ارتباط ریزش مو با ویتامین هایی که مصرف می کنید

به گزارش مجله آزمون اول، رساندنِ مواد مغذیِ سالم به بدن در طول روز کار مفید و خوبی است؛ اما برخی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که اگر خیلی زیاد استفاده شوند، عوارض جانبی مانند ریزش مو را در پی خواهند داشت . در این قسمت از بهداشت و سلامت در این مورد شرح مفصلی خواهیم داد.

ارتباط ریزش مو با ویتامین هایی که مصرف می کنید

ویتامین هایی که زیاده روی در آنها باعث ریزش مو میگردد

شما باید حتما مواد مغذی را به بدن تان برسانید و رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. متخصصان تغذیه و سلامت بر این عقیده هستند که در مصرفِ هیچ غذایی زیاده روی نکنید تا بدن تان دچار مشکل نگردد؛ بعلاوه باید مراقب باشید که چه ویتامین هایی استفاده می کنید. برخی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که اگر زیاد استفاده شوند، باعث ریزش مو خواهند شد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که وارد شدن مواد معدنی و ویتامینِ اضافه به جریان خون اتفاق نادری است؛ اما به هر حال باید مراقب باشید که ریسک نکنید. این ویتامین ها شامل موارد زیر هستند:

سلنیوم

تحقیقاتی اجرا شده و به این نتیجه رسیده اند که مصرف زیاد سلنیوم باعث می گردد تا وارد جریان خون گردد و مسائلی مانند ریزش مو را به وجود بیاورد؛ پس باید مراقب باشید که خیلی در مصرفِ آن زیاده روی نکنید.

ویتامین آ

ویتامین آ نه تنها در غذا و نوشیدنی وجود دارد، بلکه در بسیاری از دارو های مربوط به درمان آکنه هم هست. اگر زیاد استفاده گردد، پسماند آن وارد خون شده و باعث مسائلی مانند تاری دید، استفراغ و ریزش مو خواهد شد. این ویتامین محلول در چربی است و بدن آن را ذخیره می نماید تا بعدا از آن استفاده کند اما اگر اندازه این ویتامین زیاد باشد، به خون می رسد و این مسائل را به وجود خواهد آورد.

زینک

زینک می تواند به عنوان یک ماده بسیار مؤثر برای مسائلی مانند ریزش مو استفاده گردد؛ اما مصرف زیاد از حد آن هم جزء مواردی است که نتیجه عکس خواهد داد و ریزش مو را افزایش می دهد؛ پس باید خیلی مراقب باشید و دوزِ مصرفیِ آن طبق تجویز پزشک باشد.

ویتامین e

ویتامین e ماده ای است که بدن همه ما به آن احتیاج دارد؛ اما اگر به طور منظم و زیاد از حد استفاده گردد، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را ایجاد کند و باعث مسائلی مانند ریزش مو باشد؛ بعلاوه ممکن است خطر خونریزی های شدید را در بدن زیاد کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41693

به "ارتباط ریزش مو با ویتامین هایی که مصرف می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط ریزش مو با ویتامین هایی که مصرف می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید