تایید نخستین داروی آلرژی به بادام زمینی

به گزارش مجله آزمون اول، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اولین دارو برای درمان آلرژی به بادام زمینی در بچه ها را تایید نموده است.

تایید نخستین داروی آلرژی به بادام زمینی

به گزارش خبرنگاران، این دارو موسوم به پالفورزیا (Palforzia) برای بچه ها بین 4 تا 17 سال قابل استفاده بوده و به منظور به حداقل رساندن میزان بروز و شدت واکنش آلرژیکِ کودک به بادام زمینی فراوری شده است، چرا که قرار دریافت در معرض حتی مقادیر کمی از بادام زمینی برای افرادی که به این ماده خوراکی آلرژی دارند، می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گفته متخصصان، بچه های که به بادام زمینی آلرژی دارند به منظور جلوگیری از هرگونه شوک حساسیتی باید از مصرف هر مقدار از این خوردنی پرهیز نمایند. با این حال برای بهره گیری از مزایای داروی پالفورزیا و به منظور مصون سازی و کاهش خطر واکنش های آلرژیک، قرار دریافت در معرض این ماده خوراکی ضرورت پیدا می نماید.

برای افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی، قرار دریافت در معرض بادام زمینی می تواند منجر به علائمی مانند گرفتگی، سوء هاضمه، کهیر، تورم و حتی غش یا سرگیجه شود.

درمان جدید اساساً با در معرض قرار دادن بچه ها در برابر دوزهای کنترل شده از پروتئین بادام زمینی تا رسیدن به یک سطح نگهدارنده و ایجاد نوعی از مصونیت در کودک عمل می نماید.

در یک آزمایش اجرا شده توسط فراورینمایندگان این دارو، دو سوم از بچه ها پس از درمان ماهانه قادر به خوردن معادل دو بادام زمینی بدون علائم آلرژیک بودند. ممکن است لازم باشد که بیماران به مدت شش ماه یا بیشتر از این درمان استفاده نمایند و حدود 9 درصد از بچه های که این دارو را دریافت کردند به دلیل شدید بودن واکنش های آلرژیک مجبور به قطع فرایند درمان شدند.

آنافیلاکسی یا بیش دفاعی ممکن است در هر زمان با مصرف پالفورزیا رخ دهد اما بیماران در طول و پس از افزایش دوز اولیه و اولین دوز از هر سطح با بالاترین میزان خطر روبرو اند. اگر بیمار اولین دوز افزایش یافته را تحمل کند، می تواند مصرف روزانه این دارو را در خانه ادامه دهد.

پالفورزیا به شکل پودری تهیه می شود که از بادام زمینی واقعی به دست آمده و برای مصرف باید با مواد غذایی نیمه جامد مانند ماست یا سس سیب مخلوط شود.

بنا بر گزارش سی ان ان، ارائه دهندگان این دارو ملزم اند به بیماران یا مراقبان آن ها مشاوره دهند که داروی اپی نفرین قابلِ تزریق را نیز تهیه نمایند تا در هر زمان برای استفاده، آماده و در دسترس باشد. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی شروع می شود و می تواند منجر به مرگ شود و درمان اولیه آن، تزریق اپی نفرین است که در برخی مواقع با سایر داروها ترکیب می شود.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6134

به "تایید نخستین داروی آلرژی به بادام زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید نخستین داروی آلرژی به بادام زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید