برداشت موفقیت آمیز ماهی خاویاری در هرمزگان

به گزارش مجله آزمون اول، برای نخستین بار بیش از یک و نیم تن ماهی خاویار از استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان حاجی آباد برداشت شد.

برداشت موفقیت آمیز ماهی خاویاری در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در این خصوص گفت: این ماهی ها از دو استخر ذخیره آب کشاورزی در دشت گلروییه و جائین شهرستان حاجی آباد برداشت شده است.

عبدالرسول دریایی هدف از اجرای این طرح را توسعه آبزی پروری در آب های داخلی و به ویژه استفاده بهینه از ظرفیت استخر های ذخیره آب کشاورزی موجود و در حال بهره برداری مطرح نمود.

وی افزود: ماهیان خاویاری در دشت گلروئیه در مدت زمان دو سال و سه ماه با وزن متوسط 12 کیلوگرم و در روستای جایین شهرستان حاجی آباد با مدت زمان پرورش یک سال و چهار ماه با وزن متوسط 5 کیلوگرم برداشت شد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با بیان اینکه ماهی های خاویاری برداشت شده به کشور روسیه صادر شد، توضیح داد: هر کیلو ماهی خاویار 80 هزار تومان برای کشور ارز آوری دارد.

دریایی امکان سنجی پرورش ماهی خاویاری در شهرستان های غیر ساحلی، استفاده حداکثری چند منظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید توسعه آبزی پروری استان توام با کشاورزی، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان، آبزی پروری در مناطق دور از ساحل، افزایش فراوری و مصرف گوشت آبزیان را از مهمترین مزایای اجرای این طرح مطرح نمود.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در سرانجام افزود: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان های رودان و میناب هم شروع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 411

به "برداشت موفقیت آمیز ماهی خاویاری در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت موفقیت آمیز ماهی خاویاری در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید