بهترین راه افزایش فروش از طریق بسته بندی چیست ؟
به گزارش مجله آزمون اول، مصرف نمایندگان امروزی نسبت به گذشته، روشهای زیادی را برای طفره رفتن از پیام های بازاریابی می شناسند، از انتخاب یک سری مدلهای اشتراک در رسانه هایی که بدون تبلیغات هستند گرفته، تا ردکردن محتوای رسانه ها به دلیل تغییرات در الگوریتم های شبکه اجتماعی و خارج شدن از لیست ایمیل های بازاریابی، آنها با همگی این موارد آشنا هستند. رسانه های دیجیتال به هیچ وجه، تعامل با مخاطب را تضمین نمی نمایند.

به نقل از مونیک کوهن، مدیر توسعه بازار HP:
بسته بندی تنها چیزی است که نمی توان آنرا حذف کرد، سریعا از آن رد شد یا آنرا نادیده گرفت.
بسته بندی یکی از آخرین شکل های رسانه پیوسته موجود در بازار امروزی می باشد. مصرف نمایندگان شما باید از طریق بسته بندی شما، به محصول خود برسند. چرا نباید آنها را با بسته بندی خرسند کرد؟ شما این فرصت را دارید، پس از آن بهره ببرید.
بیشتر بخوانید : 10 چاپخونه برتر چاپ دیجیتال ایران
آیا بسته بندی محصول شما، یک محرک درآمدزایی است؟
در حالی که این نکته حقیقت دارد که شما به احتمال زیاد نمی توانید بدون متحمل شدن هزینه، یک بسته بندی خوب را داشته باشید، اما می توانید از چاپ افست بهره ببرید که تضمین می نماید که بسته بندی محصول شما، محرک درآمدزایی است. هرچیزی که ارزش انجام دادن داشته باشد، پس قطعا باید آنرا انجام داد و در خصوص بسته بندی نیز، این نکته صادق است. چرا باید محصول خود را به بازارهایی که پایین ترین کیفیت چاپ و بسته بندی را دارند، ارسال کنید وقتی که می توانید از این فرصت برای ایجاد یک ارتباط معنادار با مشتری بهره ببرید.
اگرچه بسیاری از عوامل بر تصمیم مصرف نمایندگان برای خرید یک محصول تاثیر می گذارد (قیمت، کیفیت، در دسترس بودن و غیره)، اما بسته بندی ها زمانی که به درستی استفاده شوند می توانند برای شما کارساز باشند. در اینجا چهار پیشنهادی که بر فروش تاثیر می گذارند را بیان می کنیم تا آنرا در بسته بندی محصول خود به کار بگیرید تا کسب وکار شما را تقویت کند.
بیشتر بخوانید : 50 ایده خلاقانه و جذاب بسته بندی 2020
محرک فروش اول: بسته بندی خود را با مخاطب خود مرتبط کنید.
بسته بندی موثر به مصرف نماینده یاری می نماید تا بداند که محصول شما چگونه با زندگی آنها متناسب است. زمانهایی که یک سایز و اندازه برای تمامی محصولات کاربرد داشت، گذشته است و عصر جدیدی از سفارشی سازی، از طریق پیشرفت های تکنولوژی و بازدهی زنجیره تامین به وجود آمده است.
تابستان سال جاری، کمپین Share a Coke به هفتمین سال خود می رسد و مصرف نمایندگان در بیش از هفتاد کشور قادر خواهند بود تا نام منحصر به فرد خود را بر روی یک بطری Coke در مغازه محل سکونت خود پیدا نمایند (یا به صورت آنلاین).
چرا این کمپین اینقدر خصوص توجه قرار می گیرد؟ زیرا Coke محصولی را فراوری می نماید که دقیقا از نظر شکل یکسان است و آنرا به صورت شخصی و سفارشی برای هر مصرف نماینده تبدیل می نماید. در آمریکا، این کمپین در آغاز با افزایش دو درصدی فروش برای شرکت کوکاکولا همراه بود و نتیجه بسیار بزرگی را برای این برند به همراه داشت.
راه های دیگری که می توان از طریق سفارشی سازی، محصولات را مرتبط کرد عبارتند از:
- حمایت از یک تیم ورزشی محلی
- حمایت از دلیل ارزشمند
- ارتباط با یک فعالیت یا رویداد فصلی
- تبلیغ ارزشهای برند
شما نمی توانید همه چیز را برای هر کس تهیه کنید و مصرف نمایندگان نمی خواهند با آنها به طور یکسان رفتار گردد. نشان دادن اینکه محصولات شما از طریق بسته بندی با علایق و ارزشهای آنها همگام و همسو است، می تواند یک تفاوت کلیدی باشد که باعث می گردد خریدار، شما را انتخاب کند.
بیشتر بخوانید : چگونه با چاپ دیجیتال سرعت بازاریابی چند برابر شده است!؟
محرک فروش دوم: اطلاع رسانی در خصوص محصول
فرض کنید که این تابستان، موج گرمای شدیدی می آید و شما در راهروی یک فروشگاه هستید و در حال مقایسه کردن یک پنکه با چند محصول دیگر هستید. کدامیک را باید انتخاب کنید؟ همه آنها دارای تنظیم سرعت چندگانه، ویژگی مشابه و قیمت تقریبا یکسانی هستند. شما باید محصولی را انتخاب کنید که به طور موثر عمل کند و عملکرد با کیفیتی داشته باشد اما از آنجایی که پنکه های کمتری در بیشتر فروشگاه ها به فروش می رود، سخت است که بدانید کدام مدل احتیاجهای شما را به بهترین شکل رفع می نماید.
بیشتر ما در زندگی روزمره، خودمان را در سناریوهای خرید مشابهی دیده ایم. چه کار باید بکنیم؟ گوشی های هوشمند خود را از جیب درآورده و آغاز به تایپ و جستجو می کنیم. اما وقتی که در راهروی فروشگاه ایستاده ایم و آماده خرید هستیم، آنالیز نظرات محصول، محتوای ویدیویی یا مشخصات فنی هر مدل از محصولاتی که در نظر داریم می تواند وقت گیر یا کاملا ناامیدنماینده باشد. این کمبود اطلاعات مورد احتیاج برای تصمیم گیری ها، به یک مانع تبدیل شده است و بر تجربه ما به عنوان یک مصرف نماینده تاثیر منفی می گذارد.
اما اگر یکی از این پنکه ها در درون یک جعبه با محتوای اطلاعاتی بزرگ (که قابل اسکن از طریق گوشی های هوشمند باشد) بسته بندی شده باشد و به ما در تصمیم گیری نوع مناسب یاری کند، بنابراین انتخاب ما ساده سازی خواهد شد و به نفع برند نیز می باشد که شما را در تصمیم گیری مطلع نموده است. و اگر برنامه کاربری گوشی هوشمند، یک تبلیغ و کوپن به شما ارائه کند، بسیار عالی خواهد بود.
استفاده از محتوای دیجیتال بر روی بسته بندی از طریق کدهای QR یا تصاویر قابل اسکن، چشم انداز جدیدی از مطلع سازی و لذت بخشی را برای مصرف نمایندگان در طی خرید محصول، پیش از آن و پس از آن فراهم می نماید. از واقعیت افزوده بر روی برچسب های نوشیدنی گرفته تا هشداردهندگان مصرف دارو، برندها همگی به دنبال کشف راه های جدید برای ارائه ارزش بیشتر به مصرف نمایندگان از طریق بسته بندی هستند.
بیشتر بخوانید : بهترین فروشگاه ساک دستی آماده کاغذی کجاست ؟
محرک فروش سوم: بر روی فرایندهای جدید سرمایه گذاری کنید
هر فصل جدید و هر سال جدید، فرایندهای جدیدی پدیدار می شوند که تغییرات را ایجاد می نمایند. از طراحی گرافیکی گرفته تا صنعت مد و صنایع غذایی، چه فرایندهای بصری جدیدی را در بازار مشاهده نموده اید که بتواند به طور بالقوه برند شما را تکمیل کند؟ فراوری بسته بندی محصولات محدود و کوتاه مدت که مرتبط با برند شما هستند و فرایند زیبایی شناختی دارند، می توانند با همین جلوه بصری زیبا، مصرف نمایندگان را به خود جلب نمایند. به استفاده از این فرایندها، همانند ایجاد یک برند مشترک بین شرکت شما و فرهنگ مدرن جامعه فکر کنید.
خریدار هشیار است و یک روز به محصول علاقه دارد و روز دیگر اینطور نیست. سعی کنید برند خود را براساس یک فرایند موقتی ایجاد نکنید. نکته کلیدی در اینجا این است که با استفاده از فرایندهای حال حاضر در جامعه، علاقه به محصولات خود را در بین مصرف نمایندگان افزایش دهید. زمانی که یک فرایند آغاز می گردد و در جریان است، آماده همراهی با این فرایند شوید و وجهه ای را ایجاد کنید تا خود را نشان دهید.
بیشتر بخوانید : مقایسه چاپ افست بسته بندی با چاپ دیجیتال بسته بندی ؟!
محرک فروش چهارم: بسته بندی را ساده نگه دارید.
همواره در حال ویرایش باشید. تمایل به ساده نگه داشتن بسته بندی اولیه محصول، منجر به ایجاد تصویری روشن و متمرکز از برند شما خواهد شد که مصرف نماینده به سادگی می تواند آنرا شناسایی نموده و به سراغ آن رود. در حال حاضر راهروی فروشگاه ها پر از محصولاتی است که چشم ها به آنها خیره می ماند. برندی که بسته بندی محصول را با متن و تصاویر بیش از حد شلوغ نموده، با همهمه و شلوغ شدن فضای فروشگاه، به بدترین دشمن خود تبدیل می گردد.
طبق مجله ی Packaging World، این امر یک نوع مشکل متداول است که رو به افزایش می باشد. بسیار ساده است تا بسته بندی اولیه و نمادین خود را با برچسب های اضافی شلوغ کنید و به سادگی به پیام برند خود، مانند محصول جدید، 30 درصد تخفیف بیشتر و قدرت بیشتر آسیب برساند.
بسته بندی اولیه خود را ساده نگه دارید و از بسته بندی ثانویه و تبلیغات فروشگاهی بهره ببرید تا محصول شما را تبلیغ نمایند. به عبارت دیگر، با این کار پیام بازاریابی خود را گسترش داده و تاثیرات بازاریابی را افزایش دهید.
بیشتر بخوانید : بزرگترین فروشگاه خرید برچسب شبرنگ و روزرنگ در ایران کجاست ؟
بسته بندی ها را از طریق چاپ دیجیتال، فراوری کنید.
تنها دلیلی که برندهای پیشتاز امروزی نسبت به گذشته، قادر به فراوری بسته بندی های نمادین، متصل و سفارشی هستند، ظهور چاپ دیجیتال می باشد. تکنولوژی چاپ دیجیتال میزان حداقل سفارشات با حجم بالا را به خود اختصاص می دهد و مدت زمان گردش کار مورد احتیاج را افزایش می دهد. همچنین با عدم احتیاج به پلیت های چاپی، چاپ دیجیتال خط زمانی فراوری را افزایش داده و بدون تحمیل هیچ هزینه اضافی، به برندها اجازه می دهد تا از طیف کامل رنگی استفاده نمایند.
منبع: مجله چاپخونهabanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.