برنده جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم شناخته شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوب میل، هئیت داوران جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم پس از آنالیز آثار نامزدهای نهایی این جایزه دیون برند، مارگارییت اتوود، جیمز کینگ و ادموند متاتوابین، رمان کیت کیلی را به عنوان برترین اثر شایسته دریافت این جایزه نقدی انتخاب و معرفی کردند.

برنده جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم شناخته شد

چطور به جهان آمدی در بخش آثار منتشر شده به زبان انگلیسی به عنوان برترین اثر شناخته شده است. کیلی نویسنده این اثر درباره این پیروزیت می گوید: برایم باورکردنی نیست که اثر من به عنوان برترین اثر انتخاب شده است. وقتی شنیدم که نامم به عنوان نفر اول انتخاب شده حال عجیبی داشتم.

وی اضافه کرد: فکر کردم رویا می بینم. این مجموعه داستان اولین تجربه من است و نام من هنوز در میان جامعه ادبی و مخاطبان شناخته شده نیست. خیلی برایم ارزشمند است که این جایزه به اثر من تعلق گرفت که توسط یک ناشر نه چندان معروف منتشر و با این استقبال رو به رو شده است. راستش را بخواهید هنوز برایم باورکردنی نیست. به شدت غافلگیر شدم.

مارگاریت اتوود سال جاری با مجموعه داستان تشک سنگی و توماس کینگ با مجموعه پشت لاک پشت در این جایزه شرکت کردند. برآورد کارشناسان و منتقدان کتاب این بود که یکی از این دو نویسنده جایزه سال جاری تریلیوم کانادا را از آن خود می نماید.

مارگاریت اتوود با همین مجموعه داستان در سال 2014 پیروز به کسب جایزه ادبی گاورنر جنرال شده بود.

کیت کیلی نویسنده کانادایی که در تورنتو زندگی می نماید پیش از این داستان های کوتاه متعددی در نشریات ادبی منتشر نموده بود و چند داستان و نمایشنامه برای بچه ها به زبان فرانسوی به قلم وی نوشته شده است.

وی با کسب جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم یکی از معتبرترین جوایز ادبی کانادا به طور رسمی به جمع نویسندگان حرفه ای انگلیسی زبان وارد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3122

به "برنده جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید