرنجور ساده به نظر می رسد و بدون شک برای بیشتر افراد مجذوب کنندهیت های ظاهری رقیب کره ای را به همراه نخواهد داشت.

از نظر طراحی و کیفیت متریال استفاده شده در کابین، هر دو خودرو شرایط بسیار خوبی دارند، هرچند کیفیت ساخت محصول تویوتا بالاتر از هیوندای به نظر می رسد. از نظر راحتی کابین نیز هر دو خودرو شرایط بسیار خوبی دارند و فضایی مناسب را در اختیار سرنشینان قرار می دهند.

با مقایسه تویوتا آریون با هیوندای آزرا از نظر امکانات و آپشن ها، باید گفت تویوتا آریون درمجموع در جایگاه پایین تری قرار گرفته است. به طورمثال، آپشنی مانند گرم کن جایگاه که در بیشتر خودروهای امروزی وجود دارد و در گرنجور نیز دیده می شود در آریون موجود نیست. از نظر ایمنی نیز شرایط هر دو خودرو بسیار خوب است.

بدون شک نقطه قوت تویوتا قابلیت های فنی آن است. جایی که پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری آریون با 268 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور در مقابل پیشرانه 3 لیتری گرنجور با حدبیشتر قدرت 250 اسب بخار و حدبیشتر گشتاور 288 نیوتن متر قرار می گیرد. برای انتقال نیرو نیز آریون از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک ساخت شرکت AISIN ژاپن بهره می برد که هماهنگی مثال زدنی با پیشرانه این خودرو دارد و در تعویض دنده ها عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد. تویوتا در شتاب گیری و مقدار مصرف سوخت عملکرد بهتری نسبت به گرنجور دارد و در این بخش بدون تردید برنده میدان است.

درنهایت، تویوتا آریون را باید از نظر فنی خودروی بهتری نسبت به گرنجور دانست، هرچند اگر طراحی و آپشن های آن به مقدار گرنجور مجذوب کننده و دلربا نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای آزرا با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از تویوتا آریون در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا آریون مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدامیک از خودروهای آریون، تلیسمان و آزرا ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات خودتان را با ما و سایر خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 36600

به "مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان و هیوندای آزرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا آریون با رنو تلیسمان و هیوندای آزرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید