بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از خط آهن بستان آباد - تبریز

به گزارش مجله آزمون اول، معاون پارلمانی رئیس جمهور از خط آهن بستان آباد - تبریز بازدید کرد.

بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از خط آهن بستان آباد - تبریز

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی امیری در این بازدید اظهار کرد: پروژه های راه آهن برای رئیس جمهور بسیار مهم بوده و هر جا هم مسئله ای بوده، رئیس جمهور دستور اختصاص اعتبار داده اند، من نیز در جلسه پس فردای دولت مسائل این پروژه را مطرح می کنم.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: برقی کردن خط راه آهن تهران - تبریز، مسیر هفت ساعته را کوتاه تر نموده و قطار سریع السیر نیز نیازمند سرمایه گذار خارجی است، در این صورت مسیر تبریز- تهران را در دو و نیم ساعت می توان پیمود.

وی اضافه کرد: خط میانه - تبریز، 17 سال پیش کلید خورده است که البته در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در این راستا اجرا شده و 130 کیلومتر(میانه - بستان آباد) تکمیل و آماده مسافرگیری بوده و مسیر بستان آباد - تبریز نیز آماده ریل گذاری است.

پایه های خط بستان آباد - تبریز تکمیل شده و پل جاده تراتزیت در حال اتمام است، عمده مشکل این خط نبود ورق است، دستور تخصیص 70 میلیارد تومان از 150 میلیارد تومان اعتبار لازم به منظور خرید ورق ها، توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه صادر شده اما هنوز وصول نشده است، پس از وصول اعتبار خط بستا آباد - تبریز تا ایستگاه خاوران تبریز تکمیل می گردد.

طول خط آهن میانه - تبریز 203 کیلومتر بوده و با تکمیل خط راه آهن تبریز- تهران، 19 ایستگاه به 9 ایستگاه و طول مسیر به 114 کیلومتر کاهش یافته و این خط از نظر کاهش مسافت با هواپیما رقابت می نماید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 226

به "بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از خط آهن بستان آباد - تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از خط آهن بستان آباد - تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید