تماس ها با طرف های برجام و آمریکا افزایش خواهد یافت

به گزارش مجله آزمون اول، اتحادیه اروپا در بیانیه ای بعد از نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام گفت مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در راستای اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر برجام، تماس های جداگانه را با همه طرف ها و همچنین آمریکا افزایش خواهد داد.

تماس ها با طرف های برجام و آمریکا افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا در بیانیه ای به روایت مسائل مطرح شده در نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام پرداخت.

در این بیانیه آمده است: امروز آدینه دوم آوریل، نشست مشترک کمیسیون برجام به صورت مجازی برگزار گردید. طبق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. این نشست به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ 21 دسامبر، اعضا چشم انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را برای آنالیز موضوع با نگرش مثبت و در یک کوشش جمعی مورد تاکید قرار دادند. شرکت نمایندگان همچنین بر تعهد خود برای حفظ برجام تاکید و درباره نحوه اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن بحث کردند.

این بیانیه می افزاید: شرکت نمایندگان توافق کردند نشست کمیسیون مشترک را در وین هفته آینده ادامه دهند تا به طور واضح اقدامات مرتبط با برداشته شدن تحریم ها و اجرای (توافق) هسته ای را از جمله به وسیله تشکیل جلسات گروه های کارشناسی مربوطه معین نمایند.

در سرانجام این بیانیه گفته شده در این زمینه، هماهنگ نماینده (جوزپ بورل) همچنین تماس های جداگانه در وین را با همه طرف های برجام و ایالات متحده افزایش خواهد داد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23591

به "تماس ها با طرف های برجام و آمریکا افزایش خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس ها با طرف های برجام و آمریکا افزایش خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید