تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش مجله آزمون اول، تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و کلانشهرها آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، بخش هایی از لرستان، شرق خوزستان، ابرناکی و بارش باران پیش بینی می گردد که در منطقه ها گرمسیر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در منطقه ها سردسیر و مرتفع برف انتظار می رود.

وی ادامه داد: آدینه (7 بهمن) در منطقه های از استان کرمان، یزد، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، سیستان بلوچستان،خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در همدان، لرستان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه (8 بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می دهد. بعلاوه در نوار شرقی وزش باد افرایش می یابد و به تدریج در نوار غربی کشور روند نسبی افزایش دما حاکم می گردد.

وی اضافه نمود: گفتنی است از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از شمال غرب در بعضی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می رود.

ضیاییان گفت: یک شنبه (9 بهمن) در کل کشور افرایش نسبی دما رخ می دهد و در منطقه های از شمال غرب، غرب، دامنه ها و ارتفاعات البرز، چهارمحال بختیاری، لرستان، شمال اصفهان، خراسان رضوی، سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (10 بهمن) در غرب، شمال غرب، بخش هایی از جنوب غرب دامنه های البرز در استان های زنجان، البرز، قزوین، تهران بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد: تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و کلانشهرها آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

وی تاکید نمود: طی سه روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (7 بهمن) کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 6 و روز آدینه (8 بهمن) قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (6 و 7 بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای 19 و 18 درجه سانتیگراد گرم ترین و زنجان، شهرکرد و همدان بادمای 11- و 9- و شهرکرد با دمای 11- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 40165

به "تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید