امتحانات مجازی برگزار می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر علوم با اشاره به تعطیلی واحدهای عملی، درباره امتحانات خاتمه ترم نیز گفت: فعلا با این وضع پیش بینی می گردد امتحانات مانند ترم قبل به صورت مجازی برگزار گردد.

امتحانات مجازی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، منصور غلامی درباره شرایط دانشگاه ها در دو هفته اخیر با توجه به شرایط بحرانی کرونا گفت: با توجه به پیک شدید کرونا و با نظر ستاد مدیریت کرونا، دانشگاه ها را در شرایط سخت تری قرار دادیم، حضور دانشجویان، کارمندان و اساتید محدودتر شده است.

وی ادامه داد: تا شرایط برای حضور مساعد نگردد، قاعدتاً این شرایط ادامه می یابد، قبل از خیز جدید کرونا بعضی دانشگاه ها به تعدادی از دانشجویان بر اساس ضرورت اجازه حضور داده بودند که در این دو هفته به سختی محدود شدند.

وزیر علوم با بیان اینکه واحدهای عملی نیز تعطیل شده است، درباره امتحانات سرانجام ترم گفت: فعلاً با این وضع پیش بینی می گردد امتحانات مانند ترم قبل به صورت مجازی برگزار گردد.

وی درباره اینکه آیا در شهرهای زرد و آبی هم امتحانات مجازی برگزار خواهد شد گفت: تا آخر ترم که از پانزده خرداد به بعد می گردد اگر به شرایط زرد و آبی برگردیم آن وقت دانشگاه ها این اختیار را در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

وی درباره اعتراض دانشجویان دکتری راجع به هزینه های گزافی که برای چاپ مجلات علمی از آن ها دریافت می گردد گفت: یک دستورالعملی امروز تصویب و امضا کردیم که روزهای آینده به دانشگاه ها ابلاغ می گردد، بر اساس این دستورالعمل مبالغ و دریافت هزینه های آنالیز و چاپ مقالات در مجلات داخلی تعیین شده است.

وزیر علوم اضافه کرد: چاپ مقلات در مجلات داخلی دو هزینه دارد یک حق الزحمه مربوط به هزینه ای است که دانشگاه ها به داوران و انجمن های علمی که دارای مجلات علمی هستند پرداخت می نمایند و بخشی هم مربوط به هزینه های چاپ است.

وی ادامه داد: اگر کسی خارج از این دستورالعمل هزینه دریافت کند، تخلف نموده و قابل پیگیری است، اما اگر کسی خود به مجله پول داده و خواهان این است که مقاله وی چاپ گردد، تخلف وی حقوقی بوده و از جنبه دیگر قابل پیگیری است.

غلامی اضافه کرد: سه سال است که روش صدور مجوز برای مجلات علمی تغییر نموده است و اکنون هر انجمن علمی و نهاد علمی مرتبط می توانند مجله علمی راه اندازی نموده و بعد از چاپ سه شماره از مجله برای اعتبار بخشی آن اقدام نمایند. در مجموع می توانند با شرایط اولیه برای راه اندازی مجلات علمی اقدام نموده و سپس اعتبار آن را اخذ نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24269

به "امتحانات مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید