دنیا، آمریکا را برای لغو تحریم های غیر قانونی زیر فشار قرار داد، لزوم توقف جنایت علیه بشریت

به گزارش مجله آزمون اول، شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا کشورها و محافل بین المللی خواهان لغو تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا شوند.

دنیا، آمریکا را برای لغو تحریم های غیر قانونی زیر فشار قرار داد، لزوم توقف جنایت علیه بشریت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، هم زمان با افزایش شیوع کرونا در جهان کشورهای مختلفی خواهان لغو تحریم های جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا شدند تا به این وسیله یاری های دارویی و مالی برای مقابله با این ویروس به ایران ارائه گردد.

همچنین کمپینی با هدف مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری ایران در فضای مجازی به آدرس زیر به راه افتاده که مورد حمایت نهادهای دیپلماتیک ایران در نقاط مختلف جهان و نیز شخصیت های سیاسی داخلی قرار گرفته است.

https://corona2plus.com/Corona2/En/Petition/

روسیه خواهان لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران شد

نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای به آنتونیو گوارش، دبیرکل سازمان ملل متحد از ادامه تحریم های آمریکا که مانعی بر سر راه مبارزه با آغاز کرونا در ایران است، انتقاد کرد.

به دنبال ارسال این نامه، دستیاران وزیر امور خارجه در حوزه های منطقه ای در دیدار های جداگانه با سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم در ایران آخرین شرایط مقابله با ویروس کرونا و مسائل و موانع ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکا را در راستا تأمین اقلام بهداشتی و درمانی مورد احتیاج تشریح کردند.

دیپلمات های کشورمان در این دیدارها نامه های وزیر امور خارجه خطاب به همتایان وی در کشورهای مختلف با محتوای مشابه نامه وی به دبیرکل سازمان ملل متحد را برای تسلیم به وزیران امور خارجه، به رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم تحویل دادند.

در این دیدارها با تأکید بر اینکه تحریم های یکجانبه غیرقانونی آمریکا علیه ایران مانع اصلی در راستا مبارزه مؤثر و جامع با شیوع کرونا است، بر ضرورت به رسمیت نشناختن و اجرا نکردن این تحریم های غیرقانونی از سوی جامعه جهانی تأکید شد.

رایزنی های دیپلماتیک

در این راستا دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی مصاحبه کردند. دو طرف در این مصاحبه در زمینه آخرین تحولات شیوع کرونا در ایران و جهان، تحریم های یکجانبه آمریکا، برجام، امور کنسولی دوجانبه و نیز تحولات منطقه ای گفتگو کردند.

ظریف با قدردانی از یاری های ارسالی اتحادیه و سه کشور اروپایی به ایران برای مبارزه با کرونا، تحریم های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا را مانعی بر سر راه مبارزه با این اپیدمی جهانی خواند و از انگلیس خواست در این اوضاع، تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را هم بر مبنای تعهدات برجامی و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت ننمایند.

همچنین ظریف و گردان گرلیچ رادمان، وزیر امور خارجه کرواسی در مصاحبهیی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع کرونا در ایران و جهان را آنالیز کردند. وزیر امور خارجه کرواسی با اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر و خطرناک جهانی با خانواده جان باختگان این بیماری نیز ابراز همدردی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با قدردانی، بر لزوم رعایت نکردن تحریم های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا از طریق اتحادیه اروپا نه تنها به عنوان وظیفه برجامی بلکه برای جلوگیری از مرگ انسان های بی گناه به خاطر تحریم های ظالمانه آمریکا تأکید کرد.

محمدجواد ظریف و المار ممدیارف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبهیی تلفنی درباره شیوع کرونا و لزوم همکاری جمعی همه کشورها رایزنی و گفتگو کردند. ظریف تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا را مانعی مهم بر سر راه مبارزه ایران با این ویروس خطرناک خواند .

کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو در پیغامی که در حساب کاربری سفارت ایران در روسیه منتشر شد، اظهار داشت: تحریم های آمریکا توانایی ایران را در مبارزه با کرونا محدود می نماید.

وی اضافه کرد: در مذاکرات اخیر من با مقامات روسی، درباره لزوم توجه جامعه جهانی و خاتمه دادن به تحریم های بدبینانه، غیرقانونی و وحشیانه آمریکا که جنایتی علیه بشریت است، صحبت کردم.

کاظم غریب آبادی، نماینده ایران در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا مدعی است که دارو و غذا مشمول تحریم های آمریکا نیست، اما با ایجاد محدودیت ها و ممنوعیت ها بر سر راه نقل و انتقال مالی از سویی و تهدید شرکت های دارویی و پزشکی از سوی دیگر، در عمل مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

بیانیه های جهانی

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اظهار داشت: در حالی که اخبار نشان دهنده گسترش ابعاد شیوع بیماری کرونا است، احتیاجی نیست به شرایط غیرعادلانه و نابرابری که جمهوری اسلامی ایران در آن قرار گرفته است، توجه کنیم.

در این بیانیه آمده است: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به تازگی اظهار داشت که علاوه بر خسارت مالی به مبلغ 200 میلیارد دلار که به دنبال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری به این کشور وارد شده است، محدودیت ها مانع بزرگی در راستا مبارزه با بیماری کروناست.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: علت قربانیان زیاد این بیماری در ایران نه فقط در خود بیماری، بلکه در این واقعیت است که آمریکا هدفمندانه مانع از مقابله با آن می گردد. میلیون ها ایران در شرایطی قرار گرفتند که با وجود کوشش های حداکثری آمریکا برای جلوگیری از نشان دادن این واقعیت، از امکان تهیه داروها محروم شدند. سیاست ضدانسانی آمریکا باعث تأسف شدید و نگرانی جدی شده است.

مسکو در بیانیه خود توضیح داد: به طور قاطعانه از دولت آمریکا می خواهیم با حقیقت رفتار کند و تصمیم بگیرد فوری تحریم ها را که به حقوق بشر در ایران ضربه می زند، لغو کند.

در خاتمه بیانیه تأکید شده است: در اوضاع کنونی که جهان شاهد شیوع همه گیر کروناست، زمان تسویه حساب ژئوپلیتیکی نیست، به ویژه اینکه اقدامات بدون دلیل و بی پایه و اساس آمریکا برای ارضا کردن جاه طلبی های خود اجرا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با درخواست لغو تحریم های ایران گفت: دولت و مردم ایران در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند و اعمال تحریم ها به طور جدی مبارزه با این بیماری همه گیر را کند می نماید و بر ارسال یاری های سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی به ایران تأثیر منفی می گذارد.

هرچند ایران در فراوری بسیاری از داروها خودکفاست، ولی در اوضاع کنونی باید برای برداشتن تحریم ها با هدف مقابله فوری با کرونا کوشش کرد.

چین از آمریکا و کشورهای دیگر درخواست کرد هرچه سریع تر تحریم های مربوط به ایران را لغو، از مداخله در کوشش های کشورمان برای جلوگیری و کنترل کرونا جلوگیری و از آسیب های بیشتر به اقتصاد ایران و معیشت اساسی مردم خودداری نمایند.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: انگلیس و آمریکا آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا را مخفی کردند، ایران به یاری آمریکا برای مقابله با کرونا احتیاج ندارد، بلکه می خواهد تحریم ها برداشته گردد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز خواهان لغو تحریم های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شد و گفت: لغو تحریم ها به جمهوری اسلامی ایران یاری می نماید تا به مبارزه با ویروس کرونا بپردازد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان

عمران خان با بیان اینکه وقت آن است تا جامعه بین المللی خواهان متوقف شدن تحریم های آمریکا علیه ایران گردد، اضافه کرد: ایران یکی از کشورهایی است که کرونا در آن شیوع یافته و با وجود تحریم های فلج نماینده کاخ سفید، کوشیده است تا حدی با آن مبارزه کند.

همچنین ظفر میرزا، وزیر بهداشت پاکستان و دستیار ویژه نخست وزیر این کشور گفت: ما از اقدام جامعه جهانی برای زیر فشار قرار دادن آمریکا برای لغو تحریم های ضدایرانی به ویژه در حوزه دارو و خدمات پزشکی حمایت می کنیم.

میرزا تأکید کرد: معتقدیم که قدرت ایران از لحاظ بهداشت و سلامت به دلیل مراقبت های بهداشتی اولیه و همچنین نحوه ادغام سیستم درمانی با آموزش پزشکی است. هیچ شکی در توانمندی ایران برای غلبه بر چالش های بهداشتی درمانی به ویژه بحران ویروس کووید-19 نیست و ما اطمینان داریم که آنها قادر به پشت سر گذاشتن این بحران هستند.

ادامه تحریم و پاسخ ترامپ!

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا گفت که تحریم ها علیه تهران را علیرغم شیوع ویروس کرونا در ایران لغو نخواهد نمود.

دونالد ترامپ آدینه شب در نشستی خبری در پاسخ به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و غرب آسیا تحریم ها علیه تهران را لغو خواهد نمود یا نه، این تهدید را بیان کرد و گفت: آنها پاسخ این سوال را می دانند. مقامات ایران جواب پرسش شما را می دانند.

با این حال، وزیرخارجه آمریکا مدعی شد که تحریم ها علیه ایران بر یاری های بشردوستانه برای این کشور تأثیر گذار نیست و در این ارتباط گفت: همه جهان باید بدانند که راستا یاری رسانی های بشردوستانه به ایران باز است.

انتهای پیغام/4106/4033/

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8561

به "دنیا، آمریکا را برای لغو تحریم های غیر قانونی زیر فشار قرار داد، لزوم توقف جنایت علیه بشریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا، آمریکا را برای لغو تحریم های غیر قانونی زیر فشار قرار داد، لزوم توقف جنایت علیه بشریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید