آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وچهارصدهزار نزدیک شد

به گزارش مجله آزمون اول، کشورهای آمریکا، روسیه، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 را داشته اند.

آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وچهارصدهزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران تا به این لحظه، کشورهای آمریکا با 10,785، روسیه با 7,933، انگلیس با 6,201، اسپانیا با 3,648 ، ترکیه با 2,188 و ایتالیا با 1,965 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را طی 24 ساعت گذشته داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدون آن که شاهدی بر مدعای خود بیاورد گفت مطمئن است منشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده است. او به این ترتیب آتش تنش با پکن بر سر منشاء شیوع این ویروس مرگبار را شعله ورتر ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید ادعای خود مبنی بر خروج ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین را با درجه بالایی از اطمینان عنوان نمود، اما وقتی از وی پرسیده شد که آیا شواهدی بر این مدعا دارد دارد، گفت: بله، بله دارم اما نمی توانم به شما بگویم. من اجازه ندارم این را به شما بگویم.

این درحالی است که ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان که به طور موقت ریاست سازمان های اطلاعاتی آمریکا را نیز برعهده دارد، گزارشی درباره سرمنشا ویروس کرونا منتشر کرد که در آن

مسئولان سازمان های اطلاعاتی آمریکا با دانشمندان در این امر که سرمنشا ویروس کرونا طبیعی بوده و توسط انسان ساخته یا دست کاری نشده است، اتفاق نظر دارند. در این گزارش به ادامه تحقیقات پیرامون سرمنشا شیوع این ویروس اشاره شده است.

این کشور تا این لحظه 1,111,236مورد مبتلا و 64,876 مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 1020 تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

انگلیس

آمار مرگ و میر بر اثر شیوع کرونا در انگلیس همچنان در حال افزایش است و امروز این کشور رکوردی جدید را در میزان آمار فوتی ها ثبت کرد.

طی 24 ساعت گذشته حداقل 739 نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

براین اساس میزان کل آمار فوتی ها در انگلیس بر اثر کرونا به 27,510 نفر رسیده است و 24 ساعت گذشته نیز یکی از مرگبارترین روزها در این کشور در نتیجه شیوع ویروس کرونا بوده است.

همچنین آمار کل مبتلایان به کرونا در انگلیس نیز امروز 177,454 نفر اعلام شد.

آماری که وزارت بهداشت انگلیس به عنوان آمار رسمی مرگ ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می نماید، در واقع آمار مبتلایان فوت شده در بیمارستان ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می گردد.

هفته گذشته نشریه انگلیسی فایننشال تایمز با استناد به آمارهای دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 41 هزار نفر می رسد؛ این رقم بیش از 2 برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه 22 آوریل) بود.

بر اساس آمارهای رسمی، انگلیس در حال حاضر از لحاظ میزان مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، پس از کشورهای آمریکا و ایتالیا در رتبه سوم دنیا واقع شده است.

اسپانیا

به گزارش رویترز، نادیا کالویانو وزیر اقتصاد اسپانیا گفت فراوری ناخالص داخلی این کشور 9.2 درصد کاهش خواهد یافت که بدتر از رکود عظیم (2008 -2013) خواهد بود.

او گفت انتظار می رود فراوری ناخالص داخلی در سال 2021 بهبود یابد و 6.8 درصد رشد داشته باشد.

اسپانیا یکی از کشورهای است که شدیدا از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 242,988 نفر اسپانیایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 24,824 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

طی 24 ساعت گذشته نیز 281 تن دیگر جان باختند.

ایتالیا

به گزارش بلومبرگ، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا از مردم کشورش به خاطر مشقات مالی متحمل شده در جریان شیوع کرونا عذرخواهی کرد و وعده داد به محض لغو قرنطینه در این کشور، آینده روشن تری را تجربه نمایند.

دولت ایتالیا اعلام نموده که از روز دوشنبه قرنطینه و محدودیت های شدید ترددی را برای از سرگیری فعالیت های فراوریی و ساختمانی کاهش خواهد داد. این در حالی است که به گفته کارشناسان بحران کرونا اینده ای نامشخص و دشواری را برای ایتالیا رقم زده و میزان بدهی عمومی سنگین این کشور در انتها امسال میلادی به 155 درصد فراوری ناخالص داخلی ان خواهد رسید.

این کشور تا این لحظه207,428 مورد مبتلا و 28,236 مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 269 تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (آدینه) گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته به 7 هزار و 933 نفر افزایش یافته است تا در مجموع شمار مبتلایان به 114 هزار و 431 نفر در کل مناطق فدرال روسیه برسد. علاوه بر این، در حال حاضر 13 هزار و 220 نفر از بیماران بهبود یافته، ولی متاسفانه هزار و 169 نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات این ستاد، در حال حاضر تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به 114 هزار و 431 مورد (یعنی 7.4+ درصد) در 85 منطقه کشور رسیده است.

در طول یک روز گذشته، یک هزار و 601 بیمار بعد از بهبودی مرخص شده اند، ولی در این مدت 96 مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا هم تایید شد تا برای کل دوره شیوع این بیماری به یک هزار و 169 نفر افزایش یابد.

این مرکز یادآور شده است که سه هزار و 534 از موارد جدید، (44.5 درصد مبتلایان) بدون علامت بالینی تشخیص داده شدند.

در همین رابطه آناستازیا راکووا معاون توسعه شهرداری پایتخت روسیه نیز گفت که با وجود افزایش میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، طی روز گذشته بیش از 600 بیمار مبتلا به کرونا هم در مسکو درمان شده اند.

به گفته وی، به طور کلی ، تعداد کل افراد بهبود یافته در پایتخت به 5 هزار و 666 نفر رسیده است.

پیش از این اعلام شده بود که 47 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در مسکو درگذشتند و بدین ترتیب تعداد قربانیان این بیماری به 658 نفر افزایش یافته است.

ترکیه

به گزارش تی آر تی، فرایند نزولی نمودار شیوع ویروس کرونا در ترکیه و موفقیت اینکشور در مبارزه با شیوع این ویروس همچنان ادامه دارد.با ثبت 84 مورد جدید مرگ و میر طی 24 ساعت اخیر، تعداد قربانیان کرونا در ترکیه به 3258 نفر رسید.

در طول این مدت 41 هزار و 431 آزمایش جدید اجرا شده و 2 هزار و 188 مورد جدید ابتلا نیز ثبت شد. با 4922 نفری که از بیمارستان مرخص شدند نیز تعداد افراد بهبود یافته به 53808 نفر رسید.

در خبری دیگر سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت، این کشور به دلیل بحران شیوع کروناویروس استقرار سامانه دفاع هوایی اس-400 را به تعویق انداخته اما این اقدام را در نهایت انجام خواهد داد.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک دیدار اینترنتی به میزبانی شورای آتلانتیک اظهار کرد: تاخیر (در فرایند استقرار اس-400 در ترکیه) به دلیل شیوع کروناویروس وجود داشته اما این طرح آنگونه که برنامه ریزی شده نهایتا اجرا خواهد شد.

وی اضافه نمود: اردوغان چند بار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متذکر شده که آنکارا در عین حال علاقه مند به خرید سامانه آمریکایی پاتریوت نیز هست.

این در حالی است که اردوغان پیشتر گفته بود، سامانه های اس-400 کشورش در ماه آوریل فعال می شوند اما شیوع کروناویروس کوشش های ترکیه را به مبارزه با این بیماری و حمایت از اقتصادش که با دومین رکود در عرض دو سال روبرو شده متمرکز ساخت. اردوغان و دولتش در هفته های اخیر به صورت علنی اظهارنظری درباره این موضوع ننموده اند.

ایران

در ایران کیانوش دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح تازه ترین آمار گفت: از دیروز تا امروز 12 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1006 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. وی با بیان این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 95646 نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6091 نفر رسید.

دنیاپور با اعلام این که خوشبختانه تا کنون 76318 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، اضافه نمود: 2899 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در انتها گفت: تا کنون 475 هزار و 23 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

310311

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10881

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وچهارصدهزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وچهارصدهزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید