اضافه بار شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

به گزارش مجله آزمون اول، در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات کاربردی و مورد احتیاج قبل از خرید بلیط هواپیما ایران ایر تور را برای شما گرداوری کنیم.

اضافه بار شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

شرکت هواپیمایی ایران ایر تور در سال 1531 به عنوان شرکتی دولتی با هدف توسعه گردشگری و سفرهای زیارتی و انجام تورهای داخلی و خارجی (چارتر و برنامه ای) تحت پوشش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد . در سال 1531 تورهای مشهد را به صورت منظم در برنامه پرواز خود قرار داد. در اواخر دهه 15 بر اساس اصل 44 قانون اساسی، از ابتدای سال 1531 به شرکت تعاونی چند منظوره به نام هسایار که یکی از زیرمجموعه های وزارت دفاع ایران بود، واگذار شد اما به دلیل پرداخت نشدن چک هایی این شرکت تعاونی واگذاری لغو شد. خاتمه شرکت هواپیمای ایران ایر تور در تاریخ 3 دی 1534 به بخش خصوصی واگذار شد. بهتر است بدانید این شرکت هواپیمایی دارای مجوز آموزش هوانوردی در ایران (ATO) از طرف سازمان هواپیمایی کشوری است. همچنین عضو انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی IATA میباشد و گواهینامه استاندارد جهانی مورد تایید یاتا را دارد.

شرکت ایران ایر تور با هدف توسعه گردشگری و جذب جهانگرد از کشورهای دیگر اقدام به برگزاری سمینارهایی با شرکت مدیران و مسئولان شرکت های جهانگردی کرد. در پی اقدامات مهمی که این شرکت هواپیمایی درجهت رشد و توسعه نعت گردشگری نموده ست جوایز و افتخاراتی را از کشورهای فرانسه، اردن و اسپانیا دریافت نموده است. هم اکنون ایرلاین ایران ایر تور به مقاصد متعددی سفر می نماید که نقش به سزایی در انتقال مسافران و گردشگران دارد.

ناوگان هوایی ایران ایر تور

بر روی بدنه ناوگان این شرکت هواپیمایی عکس پرنده ای نقس بسته است که شباهت بسیار زیادی به لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) دارد اما با این تفاوت که لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر تور پرنده ای است درون دایره قرار گرفته است. از آنجایی که شعار این شرکت روزی همه مسافران با ما پرواز خواهند کرد است در جهت کیفیت هرچه بهتر خدمات و کیفیت پروازی خود کوشش می نماید. در جدول زیر می توانید تعداد و مدل هواپیماهای فعال در خطوط هوایی ایران ایر تور را ببینید.

مقرارت حمل بار شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

میزان باری که می توانید با خود حمل کنید و به قسمت پذیرش بار شرکت هواپیمایی انتخابی خود تحویل دهید اگر چه در ایرلاین های مختلف متفاوت است اما این میزان محدود. همچنین میزان اضافه باری که می توامید ر قبال پرداخت هزینه با خود ببرید نیز

سقف و اندازه ای دارد. جدول زیر به شما یاری می نماید که بدانید آیا مشمول هزینه ای به عنوان جریمه اضافه بار می شوید یا خیر.

شرکت هواپیمایی ایران ایر تور علاوه بر بار تحویلی به عنوان چمدان یا جامعه دان مقداری نیز به عنوان بار دستی در نظر گرفته است که مسافر می تواند به صورت رایگان به داخل کابین ببرد. البته حمل بار دستی نیز دارای قوانینی می باشد که در جدول زیر آمده است:

گفتنی است بار همراه باید به گونه ای باشد که در محفظه بالای کابین مسافر جا گردد. مسافران می توانند وسایل شخصی مانند: کیف دستی زنانه یا مردانه، لب تاپ باریک و یا کوه سایز متوسط که زیر جایگاه جلوی خود جا گردد با خود حمل کند.

علاوه بر این بارهای دیگری مانند کت، چتر، دوربین و خریدهای اجرا شده در فرودگاه باید به عنوان بار مجاز مسافر محاسبه گردد در غیر این صورت به عنوان بار اضافی به خساب می آید که مشمول هزینه می گردد.

حمل کالسکه تاشو برای کودک به صورت رایگان انمان پذیر است. بار مجاز داخل کابین برای بچه ها در هواپیماهای شرکت ایران ایر تور مانند بزرگسالان در نظر گرفته می گردد.

ذکر این نکته مهم است چنانچه بار قابل حمل به داخل کابین از سایز و وزن معین شده تجاوز کند یا در مکان اختصاص شده جا نگردد یا به هر دلیلی از نظر مسیولین و خدمه پرواز ناامن معین گردد باید به قسمت بار تحویل بدهید.

همچنین اگر با حیوان خانگی خود قصد سفر دارید و هواپیمایی ایران ایر تور را برای سفر خود انتخاب کردید احتیاج است قبل از سفر اطلاعات زیر را بدانید.

حمل خانگی در پروازهای شرکت ایران ایرتور به ازای هر کیلوگرم 20000 تومان با 9% مالیات ارزش افزوده با شرایط زیر قابل انجام می باشد:

هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

یکی از مهمترین قسمت های سفر وسایل مورد احتیاجی است که همراه خود به سفر می برید یا سوغاتی و خریدهای شماست که می خواهید با خود بیاورید اما به یاد داشته باشسید اگر میزان باری که در فرودگاه مبدا بیشتر از مقدار مجازی باشد که در بلیط شما ثبت شده باشد، تنها در صورت پرداخت هزینه ای به عنوان هزینه اضافه بار می توانید بار خود را به قسمت پذیرش جهت حمل تحویل دهید. البته به یاد داشته باشید اگر کالاهای ممنوعه به همراه داشته باشید نمی توانید آن ها را با پرداخت هزینه ای به عنوان جریمه با خود ببرید. بلکه قانون پرداخت جریمه تنها برای بارهای مجازی است که وزن آن از حد استاندارد تجاوز نموده است.

کالاهای ممنوعه

همانطور که می دانید حمل یکسری از کالاها شاید از نظر شما خطر آفرین نباشد اما از نظر مقررات شرکت های هواپیمایی به عنوان کالاهای پرخطر و یا ممنوع شناخته می گردد. و در صورت وجود داشتن این اقلام در بارتان باعث اتلاف وقت و گذراندن یکسری مراحل اضافی در فرودگاه می گردد که می تواند در آرامش سفرتان تاثیر داشته باشد از این رو با دانستن این کالاها از حمل آن ها خود داری کنید. در زیر می توانید بخشی از این اقلام را مشاهده کنید:

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر تور در دو کلاس اکونومی و بیزینس ارایه می گردد که در هر کدام کلاس های نرخی متنوعی وجود دارد که دست مسافران را برای انتخاب بلیط متناسب با شرایط خود باز می گذارد. به عنوان مثال اگر برایتان رسیدن در سریع ترین زمان به مقصد ملاک باشد می توانید از کلاس نرخی O بهره ببرید و اگر برایتان امکانات و خدمات در حین پرواز مهم است می توانید از کلاس نرخی R بهره ببرید. به طور کلی کلاس های نرخی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور شامل: کلاس نرخی (O ارزان ترین کلاس پروازی) - کلاس نرخی H - کلاس نرخی B (کلاس بیزنس) -کلاس نرخی V (امکان استرداد وجه) - کلاس نرخی Y - کلاس نرخی S و کلاس نرخی R (گرانترین کلاس پروازی).

مقررات ابطال و استرداد بلیط هواپیما ایران ایر تور

به هنگام خرید بلیط از زمان پرواز و تاریخ خود اطمینان پیدا کنید زیرا بعد از خرید بلیط هرگونه تغییر و کنسلی در بلیط خریدای مشمول هزینه ای به عنوان جریمه می شوید. همچنین به زمان پرواز خود دقت کنید زیرا پرواز به علت تاخیر شما به تعویق نمی افتد بنابراین از آنجایی زمان در ایرلاین ها بسیار مهم است پیشنهاد می کنیم برای از دست ندادن پروازتان2 ساعت قبل از پروازهای داخلی و 4 ساعت قبل از پروازهای خارجی در فرودگاه مبدا حضور داشته باشید.

انصراف مسافر به هر دلیلی از پروازهای (در خواست استرداد) مشمول جریمه می باشد و میزان جریمه با توجه به کلاس نرخی بلیت خریداری شده، متغیر خواهد بود.

- این نکته گفتنی است منظور از قیمت تمام شده درجدول جرائم، قیمت خالص+ کلیه عوارض می باشد.

- منظور از قیمت خالص در جدول جرائم، قیمت تمام شده بعد از کسر کلیه عوارض می باشد.

همچنین به هنگام خرید بلیط در وارد کردن اطلاعات خود دقت کنید زیرا اصلاح کد ملی و اضافه و کم کردن پسوند و پیشوند نام یا نام خانوادگی بدون جریمه و اصلاح در حروف نام و نام خانوادگی به شرط عدم تغییر کلی با جریمه %20 قابل اعمال می باشد.

برای تغییر تاریخ بلیت و یا تغییر نام کلی، باید بلیت خریداری شده با کسر جریمه استرداد و سپس بلیت جدید با قیمت جدید صادر گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16414

به "اضافه بار شرکت هواپیمایی ایران ایر تور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه بار شرکت هواپیمایی ایران ایر تور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید