با فرودگاه بین المللی بندرعباس بیشتر آشنا شویم

به گزارش مجله آزمون اول، بندرعباس یکی از اصلی ترین مناطق تجاری در جنوب ایران و همچنین یکی از مهمترین مبادی صادرات و واردات در کنار ترانزیت مسافر به اقصی نقاط کشور از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس بحساب می آید. این شهر بزرگترین بندر تجاری ایران بوده که درست در همسایگی خلیج فارس و دریای عمان هست. ارتفاعش از سطح دریا نزدیک به 7 متر تخمین زده شده و طبق پیشنه تاریخی 500 ساله این شهر، می توان گفت پیشترها آن را با نام هایی همچون بندر گمبرون یا بندر زرون می شناختند. در ادامه مقاله فرودگاه بین المللی بندرعباس با ما همراهی فرموده تا شما را کمی بیشتر با اطلاعات تماس فرودگاه بندرعباس و آدرس فرودگاه بندرعباس آشنا نماییم.

با فرودگاه بین المللی بندرعباس بیشتر آشنا شویم

پیشینه تاریخی فرودگاه بندرعباس

در سال 1349 کار عملیات احداث فرودگاه فعلی این شهر تمام گشت و بندرعباس صاحب یک فرودگاه ثابت و پر توان برای انجام پروازهای باری و مسافربری داخلی و خارجی شد. فرودگاه بین المللی بندرعباس به محض اتمام فرآیند ایجاد باند نخست خود، آغاز به کار کرد و در حالیکه هنوز ساختمان ترمینالش تکمیل نشده بود! سرانجام، یکسال پس از بازگشایی فرودگاه؛ یعنی در سال 1350 بخش ترمینال فرودگاه نیز کامل و سپس دستگاه ها و سیستم های روز ناوبری هوایی نیز در همان سال در فرودگاه بندرعباس نصب شدند. طبق آمار ثبت شده، فرودگاه بین الملی بندرعباس پیروز به ثبت 10243 پرواز داخلی و خارجی، 10816205 کیلوگرم حمل باری و همچنین 1123641 نفر جا به جایی مسافر داخلی و خارجی شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بندرعباس

نوع پایانه: نظامی و عمومی (همگانی)

کد ایکائو: OIKB

کد یاتا: GDS

امکانات رفاهی: شعب بانکی، کافه و رستوران، بخش اشیای گم شده، غرفه های تجاری و ...

ارتفاع از سطح دریا: 7 متر

فهرستی از پروازهای شرکت های هوایی (نام شرکت | مقصد پروازی)

هواپیمایی کاسپین: فرودگاه بین المللی مهرآباد

هواپیمایی قشم: فرودگاه تبریز - فرودگاه بین المللی مهرآباد - فرودگاه ساری

هواپیمایی کیش ایر: فرودگاه بین المللی کیش

هواپیمایی زاگرس: فرودگاه تهران - فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

هواپیمایی ماهان: فرودگاه بین المللی مهرآباد

هواپیمایی ایران ایر: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان - فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز - فرودگاه شهید صدوقی یزد - فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز - فرودگاه کیش - فرودگاه بین المللی مهرآباد - فرودگاه بین المللی دبی - فرودگاه زاهدان

هواپیمایی آتا: فرودگاه بین المللی مهرآباد

هواپیمایی آسمان: فرودگاه شهید صدوقی یزد - فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان - فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز - فرودگاه سردار جنگل رشت - فرودگاه بین المللی مهرآباد - فرودگاه کرمانشاه

هواپیمایی فلای دبی: فرودگاه بین المللی دبی

هواپیمایی ایران ایرتور: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز - فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان - فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد - فرودگاه آبادان، فرودگاه بین المللی بغداد - فرودگاه بین المللی زاهدان - فرودگاه کرمانشاه

آمار و ارقام تردد مسافرین فرودگاه

پیش از بیان اطلاعات تماس فرودگاه بندرعباس، باید بگوییم که تمام آمار و ارقام گفته شده در این قسمت مربوط به سال 1395 خورشیدی بوده که در مقایسه با سال پیش خود بیان شدند. پایانه هوایی بندرعباس در سال 95 با انجام 160 پرواز داخلی و بین المللی و همچنین جا به جایی 8414 نفر مسافر آن هم از اول فروردین 95، توانست شاهد رشد 12٪ در قسمت مسافربری و همچنین افزایش 5.14٪ پروازهای خود در مقایسه با همین بازه زمانی در سال 94 شود.

طبق آمار دقیق تر باید بگوییم این فرودگاه از اول فروردین تا هشتم همین ماه در سل 1395 شاهد نشست و برخاست چیزی نزدیک به 320 پرواز مختلف داخلی و بین المللی در باند فرودگاهی خود بود که از این میزان، 14 پرواز بصورت ورودی و در بخش بین المللی فرودگاه ثبت شدند. طبق آمار، از مجموع مسافران این پایانه هوایی که بطور دقیق 16645 نفر بوده اند، 6468 نفر مسافر پروازهای خروجی و 7068 نفر مسافر پروازهای درونی در بخش داخلی فرودگاه و همچنین، 1346 نفر مسافر ورودی و 1763 نفر مسافر خروجی در بخش بین المللی فرودگاه بودند.

طرح توسعه فرودگاه بندرعباس

با توجه به اهمیت آدرس فرودگاه بندرعباس، اهمیت های مالی و تجاری آن و همچنین، فاصله استان هرمزگان تا پایتخت، طرح توسعه زیرساخت های مربوط به فرودگاه با مساعدت اداره کل فرودگاه های هرمزگان و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان کلید خورد و در یک موافقت تخصیص اراضی، 290 هکتار به فرودگاه بین المللی بندرعباس تقدیم گشت تا این پایانه هوایی بتواند جوابگوی نیاز ترانزیت هوایی کالا و مسافر از جنوب ایران به دیگر فرودگاه های خارجی و داخلی کشور باشد.

اماکن اقامتی نزدیک به فرودگاه

علاوه بر وجود امکانات رفاهی مناسب در آدرس فرودگاه بندرعباس، در نزدیکی این پایانه هوایی نیز تعداد کثیری هتل و اماکن اقامتی وجود داشته که از جمله آنان می توان به هتل هما (به نشانی: بلوار پاسداران - خیابان معراج | فاصله هتل با فرودگاه 20 دقیقه با ماشین)، هتل ایران (بلوار امام خمینی - میدان 17 شهریور | فاصله هتل تا فرودگاه 22 دقیقه با ماشین)، هتل خلیج فارس (کیلومتر 13 اتوبان شهید رجائی - خون سرخ | فاصله هتل تا فرودگاه 42 دقیقه با ماشین) و همچنین هتل هرمز (میدان انقلاب | فاصله هتل تا فرودگاه 15 دقیقه با ماشین) اشاره داشت.

کلام آخر

فرودگاه بین المللی بندرعباس در چهارراه پگاه با مختصات طول جغرافیایی 562239 E و عرض جغرافیایی 271307N واقع شد. حدفاصل این فرودگاه تا مرکز شهر حدود 6 کیلومتر و مساحت فضای تعلق گرفته به آن نیز 4481 هکتار است. اطلاعات تماس فرودگاه بندرعباس به شرح زیر هست:

مدیر ترمینال: 33611040-076

دفتر مدیر کل: 11611000-076 و 11611001-076

قسمت امور اداری: 33611033-076

قسمت روابط عمومی: 33611011-076

قسمت امور مالی: 33611034-076

اطلاعات پرواز: 199

پست الکترونیکی: [email protected]

شماره نمابر: 33611002-076

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12583

به "با فرودگاه بین المللی بندرعباس بیشتر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرودگاه بین المللی بندرعباس بیشتر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید