به جاذبه های گردشگری کامبوج در آسیای شرقی سفر کنیدهزینه ها

به گزارش مجله آزمون اول، در آسیای شرقی کشوری زیبا با مکان های دیدنی و گردشگری بسیاری به نام کامبوج وجود دارد. این کشور نسبتا کوچک دارای حکومت دیکتاتوری است و از نظر مالی وضع مناسی ندارند. اما با وجود چنین مشکلاتی که در این کشور است، نمی توان از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری کامبوج آن گذشت کرد. تاریخ، غذاها و شور و حال زندگی در این کشور، عواملی برای جذب سفر به کامبوج است. در ادامه به معرفی دیدنی های کامبوج و نکاتی برای سفر به آن پرداخته ایم، با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

به جاذبه های گردشگری کامبوج در آسیای شرقی سفر کنیدهزینه ها

هزینه ها

اقامت

در سفر به کامبوج می توان از انواع اقامتگاه ها، از مهمان خانه تا انواع هتل ها استفاده کرد. برای اقامت در یک هتل میانه باید بین 13 تا 18 دلار هزینه کرد، در چنین هتل هایی امکاناتی مانند تلویزیون و سیستم تهویه هوا و ... وجود دارد. در مهمان خانه برای اتاق های معمولی باید بین 4 تا 5 دلار و اتاق های خصوصی بین 4 تا 9 دلار برای هر شب هزینه کرد.

غذا

در این کشور می توان انواع غذاها را با قیمت بسیار پایینی میل کرد. بالاترین قیمت غذا در فست فودها، بین 7 تا 9 دلار است. اگر بخواهید هزینه کمتری برا غذا کنید، غذاهای محلی چیزی بین 90 سنت تا 2 دلار و در رستوران ها بین 2.5 تا 4.5 دلار هستند.

حمل و نقل

در سفر به کامبوج می توان خودرویی را اجاره کنید و بین 13 تا 18 دلار برای کل روز هزینه کنید. در ادامه می توانید با 9 دلار کل روز، کل شهر را با اتوبوس بگردید. به طور کلی می توان گفت این کشور در حمل و نقل نیز کم هزینه است.به طور کلی این کشور کشور ارزانی است و با هزینه بسیار کمی می توان به این کشور سفر و همه چیز را تجربه کرد.

معرفی تماشای های کامبوج

انگکور وات

یکی از جاذبه های گردشگری کامبوج و مقاصد گردشگری بسیار مجذوب نماینده، انگکور وات، بنایی با معماری پیچیده و خاص است. این معبد آن قدر بزرگ است که یک روز برای تماشا آن کم است.

دریاچه تونله ساپ

تونله ساپ از تماشای های کامبوج دریاچه ای است که می توانید از طریق قایق هایی که در ساحل این دریاچه قرار داده شده است، به گشت و گذار در آن بپردازید. این دریاچه دارای جاذبه ها و زیبایی مختص خود است که نباید آن از دست دهید.

سیهانوکویل

از جمله شهرهای مجذوب نماینده این کشور که به مکان مقدس گردشگران کوله به دوش معروف است، سیهانوکویل است. در این شهر سرگرمیات مجذوب نمایندهی مانند غواصی وجود دارد، بعلاوه غذاهای این شهر بسیار خوب است. سواحل به همراه ماسه سفید رنگ این شهر، مکان مناسبی برای گردش و سرگرمی است، البته شهر جای مناسبی برای خانواده ها نیست.

پنوم پن

یکی از شهرهای مجذوب نماینده کامبوج که مرکز آن نیز هست، پنوم پن است. این شهر رودخانه ای دارد که بسیاری برای همین رودخانه به آن سفر می نمایند. پنوم پن بیشتر شبیه به فیلم های وسترن است.

جزیره بامبو

جزیره بسیار کوچکی که در آن می توان در مدت بسیار کوتاهی با فرهنگ و سنت این کشور و این جزیره آشنا شد، جزیره بامبو از جاذبه های گردشگری کامبوج است. این جزیره زیبا را می توانید تنها در 10 دقیقه گشت بزنید.

شهر کپ

یکی از شهرهای بسیار آرام و زیبا در این کشور کپ است. این شهر در کنار اقیانوس واقع شده است و می توان به طور کلی گفت این شهر بسیار شبیه به شهر سیهانوکویل است، اما سیهانوکویل شهری شلوغ و پر هیاهو است، اما کپ این طور نیست بسیار آرام است. این شهر تنها جایی است که برای استراحت و آرامش است و از نظر سرگرمی و امکانات، مجهز نیست. غذایی که در این شهر بسیار مشهور است و پیشنهاد می گردد امتحان کنید، خرچنگ تند است.

پارک ملی بوکور

در گذشته در این پارک ملی خانه هایی مربوط به فرانسوی ها وجود داشته که امروزه بخش هایی از آن ها در این جا دیده می گردد. این پارک در همان زمان فضایی برای پیاده روی فرانسوی ها بوده است.

باتم بنگ

این شهر دارای ساختمان هایی با معماری خاص و زیبا است. بعلاوه از جاذبه های دیگر این شهر می توان به درختان بامبو و معبدهای بزرگ اشاره نمود. باتم بنگ جز شهرهای مستعمره فرانسه بوده است. این شهر با زمین های کشاورزی خود شناخته شد.

پراسات پره ویهر

این معبد در جایی قرار گرفته که دسترسی به آن به راحتی نیست. تایلندی ها معتقدند این معبد مربوط به آن ها است، در صورتی که کتمبوجی ها نیز چنین اعتقادی را برای خود دارند، این موضوع باعث کشمکش بین این دو کشور شده است. خارجی ها برای بازدید از این معبد تاریخی، باید 5 دلار پرداخت نمایند.

دهکده شناور

دهکده چونگ خناس یکی از 3 روستایی است که خانه های آن ها بر روی چوب های بامبو به صورت شناور ساخته شده. قایق هایی در بین این خانه ها وجود داند که به گردشگران و مردم غذا و بدلیجات می فروشند.

جزیره کوکونگ

اگر به طبیعت گردی و جنگل گردی علاقه دارید، این جزیره مکان بسیار مناسبی است. این جزیره که نمی توان شب ها در آن اقامت داشت و غیرقانونی است، برترین سواحل در این منطقه را دارد. سواحل این جزیره ماسه سفید است.

خوراک رتیل

از جمله غذاهای عجیب برای ما ایرانی ها در این کشور خوراک رتیل و مار سرخ شده است که در بین مردم بومی این منطقه بسیار مورد توجه و مجذوب نماینده است.

مزارع فلفل

از جمله برترین فلفل های موجود در جهان، در مزارع خارج از شهر کامپوت کشت می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 40025

به "به جاذبه های گردشگری کامبوج در آسیای شرقی سفر کنیدهزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جاذبه های گردشگری کامبوج در آسیای شرقی سفر کنیدهزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید