توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفوری برای پیوستن به ارتش سودان

به گزارش مجله آزمون اول، دولت خارطوم با گروه های مسلح دارفور درباره پیوستن این گروه ها به ارتش سودان به توافق رسیدند.

توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفوری برای پیوستن به ارتش سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، دولت انتقالی خارطوم با گروه های مسلح دارفور تحت عنوان جبهه انقلابی درباره پیوستن این گروه ها به ارتش سودان طی 39 ماه به توافق رسیدند و قرار شد یک نیروی نظامی مشترک در دارفور مستقر و امنیت این منطقه به عهده گیرد.

معین سرنوشت گروه های مسلح دارفوری یکی از پیچیده ترین و مهمترین محورهای اختلاف برانگیز در فرایند صلح دولت خارطوم با گروه های مسلح سودانی بود که با این توافق، فرایند مذاکرات صلح در سودان آسان تر می شود، به طوری که اولین دور مذاکرات با احزاب و گروه های مسلح سودانی فردا در جوبا (پایتخت سودان جنوبی) برگزار خواهد شد.

یکی از اعضای تیم میانجیگر مذاکرات دولت خارطوم با گروه های مسلح دارفور، با اشاره به انتها ماموریت صلح بانان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور گفت: دو طرف توافق کردند یک نیروی نظامی ملی (مشترک) در دارفور تشکیل شود و پس از انتها ماموریت صلحبانان در این منطقه، امنیت دارفور را به عهده گیرند.

دولت خارطوم طی ماه میلادی جاری با جنبش ملی شمال به رهبری ملک عقار المنضویه به توافق رسیدند که نیروهای این جنبش طی 39 ماه در نیروهای نظامی سودان ادعام شوند.

گفت وگوهای صلح دولت انتقالی خارطوم با گروه های مسلح سودانی با میانجیگری سودان جنوبی از شهریورماه سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

دولت سودان تا به امروز با شاخه های مختلف جبهه انقلابی سودان و گروه های مسلح در استان های کردفان جنوبی و نیل آبی به توافقنامه صلح دست یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15356

به "توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفوری برای پیوستن به ارتش سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق خارطوم با گروه های مسلح دارفوری برای پیوستن به ارتش سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید