استقرار پهپادهای آمریکایی در ژاپن برای جاسوسی از چین

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رسانه های خبری ژاپن اعلام کردند، آمریکا میخواهد با استقرار هواپیماهای بدون سرنشین در ژاپن فعالیت های نظامی چین را زیر نظر قرار داده و رصد کند.

استقرار پهپادهای آمریکایی در ژاپن برای جاسوسی از چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه یومیوری شیمبون چاپ ژاپن، نیروی هوایی آمریکا میخواهد هواپیماهای بدون سرنشین خود را در پایگاه هوایی میساوا تا اواخر ماه جاری مستقر کند. بر اساس توافق دو جانبه که رسما از سوی وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام شده است، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا تا اکتبر در این پایگاه هوایی ژاپن مستقر خواهد بود.

بر اساس این گزارش ممکن است پهپادهای آمریکایی طی سال آینده نیز بار دیگر در همین پایگاه هوایی و سایر پایگاه های هوایی ژاپن مستقر گردد. منابع مطلع اعلام کردند که پهپادهای آمریکایی تحولات نظامی نیروی دریایی چین را در دریای چین رصد خواهند کرد و سایر اطلاعات مورد احتیاج را از سطح منطقه جمع آوری می نمایند.

مقام های ژاپنی نیز اعلام کردند، پهپادهای آمریکایی برای انجام چندین عملیات شناسایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این روزنامه ژاپنی به نقل از مقام های رسمی ژاپن اضافه نمود: این هواپیماهای بدون سرنشین برای ارزیابی وضعیت رآکتورهای آسیب دیده نیروگاه فوکوشیما مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیماها همچنین برای ارزیابی فعالیت های کره شمالی و اقدامات نظامی چین استفاده خواهد شد.

این تحولات در شرایطی است که آمریکا و چین بر سر موضوعات مختلفی اختلاف نظر دارند. مقام های ارشد چین اخیرا به آمریکا و متحدانش نسبت به تشدید تنش ها در منطقه آسیا اقیانوسیه هشدار داده اند. پکن همچنین خواهان شرح شفاف و روشن واشنگتن در مورد جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شرکت ها و نهادهای چینی شده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2929

به "استقرار پهپادهای آمریکایی در ژاپن برای جاسوسی از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار پهپادهای آمریکایی در ژاپن برای جاسوسی از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید