تکمیل مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی واگذار شد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر عامل شرکت آب منطقه جنوبی با بیان اینکه برداشت آب از چاه های غیر مجاز استان کمتر از 10 میلیون متر مکعب است، گفت: تکمیل مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی واگذار شد .

تکمیل مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی واگذار شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، حسین امامی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مدیران عامل شرکت های صنعت آب خراسان جنوبی گفت: 450 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برداشت آب از چاه های غیرمجاز در خراسان جنوبی کمتر از 10 میلیون متر مکعب است، اضافه نمود در حال حاضر 164 میلیون متر مکعب کسری مخازن آبی در استان داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 هزار و223 حلقه چاه عمیق و یک هزار و 76 حلقه چاه نیمه عمیق و دستی در استان وجود دارد، گفت: وزارت نیرو به استان خراسان جنوبی توجه ویژه داشته و تأمین آب بلند مدت از دیگر استان ها از اولویت های وزارت نیرو در خراسان جنوبی است.

امامی با بیان اینکه دشت شهرستان بشرویه با کسری مخزن روبرو است، اضافه نمود: کنتورگذاری در دشت بشرویه انجام می گردد و در مجموع یک میلیارد متر مکعب از چاه های خراسان جنوبی بهره برداری می گردد.

وی با بیان اینکه سال جاری به طور متوسط بیش از 25 درصد کاهش پروانه بهره برداری مدنظر است گفت: سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات باروری ابرها در هیچ نقطه از کشور انجام نشده اما تأمین آب در خراسان جنوبی اولویت نخست است و باید تأمین آب را با اطمینان پذیری بالا انجام دهیم.

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: انتقال آب از دریای عمان از دیگر گزینه های انتقال آب به استان است که این طرح با یک هزار کیلومتر خط انتقال پروژه بزرگی بوده و وزارت نیرو برای 16 استان کشور اجرا نموده که استان های خراسان رضوی، سیستان وبلوچستان وخراسان جنوبی در اولویت اجرای آن هستند.

امامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان در صورت تأمین اعتبار تا 5 یا 10سال زمان احتیاج دارد، اضافه نمود: تکمیل مطالعات طرح انتقال آب به خراسان رضوی محول شده تا در مدت 6 ماه پروژه را پیش ببرند زیرا منابع اقتصادی کم است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3048

به "تکمیل مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید