باد و باران در برخی مناطق کشور

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش های پراکنده در برخی نقاط شمال کشور، از وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

باد و باران در برخی مناطق کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری امروز (14 خرداد) در بعضی مناطق استان های واقع در نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود. همچنین در جنوبی غرب و نوار شرقی کشور به خصوص در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید رخ خواهد داد که در بعضی مناطق باعث خیزش گرد و خاک می شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (15 خرداد) در غالب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف پیش بینی می شود، ادامه داد: یکشنبه (16 خرداد) در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دوشنبه و سه شنبه (17 و 18 خرداد) با عبور امواج تراز میانی جو در شمال استان های اردبیل و آذربایجان شرقی به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. همچنین برای استان های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باشد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز (14 خرداد) مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (15 خرداد) صاف و در بعضی ساعات همراه با افزایش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (16 خرداد) نیز صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26032

به "باد و باران در برخی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باد و باران در برخی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید