امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2020

به گزارش مجله آزمون اول، تا سال 2020 امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی فراهم می گردد، فقط باید 55 میلیون دلار داشته باشید!

امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2020

رویای دوران کودکی بسیاری از مردم، سفر به فضا و فضانوردی بوده که هیچ گاه محقق نشده است، اما شاید تحقق این رویا دور از دسترس نباشد. شرکت آکسیوم اسپیس، جانشین ایستگاه فضایی بین المللی با مالکیت خصوصی است که اخیرا با همکاری شرکت نیویورک تراول و رومن اند اریکا در پی فرستادن اولین مسافران تجاری در سال 2020 به مدت 10 روز به ایستگاه فضایی مدار 400 کیلومتری بالای زمین هستند.

شرکت آکسیوم به وسیله مایک سوفدرینی (مدیر سابق برنامه ایستگاه فضایی بین المللی ناسا) مدیریت می گردد و قرار است اولین مسافران را در سال 2020 به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این شرکت در سال 2022 اولین مدل های کلاس ناسای خود را در ایستگاه فضایی بین المللی راه می اندازد و متعاقبا ماموریت های تجاری شروع خواهد شد، علاوه براین توانایی های تحقیقاتی ایستگاه فضایی بین المللی نیز توسعه می یابد. در نهایت، آکسیوم به طور کامل جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می گردد که طبق برنامه ریزی ها در سال 2025 این ایستگاه بازنشسته خواهد شد.

هزینه 10 روز اقامت در ایستگاه فضایی از 55 میلیون دلار به ازای هر نفر شروع می گردد و شامل 15 هفته اردوی آموزشی، سفر رفت و برگشت به ایستگاه فضایی و بعلاوه زمان حضور در مدار است. هر مهمان در کنار یک فضانورد حرفه ای در یک برنامه آموزشی 15 هفته ای حاضر می شود که بیش از دو سال طول می کشد. این برنامه از 3 مرحله تشکیل شده است که شامل مبانی نظیر آموزش ایمنی و نحوه سازگاری با بی وزنی و استفاده از سرویس بهداشتی در فضا می گردد. آموزش ها به نحوه اجرای سیستم ها در آکسیوم و ایستگاه فضایی بین المللی، فرایند پرواز و فرود نیز می پردازد.

در طی این سفر 10 روزه، مهمانان در یک سری ماژول مسکن اقامت خواهند داشت که به وسیله طراح فرانسوی فیلیپ استارک طراحی شده است و پنجره های 60 سانتی در سقف برای تماشای زمین دارد، به علاوه اینترنت و قابلیت ویدئو کنفرانس برای برقراری ارتباط با افراد روی کره زمین نیز فراهم خواهد شد.

یکی از موسسان شرکت رومن و اریکا گفته است:

مشتریان ما نسل پیشگام این سفر خواهند بود. سفر فضایی در 100 سال آینده شاید خیلی عادی گردد، اما در حال حاضر، این فضای ناشناخته، فرصت های بی حدو حصری را پیش روی مشتریان قرار می دهد.

آکسیوم تنها شرکتی نیست که برای فرستادن گردشگران غیرنظامی به مدار پایین زمین برنامه ریزی نموده است. در آوریل گذشته، شرکت استارتاپ فناوری فضا، اوریون اسپن اظهار داشت که این شرکت در پی راه اندازی ایستگاه آئورورا در سال 2021 است و در سال 2022 پذیرای اولین مهمانان خود خواهد بود.

ایستگاه آکسیوم هم اکنون به وسیله شرکت رومن و اریکا، به رزرو مهمانان اولین ماموریت خود می پردازد.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 33191

به "امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید