تدوین سند ارتقای شرایط زنان و خانواده منطبق با شرایط خوزستان

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به رونمایی و ابلاغ سند ارتقای شرایط زنان و خانواده استان گفت: سند ارتقای شرایط زنان و خانواده خوزستان منطبق با شرایط زنان در کشور و در این استان تدوین شده و ترمیم فضای گفتگو بین مردان و زنان از اهداف سند ارتقای زنان است.

تدوین سند ارتقای شرایط زنان و خانواده منطبق با شرایط خوزستان

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که امروز (18 آذرماه) با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: توسعه یافتگی میوه درخت جامعه کوشا و منسجم با سرمایه اجتماعی و اقتصادی انباشته شده است. گاه ما در کشورهای دنیا سوم صرفا به میوه درخت همسایه (کشورهای غربی) را نگاه می کنیم، در صورتی که درخت و زمینی که باید این میوه را به بار آورد، اساس کار و زیربنای اصلی است؛ این درخت و زمین جامعه ما و با الگوهای ما است که باید شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: این درخت باید در این زمین رشد و نمو کند و به بار بنشیند. رشد و تعالی جامعه مدیون نیروی انسانی توانمند و سرمایه اجتماعی است که مصادیق آن انسجام اجتماعی، کیفیت تعاملات اجتماعی و اعتماد عمومی است و تا زمانی که این انباشتگی در حوزه سرمایه اجتماعی، سرمایه انسانی و سرمایه اقتصادی ایجاد نشود، به توسعه پایدار نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگاران، استاندار خوزستان گفت: مساله مهم خوزستان و در عین حال کشور، پایین آمدن آستانه تاب آوری اجتماعی و اقتصادی است. تاب آوری، میزان ظرفیت بازگشت از وضع سخت به وضع پایدار و توانایی ترمیم خویشتن است. این ظرفیت، ذاتی نیست بلکه آموختنی و متغیر است یعنی کم و زیاد می شود.

شریعتی ادامه داد: تاب آوری در استان خوزستان با توجه به وجود بلایای طبیعی و مسائل عمیق پیچیده و لایه لایه، در شرایط تعیین کننده ای قرار می گیرد و می تواند مسائل اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی را در استان تشدید کند. این شدت تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، ارتباط مستقیمی با شرایط تاب آوری خوزستان دارد.

وی بیان کرد: در سطح سیاستگذاری، با تدوین و اجرای برنامه های فوق العاده سعی در ترمیم تاب آوری خوزستان در مواجهه با مسائل را داریم. این برنامه ها در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرا شده یا در حال اجرا است و حوزه زنان به عنوان بخش مهم جامعه، هدف اصلی این برنامه در خوزستان قرار گرفته است.

استاندار خوزستان گفت: بی شک منابع اقتصادی و خدادادی جامعه، به خودی خود توسعه نمی یابند بلکه کنشگران اجتماعی با توانایی های اقتصادی و علمی جامعه را به جلو می برند. در دنیا، کشورهای توسعه یافته لزوما کشورهایی نیستند که از منابع طبیعی خدادادی بهره مند هستند بلکه از منابع نیروی انسانی آموزش دیده، سرمایه اجتماعی قوی و اقتصاد پویا بهره مندند.

شریعتی با اشاره به رونمایی سند توسعه زنان خوستان، شرح داد: سند ارتقای شرایط زنان و خانواده خوزستان منطبق با شرایط زنان در کشور و در این استان تدوین شده و ترمیم فضای گفتگو بین مردان و زنان از اهداف سند ارتقای زنان است.

وی اضافه کرد: استان خوزستان بسیار نیازمند اجرای دقیق این طرح با موضوع شاخص های اصلی و تاثیرگذار است. این سند در برش استانی، منطبق با الگوی شرایط فرهنگی و اجتماعی همان استان است و الزامات فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان هم در این سند لحاظ شده و ما با دقت، الگوی بومی ارتقا را در امور حوزه زنان رعایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگاران، سند ارتقای شرایط زنان و خانواده خوزستان در این جلسه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده رونمایی و ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4657

به "تدوین سند ارتقای شرایط زنان و خانواده منطبق با شرایط خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند ارتقای شرایط زنان و خانواده منطبق با شرایط خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید