فراوری موجوداتی با رفتار قابل برنامه ریزی

به گزارش مجله آزمون اول، فراوری ربات با قابلیت تقلید رفتار انسان پدیده تازه ای نیست. اما محققان برای نخستین بار موجوداتی خلق نموده اند که رفتار آنها کاملا قابل برنامه ریزی است.

فراوری موجوداتی با رفتار قابل برنامه ریزی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ربات ها علیرغم هوش و توانایی بالا موجوداتی زنده تلقی نمی شوند. از همین رو محققان دانشگاه های ورمونت و تافتس با همکاری یکدیگر مخلوقاتی را با استفاده از سلول های قورباغه آفریده اند که رفتارشان به طور کامل قابل برنامه ریزی است.

این ربات های زنده دارای پوست و سلول های قلب هستند که همگی آنها از جنین قورباغه گرفته شده اند. طراحی نحوه چینش این مواد با استفاده از ابررایانه ها انجام شده است. طراحی و خلق چنین موجودی انقلابی در زمینه ابداع موجودات زنده توسط انسان ها تلقی می گردد و این بار به جای یک ربات مصنوعی یک ارگانیسم قابل برنامه ریزی خلق شده است.

این موجود که فعلا تنها یک میلیمتر طول دارد، xenobots نام گرفته و میتواند به راحتی در آب شنا کند. قرار است رفتارهای این مخلوق تازه طی هفته های آینده زیرنظر گرفته گردد و احتمالا می توان در آینده از آن برای جمع آوری آلودگی های دریاها واقیانوس ها و به خصوص مواد پرخطر استفاده کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5294

به "فراوری موجوداتی با رفتار قابل برنامه ریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری موجوداتی با رفتار قابل برنامه ریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید