تکمیل گزارش سانحه بوئینگ 737 تا یکسال آینده

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن رضایی فر با اشاره به تشکیل جلسه سه جانبه ایران- اوکراین- کانادا برای آنالیز سانحه بوئینگ 737 اظهار کرد: برای ادامه فرایند آنالیز سانحه تصمیماتی اخذ شده است که این تصمیمات را به دولت و دستگاه های مربوطه ارائه نموده ایم.

تکمیل گزارش سانحه بوئینگ 737 تا یکسال آینده

وی تاکید نمود: از آنجایی که هواپیمای اوکراینی بوئینگ 737 هواپیمای جدیدی است، در ایران نه لابراتوار و نه تجهیزات مورد احتیاج در اختیارمان نیست، با اوکراینی ها توافق شده است که نرم افزار مورد نظر را در ایران مورد استفاده قرار دهیم و بتوانیم از تجهیزات در داخل برای بازسازی ها استفاده کنیم. درباره این موضوعات در حال مذاکره با متخصصان داخلی هستیم و تصمیمات به مقامات بالاتر ارائه شده است.

رئیس کمیسیون آنالیز سوانح هوایی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که نماینده معرفی شده از سوی آمریکا وارد آنالیز سانحه در ایران می گردد، گفت: نفر جوابگو آمریکایی قرار نیست به ایران بیاید.

رضایی فر با بیان اینکه جعبه سیاه (FDR-CVR) هنوز باز نشده است، گفت: تیم آنالیز سانحه باید همه جوانب را مورد آنالیز قرار دهد که قاعدتاً این فرایند زمان بر خواهد بود و تکمیل گزارش سانحه احتمالاً یک سال زمان می برد.

او ادامه داد: علت وقوع این سانحه باید ریشه یابی گردد تا اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار دستگاه های مختلف قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آنالیز سوانح هوایی سازمان هواپیمایی تاکید نمود: باید بدانیم در جریان وقوع این سانحه چه بخشی کمبود داشته و کجا مورد دستکاری قرار گرفته است. این اقدامات کارشناسانه زمان می برد و در این باره عجله نمی کنیم.

رضایی فر اضافه کرد: در گزارش های بعدی سازمان این جزئیات منتشر می گردد و سایر گزارش ها هم مانند گزارش اولیه به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

رئیس کمیسیون آنالیز سوانح هوایی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که اظهارات ضد و نقیض درباره علت وقوع این سانحه چه آثاری بر اعتبار کمیسیون آنالیز سوانح سازمان هواپیما در مجامع بین المللی می گذارد، گفت: کانادا، آمریکا و اوکراین در سایت های مرتبط اعلام نموده اند که تا کنون آنالیز سوانح در ایران مطابق با تمام استانداردها بوده است.

او با بیان اینکه تیم آنالیز سانحه باید این اتفاق را به طور همه جانبه آنالیز کند و تا زمانی که تمام عوامل و اطلاعات کامل نگردد، هیچ تصمیمی نمی گیریم، اضافه کرد: پرونده آموزش خلبان را نداریم و در حال دریافت مدارک هستیم. هنوز مدارک هواپیما به دست ما نرسیده است. بخشی از این مدارک را اوکراین و بخشی دیگر را بوئینگ باید به کمیسیون آنالیز سانحه ارائه کند.

رضایی فر گفت: در هیچیک از گزارش های سوانح قبلی سانسور نداشتیم. در آنالیز سانحه بوئینگ 737 هم نمایندگان اوکراین، کانادا و بازپرسان ویژه حضور دارند و از تمام موضوعات مستندبرداری می نمایند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8942

به "تکمیل گزارش سانحه بوئینگ 737 تا یکسال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل گزارش سانحه بوئینگ 737 تا یکسال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید