با 7 تا از معروف ترین مراکز خرید در قطر اشنا شوید!

به گزارش مجله آزمون اول، قطر کشوری است که در حاشیه جنوب غربی خلیج فارس است و بر اساس صنعت نفت و توریسم کار میکند. در دوهه اخیر چنان بر صنعت توریستی خود کار کرد که یکی از مقصد های سفری دررخاورمیانه به شمار می ورد و هر ساله مسافران زیادی از سراسر تا سر جهان به قطر سفر می نمایند تا از جاذبه های توریستی قطر بازدید نمایند . مرکز این کشور شهر دوحه است که علاوه بر جاهای دیدنی مراکز خرید در قطر را دارد و این مراکز از مغازه ها، راسته های بازار سنتی تا مراکز خرید مدرن را شامل می گردد . خبرنگاران میخواهد امروز به شما مراکز خرید در قطر را معرفی کنید تا براساس شناخت آن ها و مطابق به میل سلیقه خود سری به آن ها بزنید و در برنامه ریزی سفرتان وقت بیشتری داشته باشید و با خیال راحت خرید کنید.

با 7 تا از معروف ترین مراکز خرید در قطر اشنا شوید!

مراکز خرید در قطر | بازار سنتی واقف

از مراکز خرید در قطر بازار سنتی واقف است. در قطر اگر میخواهید زندگی مردم و آداب و سنت ها و فرهنگ رایج و غذاهای قطری یک دل سیر ببنید کامل با آن آشنا شوید. حتما بازدید از بازار سنتی واقف در فهرست برنامه سفری خود بگذارید. بازار سنتی واقف در قلب دوحه مکانی برای شناخت سنت ها و فرهنگ های رایج قطری است. این بازار از بخش بازار قدیم قطر است که قدمتی نزدیک به 100 سال دارد و چند سال پیش بخشی از بازار سوخت که کشور قطر آن را بازسازی و احیا سازی نموده است.

در این بازار می توانید بهتری سوغات قطری را خرید کنید و به یادگار ببرید. که لباس های سنتی، صنایع دستی با دوام و زیبا و ادویه های عربی برای گردشگران علاقه مکان بسیاری خوبی به شمار میرود و از مراکز خرید در قطر به شمار میرود که نقش مهمی در اقتصاد جاری شهر و جذب جهانگرد دارد. در کوچه پس کوچه های بازار که قدیم بزنید نوای موسیقی محلس از اجرای نوازندگان خیابانی را میبنید.

به خاطر گرمای سال معمولا در شب های فضای پرشور عربی و نوای موسیقی عرب با دمام و سنج و نی همبون به گوش می رسد. مغازه های سنتی قطری برای مشتریان و مسافران قلیان قطری مخصوص دارد که اگر دوست دارید و خستگی تان با این کار در می رود می توانید از قلیان قطری بهره ببرید و اما مراقب سلامتی خود باشید. بسیاری از مسافران هنگامی که به جایی سفر مینمایند مجذوب هنر صنایع دستی نیز هستند. یکی از صنایع دستی قطر فلز کاری است و دله و فنجان های قهوه خوری قطر که معمولا بر روی آن مرصع کاری میگردد از معروف ترین سوغات صنایع دستی قطری به شمار می رود . در این مرکز خرید قطری میتوانید عبایه و یا همان چادر عربی گلدوزی شده نیز تهیه کنید.

اگر میخواهید در مراکز خرید قطر ادویه های خوش طعم و اصیل به عنوان سوغات بخرید بازار سنتی واقف برترین مکان است. که ادویه هایی چون فلفل قرمز، زیره، دارچین و ادویه های هندی در آن موجود است. در این بازار که از مراکز خرید معروف قطر است ساز های موسیقی عربی چون تیپو و عود های عربی را می توانید تهیه کنید. در بازار واقف به نسبت دیگر مراکز خرید قطر که لوکس و شیک است مقرون به صرفه قیمت تر است.

مال آو قطر (mall of ghatar)

مال آو قطر یکی از مراکز خرید در قطر است که بسیار شیک و لوکس است و در چهار طبقه ساخته است. این مرکز در 20 کیلومتری شهر دوحه و در الریان قرار گرفته است. برنامه ساخت و ساز آن در سال 2013 آغاز شد. و در سال 2017 به خاطر طراحی داخلی توانست جایزه RlI International Retail &leisure Destnation global را دریافت کند که از جوایز بین المللی محسوب می گردد. در دسامبر 2020 استادیوم احمد بن علی در مجاورت آن افتتاح شد.

این استادیوم پیشرفته برای میزبانی بازهای جام جهانی 2022 ساخته شده است. این فروشگاه چهار طبقه که از مراکز خرید قطر محسوب می گردد کالا های بسیار مرغوبی دارد. اگر می خواهید وسایل و کفش های ورزشی آدیداس را بخرید در طبقه اول مرکز خرید سر بزنید و وارد فروشگاه آدادیس شوید. در این طبقه محصولات ورزشی فوت لاکر نیز وجود دارد و اگر اهل این برند هستید وسایل مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر برایتان برند ساعت و جواهرات مهم است فروشگاه برند بولگاری از دست ندهید.

این مرکز خرید بزرگ قطری برندهای معتبرجک اند جوز آدیداس، بولگاری، فوت لاکرو… دارد. در این مرکز خرید بزرگ قطر سالن های سینمایی بزرگ پیشرفته وجود دارد که 19 پرده سینمایی را شامل می گردد و فیلم ها را میتوانید با کیفت IMAX ببیند. خب از دیگر مجذوب نماینده های این سالن خرید مرکز Moq live است که برای تماشا تئاتر های مجذوب نماینده است و در داخل این مرکز خرید که از مراکز خرید بزرگ قطری است، سری به هنر و هنروزی داشته باشید.

اگر کودک دارید اصلن نگران نباشید چون مرکز خرید مال آو قطر به فکر آن ها بوده است که پارک خلاق بازی به نام kidZmono را برای آن ساخته است. در این پارک که به وسیله تیم حرفه ای اداره می گردد به بچه ها اجازه میدهند تا شغل دلخواه خود را از بین مشاغل انتخاب نمایند و با پوشیدن لباس و ابزار کار در نقش شغلی خود بازی نمایند.

در طول همه گیری ویروس کویید 19 برای چندین ماه مستاجران مرکز خرید برای مقابله با شرایط قرنطیه از پرداخت اجاره معاف بودند.

مراکز خرید در قطر | مرکز خرید به سبک ایتالیایی ویلاجیو

مراکز خرید در قطر کم نیستند و فهرست از تنوع و ساختمان را در بردارند. یکی دیگر ازآن مرکز خرید ویلاجیتو است که همان طور که از نامش پیداست سبک ایتالیایی دارد. این مرکز در اسپایر دوحه ساخته شده است و از مراکز خرید مهم قطر به شمار می رود. آن چه که جدا از خرید این مکان را مجذوب نماینده نموده است کانال آبی 150 است که در آن میتوانید قایق سواری داشته باشید و اگر حتی خریدی در این مرکز نداشتید از قایق سواری شهری لذت ببرید.

این سبک قایق سواری در شهر ونیز ایتالیا را یاد مسافران به خصوص اهالی ایتالیا می اندازد از برندهای معروف لباس این مرکز لاکوست است کهرعلاقه مندان زیادی دارد و اگر همیشه انواع مد را دنبال می کنید و جهانی مد برایتان مجذوب نماینده است پس سری به فروشگاه های زارا و تامی هیلفیگر بزنید و محصولات جهانی مدر را بخرید. محصولات و تجهیزات ورزشی میخواهید برندهای آدیداس، ریبک و پوما در این جا شعبه دارند و می توانید از این برندها برترین تجهیزات ورزشی را تهیه کنید.

خب این مراکز خرید قطر مانند مال اور قطر فضاهای بزرگ و مجذوب نماینده دیگری دارد که می توانید حسابی از تفریح های آن لذت ببرید. یکی از مکان مجذوب نماینده آن پارک گوندولانیا است که یک زمین اسکیت روی یخ دارد ودر دل کشور کویری و ساحلی می توانید از اسکیت روی یخ به شرط آن که بلد باشید حسابی لذت ببرید. این مرکز خرید چندین سالن سینما نیز دارد که می توانید فیلم های به روز جهان را از آن مشاهده کنید.

سیتی سنتر دوحه شلوغ ترین مرکز خرید قطر

از دیگر مراکز خرید در قطر که بسیار در بین قطری ها نیز محبوب است، ستی سنتر دوحه است که تعداد بازدیدنمایندگان آن در وب سایتش در روزهای تعطیل نیز به 70000 هزار نفر نیز میرسد. این مرکز خرید بزرگ در 5 طبقه ساخته شده است و حدود 350 بوتیک کفش و لباس و کیف دارد که از به روزترین برندهای روز جهان محصولات دارد. از برند های معروف ورزشی آدیداس ، اسکی و نایکی است که در طبقه سوم قرار گرفته است و اگر از محصولات برند میخواهید خرید کنید به این طبقه مراجعه کنید. دو فروشگاه معروف لباس در طبقه دوم قرار گرفته است که به ترتیب نام هایشان کلوین کلاین و منگو است.

این مرکز خرید محبوب قطری های در کنار سه هتل معروف قطری به نام ماریوت مارکوس، روتانا سیتی و سنتر و شانگری لا دوحه قرار گرفته است و چنانچه در این هتل ها اقامت داشتید این مرکز خرید به شما بسیار نزدیک است. همه روز از ساعت 9 الی 22 باز است و در روزهای پنجشنبه و آدینه تا ساعت 23 پذیرای خریداران است. این مرکز خرید نیز رستوران، کافی شاپ های بزرگ، سینما و سالن اسکیت روی یخ دارد که در خرید خود می توانید از آن بهره ببرید.

مراکز خرید در قطر | فستیوال سیتی: مرکز خرید و مکانی مهیج برای بچه ها

یکی از مراکز خرید در قطر که برای بچه ها مجذوب نمایندهیت دارد و با یک تیر دو نشان میزنید مرکز خرید فستیوال سیتی است. مرکز خرید فستیوال سیتی در شمال شهر دوحه قرار گرفته استو بزرگترین مرکز خرید نیز محسوب می گردد. در این مرکز خرید هم می توانید خرید داشته باشید و هم بچه ها خود در تم پارک ها سرگرم کنید. این تم پارک های خلاق مکانی بسیار مهیج است برای بچه ها شما نیز محسوب می گردد و از رده سنی 2 الی 12 سال در بخش های مختلف است. تم پارک انگری بردز بسیار برای بچه ها شما محبوب خواهد بود.

خب قطر از آنجا که در طول سال هیچ گاه بارش برف ندارد یک پارک برفی دست ساز را در این مکان ایجاد نموده است و فضای بازی بسیار خوبی برای بچه ها به شمار می رود. در این مرکز خرید انواع اقسام کالاها برای خرید وجود دارد و هم چنین بوتیک های با برند جهانی وجود دارد. این مرکز خرید تنها مرکز خرید در قطر است که در بیرون از آن نیز فضای ورزش و پیست دوچرخه سواری دارد و اگر از خریداران ورزشکار نیز هستید تایم ورزش نیز می توانید داشته باشید و از آن این موقعیت نیز لذت ببرید.

از برندهای معروف جواهرات فستیوال سیتی فروشگاه پاندورا است. و اگر علاقه مند به خرید ساعت هستید برندهای تیسوت و سواچ نیز در این مرکز خرید شعبه دارند که می توانید از آن خرید کنید. اگر عینک های معروف یوویکس آلمانی، جولبو، ری من میخواهید در فروشگاه آپتی فشن می توانید آن را جستجو کنید. خب در این مرکز خرید آقایان هم خرید خوبی از برندهای چون بوگاتی، جک اند جونز وجوردانو می توانند داشته باشند. در این مرکز خرید رستوران ها و کافه های بزرگی قرار گرفته است و اگر خسته شدید میتوانید با نوشیدنی و خوراکی خستگی را ازتن خود دربیاورید.

لانگونا مال از مراکز خرید قطر

لانگونا مال یکی از مراکز خرید در قطر است که خرده فروشی قطر دارد که با بیش از 180 بوتیک بی نظیر گرفته تا لباس های مد روز، کافه ها، رستوران ها، سالن یدن سازی، صحنه های از اجراهای زنده تئاتر و موسیقی از مراکز خرید زنده و پویا قطر است که میتوانید هم برای خرید و برای تماشا اجراهای مجذوب نماینده تئاتر و موسیقی در آن سر بزنید. اگر می خواهید هم هنر قطری را ببنید و هم خرید دلپذیر داشته باشید لانگونا مال را انتخاب کنید.

یکی از مراکز خرید بزرگ خاورمیانه است و جالب است بدانید که مدرسه موسیقی یاماها در آن قرار گرفته است وجایی که نوازندگان مشتاق سازهای عربی چون عود می توانند در این مرکز خرید نیز هنرنمایی داشته باشند. در داخل این مرکز خرید نیز FiFty one East, Joue Club یک فروشگاه چشم گیر اسباب بازی و بازی ها برای بچه ها در تمام سنین است. تفریح در مرکز حرید لانگونا کم نیست و یک از مراکز خرید قطری است که میزبان نمایش هاس زنده است.

مراکز خرید در قطر | مرکز خرید آل آسیری: مکانی برای خرید پارچه

از دیگر مراکز خرید در قطر گه برای خیاها مکانی مجذوب نماینده و رنگارنگ به شمار میرود مرکز خرید آل آسیری در بافت قدیمی شهر دوحه قطر است. و در نزدیکی بازار واقف است. اگر اهل خرید پارچه هستید به این مکان سر بزنید و از 30 مغازه های پارچه فروشی در محیطی سنتی پارچه مورد نظر برای لباس خود انتخاب کنید. این بخش از بازارهای محلی دوحه به شمار میرود و اجناس مقرون به صرفه تری در حوالی آن نیز می توانید خرید کنید.

مراکز خرید در قطر تنوع بالایی دارند و به قولی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می توانید در آن پیدا کنید. از دیگر مراکز خرید دوحه مرکز خرید ازدان، مرکز خرید گیت مال، مرکز خرید هیات پلزا و… را نام برد. خبرنگاران برای شما سفر دلچسب را آرزو می نماید که از خرید سوغاتی های خود در مراکز خرید قطر دوحه لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 37582

به "با 7 تا از معروف ترین مراکز خرید در قطر اشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 7 تا از معروف ترین مراکز خرید در قطر اشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید