استعلام ثبت برند شما را چند پله جلوتر می برد!

به گزارش مجله آزمون اول، رپرتاژ آگهی- همانطور که می دانید روز به روز تعداد شرکت های فراورینماینده محصولات مختلف رو به افزایش است. به طوری که چندین شرکت در زمینه فراوری یک محصول در سراسر کشور فعالیت می نمایند. به همین دلیل تنها راه تشخیص این محصولات برند است.

استعلام ثبت برند شما را چند پله جلوتر می برد!

به همین دلیل تولیدنمایندگان محصولات و ارائه دهندگان خدمات کوشش می نمایند که در اولین فرصت به ثبت برند بپردازند. در این رابطه باید بدانید که یکی از مهم ترین قوانین و نکات ثبت نشان تجاری، استعلام از برند مورد نظر پیش از ثبت است.

آیا می پرسید که استعلام برند چگونه انجام می گردد یا می خواهید بدانید که این استعلام چه اهمیتی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید که به سوالات شما پاسخ دهیم.

استعلام برند یکی از مهم ترین مراحل ثبت نشان تجاری

ثبت لوگوی تجاری مراحل پیچیده ای دارد که یکی از آن ها تهیه استعلام از برند است. در این رابطه باید بدانید که براساس قوانین ثبتی پیش از هر اقدامی جهت درخواست ثبت لوگوی تجاری، ابتدا باید از برند طراحی شده خود استعلام تهیه کنید.

استعلام برند به این معناست که برندهای ثبت شده را آنالیز می کنید که علامت تجاری شما مشابه آن ها نباشد. می پرسید چرا؟ در ادامه با ما همراه باشید که دلایل اهمیت استعلام از برند را برای شما شرح دهیم.

چرا پیش از ثبت برند از آن استعلام تهیه کنیم؟

جالب است بدانید که در اداره مالکیت معنوی در ایران و در اداره های ثبتی در سراسر دنیا هیچ برند تکراری ثبت نمی گردد. به همین دلیل اگر می خواهید ثبت نشان تجاری خود را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید، بهترین راه این است که پیش از اقدام نسبت به ثبت، از برند طراحی شده خود استعلام بگیرید.

چنان که با استعلام از برند مورد نظر متوجه می شوید که علامت تجاری مورد نظر شما منحصر به فرد است یا خیر؟ درواقع با استعلام شما نسبت به منحصر به فردی برند مورد نظر خود اطمینان حاصل می کنید. ضمن اینکه اگر استعلام گرفتید و متوجه شدید که برند شما تکراری است؛ پیش از اینکه طی مراحل ثبت برند و پرداخت هزینه های آن مجدد نسبت به طراحی برندی منحصر به فرد اقدام می کنید.

اما در صورتی که مراحل ثبت لوگوی تجاری را طی نموده باشید و کارشناسان اداره مالکیت معنوی تشخیص دهند که برند شما تکراری است، ضمن طراحی مجدد برند باید تمامی این مراحل را از ابتدا طی کنید. علاوه بر این با توجه به اینکه برند شما یک بار رد شده است، احتمال ثبت مجدد آن کاهش پیدا می نماید.

به همین دلیل بهترین راه این است که از برند خود استعلام بگیرید. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که این کار را چگونه باید انجام دهید؟ به همین دلیل ما در ادامه چگونگی استعلام از برند را برای شما شرح می دهیم.

چگونگی استعلام از برند مورد نظر

برای اینکه از علامت تجاری طراحی شده استعلام بگیرید، باید پیش از اقدام به ثبت برند به سامانه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید. زیرا مراجعه به این سایت بهترین شیوه جهت استعلام از نشان تجاری محسوب می گردد.

پس از این باید به بخش آگهی های قانونی مراجعه کنید. در این زمان با انتخاب علامت تجاری باید اطلاعات مورد احتیاج را وارد نموده و گزینه جستجو را انتخاب کنید. به این شکل شما تمامی برندهای ثبت شده در 45 طبقه را مشاهده خواهیدکرد.

به طوری که اگر برند مورد نظر مشابه آن ها بود، فرایند ثبت لوگوی تجاری شما دچار تاخیر شده و مجدد نسبت به طراحی نشان تجاری باید اقدام کنید. همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید از یک برند ثبت شده برای کالای به خصوصی، برای دیگر محصولات بهره ببرید، با این روش به راحتی از این برند نیز استعلام خواهیدگرفت.

به این شکل احتیاجی نیست که اظهارنامه ای جدا برای ثبت برند مورد نظر تهیه نموده و مراحل ثبتی را مجدد طی کنید.

آیا استعلام از برند از پرداخت هزینه بیشتر جلوگیری می نماید؟

مهم ترین نکته در رابطه با استعلام از برند پیش از ثبت لوگو این است که نه تنها به شما یاری می نماید که برندی منحصر به فرد را به ثبت برسانید؛ بلکه باعث می گردد که هزینه کمتری را پرداخت کنید. می پرسید چگونه؟

زمانی که شما پیش از درخواست ثبت از برند خود استعلام بگیرید، اگر این نام تجاری تکراری باشد؛ تنها یک بار دیگر هزینه های طراحی آن را پرداخت خواهیدکرد. اما اگر استعلام از برند خود تهیه نکنید، هزینه های بسیاری را طی مراحل ثبتی پرداخت خواهیدکرد که در صورت تکراری بودن برند این هزینه ها دوبرابر می گردد.

بنابراین با استعلام از برند طراحی شده پیش از اقدام به ثبت علامت تجاری از پرداخت هزینه های مازاد جلوگیری می کنید.

استعلام از برند با یاری مشاوران ثبت فردا در زمانی کوتاه

اگر از آن دسته افرادی هستید که فرصت کافی برای ثبت برند و استعلام از آن را ندارید، به شما پیشنهاد می دهیم که این امر را به متخصصان و کارشناسان ما در ثبت فردا بسپارید. مشاوران متخصص و کاردان ما طی مدت زمانی کوتاه استعلام برند شما را تهیه نموده و حتی در صورت تکراری بودن، برندی منحصر به فرد را برای شما طراحی می نمایند و همچنین متخصصین ثبت فردا در اموری چون ثبت شرکت، ثبت شرکت در عمان و …. در خدمت شما هستند

بنابراین با برقراری ارتباط با کارشناسان ما نسبت به انحصار برند خود اطمینان حاصل نموده و ثبت علامت تجاری شما با مشکل روبرو نمی گردد.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16121

به "استعلام ثبت برند شما را چند پله جلوتر می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعلام ثبت برند شما را چند پله جلوتر می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید