بازارهای شناور بانکوک (قسمت دوم)

به گزارش مجله آزمون اول، بیشتر گردشگران در سفر به تایلند، برای بازدید از بازارهای شناور برنامه ریزی می نمایند. این بازارهای رنگارنگ و دیدنی، بهترین مکان برای خرید میوه های استوایی و خوردن غذای محلی هستند. در ادامه با تعدادی از بازارهای شناور تایلند آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

بازارهای شناور بانکوک (قسمت دوم)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

حتما تصاویر زیبای بازارهای شناور تایلند را دیده اید؛ قایق هایی که در آنها میوه ها و سبزی های رنگارنگ استوایی به فروش می رسد و فروشندگانی که در همان قایق های کوچک، لذیذترین غذاها را می پزند. مشهورترین بازارهای شناور تایلند در بانکوک و نزدیکی آن هستند. در قسمت قبلی مقاله با دو بازار شناور مشهور بانکوک آشنا شدیم. در این قسمت، سه بازار شناور دیگر را معرفی می کنیم.

شما با توجه به محل اقامت خود در بانکوک می توانید یکی از این بازارها را انتخاب کنید. در این بازارها تنوع محصولات خیلی زیاد نیست. سوغات، میوه ها و سبزیجات استوایی و غذاهای محلی مهم ترین محصول ارائه شده توسط فروشندگان هستند.

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

این بازار را باید بازار کنار رود نامید تا بازار شناور. فقط چند قایق که در حاشیه رود توقف نموده اند وجود دارند. بقیه غرفه ها و مغازه ها را، غرفه های زمینی تشکیل می دهند. اما پس از موفیقت و به شهرت رسیدن بازارهای شناور Damnoen Saduak و Amphawa، این مدل از بازارهای پرطرفدار در سراسر تایلند گسترش پیدا کردند. امروزه هر روستایی که در کنار رودخانه قرار گرفته است، یکی از این بازارها به نام خود تشکیل داده است.

این بازار تنها چند کیلومتر با شرق بانکوک فاصله دارد. با این حال دسترسی به آن ساده نیست. به همین دلیل است که از بازارهای مشابه، کمتر شناخته شده و خلوت تر است. اگر می خواهید چند ساعتی از هیاهوی شهر دور باشید و زندگی روستایی در تایلند را ببینید، حتما به این بازار سر بزنید.

این بازار در یک خمیدگی رود Chao Phraya، مشهور به ریه سبز بانکوک قرار گرفته است. این منطقه با اینکه در نزدیکی شهر قرار گرفته است، دست نخورده باقی مانده و سرسبز و دیدنی است. اگر تصور شما از بازار شناور، کانالی پر از قایق های چوبی است، این بازار انتظار شما را برآورده نمی نماید. این بازار برعکس بازار مشهور Damnoen Saduak، یک بازار محلی واقعی است که لذیذترین غذاها و شیرینی های تایلندی را می توانید در آن پیدا کنید.

بیشتر بازدیدنمایندگان این بازار، از اهالی تایلند هستند و این بازار نسبت به موارد مشابه اصیل تر و سنتی تر است. رودخانه در این قسمت بسیار باریک است و فقط 5 تا 6 قایق طبخ غذا در آن وجود دارد. علاوه بر انواع غذاهای دریایی و سوپ نودل، میوه های استوایی عجیب و غریب و خوشمزه را می توانید از این بازار خریداری کنید.

بازار بانگ نام پئونگ، چندان بزرگ نیست ولی تجربه ای منحصربه فرد از خوردن غذاهای محلی و تماشای زندگی اهالی روستا را برای شما رقم می زند.

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

دومین بازار شناور مشهور که در نزدیکی بانکوک قرار گرفته است، بازار آمفاوا است که البته به بزرگی Damnoen Saduak نیست ولی اصیل تر است و بیشتر بازدیدنمایندگان آن را تایلندی ها تشکیل می دهند. این بازار در 50 کیلومتری بانکوک قرار گرفته است. تعداد زیادی غرفه ی فروش غذا در حاشیه کانال وجود دارند و البته تعداد آنها به قدری زیاد است که به خیابان های اطراف هم کشیده شده است.

جذاب ترین قسمت این بازار که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می نماید، فروشنده هایی هستند که در قایق، لذیذترین غذاهای دریایی را می پزند. اگر دریافت غذا از قایق ها و خوردن آنها روی نیمکت های چوبی کوچک برای تان سخت است، چند قدمی دور شوید تا رستوران های مختلف را ببینید.

در هر دو طرف کانال، مغازه های چوبی و قدیمی کنار هم قرار گرفته اند که انواع سوغات، شیرینی، غذای حاضری و بستنی می فروشند. تنوع غذاخوری ها و غذاها در این بازار به قدری زیاد است که حتما می توانید غذایی مناسب ذائقه خود پیدا و نوش جان کنید.

علاوه بر خرید سوغات و خوردن غذای محلی، بازدید از موزه و معابد شگفت انگیز از جمله معبدی که تماما داخل یک درخت قرار گرفته است، سفر شما را تکمیل خواهد نمود. داخل معبد، یک تندیس طلایی بودا قرار گرفته است.

برای اینکه با خیال راحت و در آسایش بتوانید از این بازار دیدن کنید، بهتر است زودتر خود را به اینجا برسانید و قبل از ناهار برگردید.

بازار شناور کلانگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

این بازار یکی از سه بازار شناوری است که در نزدیکی بانکوک واقع شده اند. این بازار کمتر از بیست کیلومتر با شهر فاصله دارد و به وسیله تاکسی قابل دسترس است. این بازار شبیه بازارهای بزرگ و شلوغ Damnoen Saduak و Amphawa نیست اما جذابیت های خاص یک بازار محلی تایلندی را دارد و شما جزو معدود گردشگران خارجی خواهید بود که از آن بازدید می نمایند. می توانید دو ساعت از روز را در این بازار بگذرانید و سپس به بازار شناور تالینگ چان که فقط دو کیلومتر با اینجا فاصله دارد، بروید.

کانال آب در این بازار باریک است و تعداد کمی قایق دارد و بیشتر غرفه ها و مغازه ها در حاشیه کانال قرار گرفته اند. غذا خوردن یکی از مهم ترین و جذاب ترین بخش های بازارهای شناور است. در این بازار هم می توانید بهترین غذاهای سنتی تایلند را از فروشندگان خیابانی با قیمت های ارزان خریداری و نوش جان کنید. انواع میوه های عجیب و غریب و رنگارنگ گرجهتی هم در این بازار به فروش می رسند.

انواع لباس، سوغات، وسایل تزیینی، زیورآلات، اسباب بازی و گل و گلدان هم در غرفه های این بازار پیدا می شوند. این بازار، شنبه ها، یکشنبه ها و روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر فعالیت می نماید.

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan)

این بازار که در 12 کیلومتری بانکوک قرار گرفته است، به اندازه سایر بازارهای شناور مشهور نیست بنابراین حال وهوای سنتی تری دارد و خلوت تر است. قایق سواری در کانال، امتحان کردن غذاهای محلی گوناگون و خریدن سوغاتی های ریز و درشت، از جذابیت های این بازار هستند.

این بازار به سادگی قابل دسترس است و برای سر زدن به آن، نیازی به استفاده از تورهای گران قیمت نیست. به علاوه، برای بازدید از آن لازم نیست 6 صبح از خواب بیدار شوید. کافی است با مترو خود را به ایستگاه Wongwian Yai برسانید و باقی جهت را با تاکسی ادامه دهید. این بازار را بدون امتحان کردن طعم لذیذ غذاها و شیرینی های محلی، ترک نکنید.

ساعت کار این بازار شنبه ها و یکشنبه ها از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است.

منبع: کجارو / bangkok.com
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3064

به "بازارهای شناور بانکوک (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای شناور بانکوک (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید