اتمام مراحل مرمت و بازسازی خانه استاد کمال الملک

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزه گفت: مراحل بازسازی و مرمت منزل مسکونی استاد کمال الملک به اتمام رسیده است.

اتمام مراحل مرمت و بازسازی خانه استاد کمال الملک

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

حسن گیاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در فیروزه اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در بحث بازسازی و مرمت خانه مسکونی استاد کمال الملک در روستای حسین آباد کمال انجام گرفته و این بنای تاریخی آماده بازدید علاقه مندان به هنر و نقاشی و گردشگران است.

گیاهی اضافه کرد: تا به امروز اقداماتی مانند آوربرداری و نظافت و مرمت بنا در دو فاز شامل تیرریزی، دیوار کشی،کاهگل، نصب در و پنجره سنتی، اجرای تزئینات معماری به سبک گذشته، مرمت کام پشت بام، آجرفرش کف حیاط و گچ کاری انجام گرفته است.

وی گفت: کار آبرسانی به منزل استاد و تهیه و نصب تابلوی معرفی بنا نیز صورت گرفته است، ساخت این بنا مربوط به سال 1307 و طراحی نقشه این بنا نیز منسوب به خود استاد کمال الملک است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزه گفت: این بنای تاریخی دارای یک حیاط مرکزی و دو ساختمان است که در یک سمت یک اتاق مربوط به خدمتکاران و یک تنورخانه و در سمت دیگر دو اتاق واقع شده است که محل اقامت استاد بود.

گیاهی گفت: خانه تاریخی استاد کمال الملک که با شماره 8958 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده در روستای حسین آباد کمال بخش مرکز شهرستان فیروزه واقع شده است.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8445

به "اتمام مراحل مرمت و بازسازی خانه استاد کمال الملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام مراحل مرمت و بازسازی خانه استاد کمال الملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید