توصیه ورنر هرتسوگ به فیلم سازان: فیلم نسازید مگر اینکه در قطب جنوب باشید

به گزارش مجله آزمون اول، ورنر هرتسوگ کارگردان سرشناس آلمانی در گفت وگوی اخیرش پیرامون آینده کاری خود و مستند صحرانشین: در رکاب بروس چتوین به فیلم سازان توصیه کرده است تا زمان کشف واکسن کروناویروس فعالیت های هنری خود را به درون خانه هایشان ببرند.

توصیه ورنر هرتسوگ به فیلم سازان: فیلم نسازید مگر اینکه در قطب جنوب باشید

سینمادوستان بیشتر ورنر هرتسوگ را با فیلم های داستانی مانند نشانه های زندگی و پسرم، پسرم، چه کرده ای؟ به خاطر می آورند، اما این فیلم ساز خلاق طی سال های فعالیتش همواره نگاه ویژه ای به سینمای مستند هم داشته است و فیلم های مستند قابل توجهی همچون ملاقات هایی در انتهای جهان در کارنامه حرفه ای او به چشم می خورد. او قصد دارد امسال با مستند صحرانشین: در رکاب بروس چتوین به سالن ها بازشود و در گفت وگوی جدیدش با ورایتی پیرامون این فیلم، توصیه جالبی به دیگر فیلم سازان داشته است.

هرتسوک همواره از آن دست کارگردان ها و نویسندگانی بوده که بر فعالیت مداوم هنری و مبارزه با سختی ها تأکید داشته است. او با توجه به قرنطینه و همه گیری بیماری کرونا در بخشی از صحبت های جدید خود، همکارانش را تا زمان کشف واکسن این بیماری خطرناک دعوت به دورکاری کرده است. قسمتی از صحبت های او به این شرح است: فعلا من یخچال های طبیعی، جنگل ها و جاهایی از این دست را کشف نمی کنم. بنابراین باید کاری را انجام دهیم که ممکن است. در حال حاضر نمی شود با دوربین به بیرون رفت و فیلم ساخت، اما از طریق نوشتن می توان فعالیت هنری داشت. من به هر دو شکل نظم و نثر می نویسم و کتاب نثر من، یعنی راه رفتن در یخ یکی از کتاب های محبوب بروس چتوین بود. در این کتاب با پای پیاده از مونیخ به پاریس سفر کردم.

از توصیه هرتسوک می توان این گونه برداشت کرد که علی رغم محدودیت های موجود، هنرمندان و خصوصا فیلم سازان نباید تمام فعالیت های هنری خود را متوقف کنند؛ بلکه آن ها می بایست تا زمانی که جامعه جهانی از این بحران عبور می کند، سبک کار و فعالیت خود را تغییر دهند. او در این باره ادامه داده است: شما در حال حاضر به بیرون نمی روید مگر سفری به جزایر قطبی داشته باشید، جایی که تنها چند پنگوئن زندگی می کنند! این (رعایت قرنطینه) یک مسؤولیت اجتماعی است. شما نمی توانید بخشی از یک اجتماع بزرگ باشید و مردم را برای تماشای مسابقه فوتبال به ورزشگاه های شلوغ بفرستید.

  • نکات مهمی که از اولین تریلر فیلم بتمن متوجه می شویم

ورنر هرتسوگ تا به امروز جوایز معتبری همچون خرس نقره ای جشنواره برلین و بهترین کارگردانی از جشنواره کن را از آن خود کرده است. مستند جدید او تحت نام صحرانشین: در رکاب بروس چتوین به زندگی بروس چتوین، نمایشنامه نویس و سفرنامه نویس فقید بریتانیایی می پردازد. هرتسوک در این مستند ضمن بررسی تعدادی از نوشته های چتوین مصاحبه هایی با نزدیکان او ترتیب داده و برای گفت وگو با دوستان چتوین به نقاط مختلف جهان از جمله ولز و استرالیا سفر کرده است.

منبع: indieWire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15478

به "توصیه ورنر هرتسوگ به فیلم سازان: فیلم نسازید مگر اینکه در قطب جنوب باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ورنر هرتسوگ به فیلم سازان: فیلم نسازید مگر اینکه در قطب جنوب باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید