کوشش پامپئو برای مقصر جلوه دادن چین در جنگ تجاری و عواقب آن

به گزارش مجله آزمون اول، پامپئو که در سفر به تایلند به سر می برد با مقصر جلوه دادن چین در تأثیرگذاری منفی بر اقتصاد دنیا، گفت باید به چند دهه رفتار بد چین سرانجام دهیم.

کوشش پامپئو برای مقصر جلوه دادن چین در جنگ تجاری و عواقب آن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز آدینه کوشش کرد چین را مقصر اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن جلوه دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو در نشستی ضمنی با موضوع جنوب شرق آسیا در بانکوک مدعی شد: ما تجارتی آزاد و منصفانه می خواهیم نه تجارتی که رقابت را تخریب کند.

وی در ادامه ادعاهای خود علیه چین که در تمام مدتی که در نشست امنیتی بانکوک حضور دارد آن ها را تکرار نموده است، گفت: به مدت چند دهه، چین از تجارت سوءاستفاده نموده است. اکنون زمان متوقف شدن آن است. رئیس جمهور ترامپ گفت این [مشکل] را رفع خواهیم کرد و رفع کردن آن نیازمند داشتن عزم است و این چیزی است که امروز صبح دیدید.

هنگامی که از پامپئو درباره تأثیر منفی جنگ تجاری بین آمریکا و چین سوال پرسیده شد، او پاسخ داد: پیامدهایی منفی که وجود داشته اند، از دهه ها رفتار بد چین نشأت می گیرد.

آخرین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین در شانگهای، روز چهارشنبه بدون نشانه ای از پیشرفت انتها یافت.

پامپئو همچنین مدعی شد: سرمایه گذاری های ما در خدمت هیچ دولتی نیست و سرمایه گذاری ما در اینجا به حزبی سیاسی یا به طور صادقانه، به جاه طلبی های حکومتی یک کشور نفع نمی رساند.

او گفت: ما برای پر کردن فضای خالی وفاداری [کشورها] تأمین بودجه انجام نمی دهیم.

وی اضافه کرد: از خودتان بپرسید، چه کسی واقعا مشوق وابسته نبودن و خودکفایی است، سرمایه گذارانی که برای تأمین نیازهای مصرف نمایندگان شما کوشش می نمایند یا آن هایی که شما را در قرض گرفتار می نمایند؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت از یکم سپتامبر (10 شهریور)، تعرفه ای 10 درصدی بر روی 300 میلیارد دلار واردات باقی مانده از چین به کشورش اعمال خواهد نمود تا به آتش بس یک ساله جنگ تجاری میان دو کشور خاتمه دهد.

ادعاهای تند پامپئو در حالی اظهار شد که او پیش تر در نشست بانکوک پس از دیدار با وانگ یی گفت کشورهای جنوب شرق آسیا را به انتخاب بین پکن و واشنگتن کشورش مجبور نمی نماید.

او در این نشست گفت: مشارکت ما در این منطقه هرگز اقدامی با حاصل جمع صفر نبوده و نخواهد بود.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز آدینه ضمن محکوم کردن این اقدام، به خبرنگاران گفت این تعرفه های جدید راهی صحیح یا سازنده برای حل اختلافات تجاری بین دو کشور نبود.

پامپئو در حالی این اظهارات را اعلام کرد که سیاست دولت آمریکا در جنوب شرق آسیا بر اساس ایجاد تنش و افزایش حساسیت و اختلافات است.

پکن می گوید آمریکا در کنار تحریک تایوان برای جدایی از خاک چین، کوشش می نماید ناآرامی ها در هنگ کنگ را نیز شعله ور تر کند.

آمریکا و چین، علاوه بر مسائل سیاسی، در زمینه های دیگری نیز مناقشه دارند که از جمله آن ها می توان به تحریم شرکت تکنولوژی چینی هوآوی، تحریک معترضان هنگ کنگی و تحریک تایوان به استقلال طلبی از چین توسط آمریکا اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1953

به "کوشش پامپئو برای مقصر جلوه دادن چین در جنگ تجاری و عواقب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پامپئو برای مقصر جلوه دادن چین در جنگ تجاری و عواقب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید