آیا پایکوبی باله ورزش مناسبی برای شما است؟

به گزارش مجله آزمون اول، جواب این سوال یک بله جانانه است! پایکوبی باله بزرگسالان یک ورزش عالی برای تمام بدن است، به همین علت کلاس باله در تهران و شهرهای دیگر، با استقبال زیادی رو به رو شده است. باله نوعی تمرین استقامتی است که عضلات را تقویت نموده، سلامت استخوان ها را ارتقا داده و کالری ها را می سوزاند.

آیا پایکوبی باله ورزش مناسبی برای شما است؟

پایکوبی باله به علت استفاده از طیف کامل عضلات بدن برای عملکرد های ادراکی همانند هماهنگی و تمرکز نیز، بسیار مفید است. این ورزش علاوه بر بهبود تعادل و حالت ایستادن بدن، در کاهش علائم افسردگی، التهاب مفاصل، زوال عقل، پوکی استخوان و دیابت نیز نقش دارد.

پایکوبی باله و بهبود انعطاف پذیری

تمرین های باله شامل کشش بسیاری از گروه های عضلانی کوچک تا بزرگ می شوند که از جمله آن ها می توان به پا ها، بازو ها، نیم تنه، کمر، گردن، کف پا ها و موارد دیگر اشاره نمود. عضلات در اثر تمرینات استقامتی پایکوبی باله کشش بیشتری را تجربه نموده و به افزایش طول، قدرت و مقاومت نسبت به کشیدگی یا پارگی دست می یابند. افراد هر چه بیشتر در کلاس های پایکوبی باله شرکت نمایند، انعطاف پذیری بیشتری را به عضلات خود هدیه می دهند.

پایکوبی باله و بهبود تن عضلانی

در هنگام پایکوبییدن عضلات متعددی استفاده شده تا فعالیت هایی همانند حفظ تعادل، خم شدن یا پریدن ممکن شوند. هر تمرین در تقویت و شکل دهی به عضلات تاثیر گذار است. شکل دهی دوباره با نام افزایش تن عضلانی شناخته می گردد.

نکته جالب در تمرینات پایکوبی باله این است که افزایش بیش از حد حجم عضلات ممکن نیست، زیرا در این تمرینات تنها وزن بدن تحمل و حمایت می گردد. کشش مداوم عضلات موجب افزایش طول آن ها و بدست آمدن ظاهر عالی یک بالرین می گردد.

پایکوبی باله و بهبود قدرت عضلانی

پایکوبی باله روشی عالی برای بهبود قدرت عضلانی است. پا ها، ناحیه کمر و میانه بدن، اصلی ترین گروه عضلاتی هستند که با تمرینات باله قدرت بیشتری به دست می آورند. البته، در این تمرین ها عضلات بازو، گردن و مچ پا نیز تقویت می شوند. هر تمرین کشش، خمیدگی، بلند شدن و پریدن به نوبه خود در ساخت قدرت عضلانی تاثیر گذار است. استفاده مکرر از یک گروه عضلانی به افزایش سریع تر قدرت آن منجر می گردد.

عضلات در هر بار استفاده التیام، بازسازی و افزایش قدرت را تجربه می نمایند. شرکت در کلاس های پایکوبی باله حتی برای یک جلسه در هفته نیز، می تواند در بهبود قدرت عضلات و بدن موثر باشد.

قدرت عضلانی فقط برای بالا رفتن از پله ها یا بلند کردن اجسام نیست، بلکه بنا بر گزارش تحقیقی در سال 2018 افراد دارای قدرت عضلانی پایین، بیش از 50 درصد بیشتر از همسالان خود به مرگ زودرس دچار می شوند. بدین ترتیب، داشتن عضلات قوی تر به افزایش طول عمر نیز یاری می نماید.

پایکوبی باله و افزایش طول عضلات

همگام با افزایش سن، عضلات کوتاه تر و خشک تر می شوند. در حقیقت، افزایش طول عضلات بیش از حداکثر توان کشش آن ها ممکن نیست، اما با ورزش مداوم می توان آن ها را پر قدرت نگه داشته و جهت کشش بیشتر حمایت کرد.

در کلاس های پایکوبی باله تمرینات کششی بسیاری انجام می گردد که بر عضلات کوچک تر و حالت دهنده به بدن تمرکز داشته و با به کارگیری محدوده حرکتی کامل عضلات، انعطاف پذیری و قدرت را به آن ها هدیه می دهد.

پایکوبی باله و افزایش استقامت

همه تمرینات ورزشی به هر جهت در افزایش استقامت مفید هستند، اما شرکت در یک کلاس 60 دقیقه ای پایکوبی باله به علت استراحت نه چندان زیاد بین تمرینات، فعالیتی عالی برای افزایش استقامت بدن به شمار می رود. بالا نگه داشتن ضربان قلب و داشتن استراحت های 30 تا 60 ثانیه ای بین تمرینات ورزشی، روشی عالی برای بهبود استقامت و حفظ تعادل میان کار و استراحت عضلات است.

پایکوبی باله و مزایای آن برای هماهنگی بدن

تمرینات باله تا حدودی احتیاجمند انجام چند کار در لحظه هستند. حرکت دادن بازو ها در هنگام بالا آوردن یا خم کردن پا ها، از نمونه های این تمرینات است. چنین تمرینی ممکن است در ابتدا مقداری مشکل به نظر رسد اما همزمان با بهبود هماهنگی مغز و بدن، از سختی آن کاسته می گردد.

به کار گیری عملکرد های ادراکی برای هماهنگی بدن با موسیقی، به حفظ هماهنگی در دیگر زمینه های زندگی نیز یاری می نماید. در واقع، هماهنگی بین اعضای بدن مزیتی است که با تمرین بدست آمده و با هر جلسه بهبود می یابد.

پایکوبی باله و طرز قرار گیری بدن

پایکوبی باله احتمالا برترین نوع ورزش برای بهبود و حفظ حالت صحیح قرار گیری بدن است. حالت گیری مناسب بدن موردی الزامی برای انجام هر یک از تمرینات پایکوبی باله بوده و پایه مورد احتیاج هر حرکت و تمرین را تشکیل می دهد. از آن جایی که در کلاس های باله انجام حرکات نامناسب و ناراحت نماینده از فرد خواسته نمی گردد، این ورزش به طور ویژه ای برای بهبود حالت قرار گیری بدن مناسب خواهد بود. حرکات خم شدن کمر در پایکوبی باله همیشه با بالا بردن ناحیه بالایی کمر و حمایت از ستون فقرات همراه هستند.

در این تمرینات، عضلات شکمی، میانه بدن و کمر صاف نگه داشته شده و بر تنفس تمرکز می گردد. بالا بردن بازو ها در حرکات مختلف باله، زمینه ایجاد فضا در ستون فقرات را فراهم می نماید. در حین این تمرینات، عضلات حمایت نماینده ناحیه کمر تقویت شده و تنش های ناشی از حالت های نامناسب بدن (همانند پشت میز نشستن) از بین می فرایند. مزیت حالت گیری مناسب بدن، کاهش خطر آسیب دیدگی و درد های بدنی در بلند مدت است.

پایکوبی باله و افزایش سطح انرژی

هزاران مقاله بیان دارند که ورزش کردن به افزایش سطح انرژی و برطرف خستگی یاری می نماید. گردش خون همگام با ورزش کردن افزایش یافته و عضله قلب را تقویت می نماید. این افزایش انرژی تنها مختص به کلاس باله نبوده و تا مدتی طولانی بعد از آن نیز دوام خواهد داشت. بنا به گفته یک مطالعه، ورزش کردن فراوری بعضی مواد شیمیایی را در مغز افزایش می دهد که در مبارزه با افسردگی و افزایش انرژی نقش دارند.

اگر تا به امروز به افراد ورزشکار در باشگاه های ورزشی نگاه نموده باشید، متوجه سرزندگی و مثبت اندیشی دائمی آن ها شده اید. افراد هر چه بیشتر به فعالیت های ورزشی بپردازند، انرژی بیشتری برای ورزش کردن داشته و احساس فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد.

با ما در مجموعه تخصصی باله و ژیمناستیک اسپین همراه باشید:

وبسایت: espinclub.ir

اینستاگرام: ESPINCLUB@

شماره تماس: 09129171854

منبع: فوت و فن
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 37250

به "آیا پایکوبی باله ورزش مناسبی برای شما است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پایکوبی باله ورزش مناسبی برای شما است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید