انجام بیش از 19 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام 19 هزار و 742 تست پی سی آر برای شناسایی بیماران کرونایی توسط امدادگران در 17 مرز رسمی کشور اطلاع داد.

انجام بیش از 19 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مهدی ولی پور گفت: طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور با همکاری جمعیت هلال احمر همراه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 اسفندماه 99 آغاز شده است و تا صبح روز 13 خرداد ماه، 338 هزار و 635 نفر از مسافران کنترل و غربالگری شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرح داد: در این مدت 47 هزار و 780 مورد تست فوری و 19 هزار 742 مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است.

وی اضافه نمود: این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در 16 استان در حال اجراست.

ولی پور شرح داد: همان طور که گفته شد این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و یاری به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می گردد و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت احتیاج تست سریع کرونا گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر به عنوان نیرو های عملیاتی در مبادی ورودی 17 مرز فعال در قالب گروه های سه نفره در مرز های زمینی و گروه های پنج نفره در مرز های هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت احتیاج به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25760

به "انجام بیش از 19 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 19 هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید