تخت روانچی: آمریکا هیچ حقی برای شروع هیچ کاری در چارچوب قطعنامه 2231 را ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سرانجام مشارکت این کشور در این توافق، توضیح داد: آمریکا که ناقض قطعنامه است، هیچ حقی برای شروع هیچ کاری در چارچوب قطعنامه 2231 را ندارد.

تخت روانچی: آمریکا هیچ حقی برای شروع هیچ کاری در چارچوب قطعنامه 2231 را ندارد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امشب (شنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که آمریکا براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت، حق دارد فرآیند بازگشت تحریم ها را شروع کند.

وی اضافه نمود: این اشتباه است: آمریکا نمی تواند مشارکت کننده در برجام باشد، چرا که ترامپ مشارکت آمریکا در این توافق را متوقف کرد.

نماینده دائم ایران توضیح داد: آمریکا که خود ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است، هیچ حقی برای شروع هیچ کاری در چارچوب قطعنامه 2231 را ندارد.

کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته (آدینه) اظهار داشت که ایالات متحده آمریکا، پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را به روسیه ارائه داده است.

آمریکا در هفته های اخیر کوشش هایی را در راستای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران که 18 اکتبر (27 مهرماه) منقضی می گردد، به عمل آورده است.

کرافت در یک کنفرانس خبری توضیح داد که علاوه بر روسیه، این پیش نویس را در اختیار بریتانیا، فرانسه، آلمان و استونی نیز قرار داده و امیدوار است که خیلی زود، این پیش نویس را در اختیار دیگر اعضای شورای امنیت قرار دهد.(اینجا بخوانید)

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت ماه 1397 به صورت یکجانبه از برجام خارج و از آن پس سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت تا از این طریق ایران را به توافق جدیدی مجبور کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12250

به "تخت روانچی: آمریکا هیچ حقی برای شروع هیچ کاری در چارچوب قطعنامه 2231 را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: آمریکا هیچ حقی برای شروع هیچ کاری در چارچوب قطعنامه 2231 را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید