بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا خانم های خانه دار هستند

به گزارش مجله آزمون اول، استاندار اردبیل با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: متاسفانه در موج جدید بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا خانم های خانه دار هستند.

بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا خانم های خانه دار هستند

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل مطرح کرد: آخرین شرایط کرونا در استان سیر صعودی را طی می نماید و در صورت تداوم این فرایند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی و پرستاران زحمتکش به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهر های اردبیل، مشکین شهر و پارس آباد همچنان شرایط ثابت دارند، گفت: شرایط شیوع کرونا در بیشتر شهر های استان اردبیل همچنان قرمز است و رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش توصیه می گردد چرا که سلامت مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آن ها نیز باشیم، اذعان کرد: کارکنان دولت و مسئولان باید بیش از هر شهفرایند دیگری پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند که متاسفانه گاهی مواقع با کم توجهی از حساسیت موضوع کاسته می گردد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم به صورت شفاف می تواند در امر خدمات دهی یاریگر کادر درمانی باشد، توضیح داد: مردم باید از شرایط اسفبار این ویروس منحوس آگاه شده و تذکرات لازم نیز به آن ها داده گردد و همچنین مقابله با شرایط عادی سازی باید از ادارات آغاز گردد.

وی ادامه داد: روز های تعطیل محدودیت ورود مسافران برای شهر های گردشگری با نظارت کامل اعمال گردد.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای استان اظهار کرد: گاهی مواقع تعطیلی ها باعث افزایش تعداد مسافران در استان می گردد، گرچه ما نمی خواهیم اصناف تعطیل شوند، اما باید این صنوف هم رعایت حال بقیه مردم و هم استانی ها را بنمایند.

استاندار اردبیل ادامه داد: رستوران ها و قهوه خانه ها با رعایت پروتکل بهداشتی و با ظرفیت حدبیشتر 40 درصد فعالیت نمایند و با نظارت کافی عروسی ها به جای اینکه در خانه های کوچک و یا چادر های محلی برگزار گردد می تواند با ظرفیت حدبیشتر 30 درصد با تعهد صاحب تالار و رستوران انجام گیرد.

بهنام جو با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و نصب بنر ها از سوی شهرداری باید برای مردم نمود عینی پیدا کند، گفت: گاهی بعضی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری می نمایند و رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در نانوایی ها، مطب ها، تاکسی ها و سطح شهر ضعیف جلوه می نماید و این مسایل باعث برپایی دورهمی های خانوادگی و بعضی از میهمانی ها شده و این امر باعث شده بیش از 50 درصد مبتلایان خانم های خانه دار اعلام گردد.

وی استفاده از ظرفیت پایگاه های محلات جهت کنترل و تذکرات لسانی بهداشتی و امر و به معروف را یادآور شد و گفت: فراوری ماسک و مواد ضد عفونی در استان زیاد است، اما باید فرهنگ سازی چگونگی استفاده در شهر ها و روستا ها انجام گردد.

بهنام جو با بیان اینکه کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، اضافه نمود: حداقل کاری که مردم می توانند با کادر درمان همکاری نمایند این است که شستن دست و ضدعفونی، زدن ماسک، رعایت فاصله قانونی 2 متر و تهویه کامل محل های بسته را فرهنگ سازی نمایند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با حضور دانش آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش یک آمار دقیق در رابطه شرایط مدارس و دانش آموزان در شهر ها و روستا ها احصا کند و اینکه از 43 بستری مدارس تنها 9 مورد مثبت اعلام شده است، به نسبت تعداد دانش آموزان آمار پایینی است، اما باید کاملا حساب شده عمل گردد.

وی اضافه نمود: حضور دانش آموزان کلاس اولی در هفته 2 روز به مدت 2 ساعت با رضایت خانواده ها ضرورت دارد و احساس احتیاج برطرف اشکال در سایر مقاطع هم با مدیریت روسای مدارس انجام می گردد.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار مشکین شهر و رئیس شبکه بهداشت استان گزارش کلی از اخرین شرایط کرونا در حوزه تحت مدیریت خود ارایه کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17415

به "بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا خانم های خانه دار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا خانم های خانه دار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید