ناوهای جنگی آمریکا و چین تا آستانه درگیری پیش رفتند

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رزمناو آمریکایی برای اجتناب از بروز درگیری با کشتی جنگی چینی که در پی نزدیکی این رزمناو به ناو هواپیمابر لیونینگ چین به سمت آن حرکت نموده بود مجبور به تغییر راستا شد.

ناوهای جنگی آمریکا و چین تا آستانه درگیری پیش رفتند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین؛ نیروی دریایی آمریکا اعلام نمود یک رزمناو آمریکایی مجهز به موشک های راهنمایی شونده که در آب های بین المللی جنوب دریای چین فعالیت می کرد مجبور شد برای جلوگیری از رویارویی با یک کشتی جنگی چینی جهت خود را تغییر دهد.

رزمناو آمریکایی در نزدیکی تنها ناو هواپیمابر چینی و در زمانی که تنش ها پس از اعلام اینکه پکن منطقه دفاع هوایی در جنوب دریای چین را گسترش داده است، رخ داد.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، یک کشتی چینی دیگر به نزدیکی رزمناور آمریکایی آمد. کشتی آمریکایی مجبور شد برای جلوگیری از برخورد جهت خود را تغییر دهد.

چین ناو هواپیمابر لیونینگ را در بحبوحه تنش بر سر منطقه هوایی به دریای جنوب چین فرستاده است. این منطقه دفاع هوایی آسمان اطراف بعضی جزایر کوچک را در شرق دریای چین که توسط ژاپن اداره شده اما مورد ادعای چین نیز هستند را در بر می گیرد.

پکن در ماه نوامبر تشکیل منطقه دفاع هوایی را اعلام نموده و از هواپیماهایی که در این منطقه پرواز می نمایند درخواست ارائه اطلاعات پروازی را نموده است. آمریکا و متحدین آن درخواست های چین را رد نموده و به پرواز هواپیماهای نظامی درون این منطقه ادامه داده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2745

به "ناوهای جنگی آمریکا و چین تا آستانه درگیری پیش رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوهای جنگی آمریکا و چین تا آستانه درگیری پیش رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید