حجم مبادلات ایران و عمان به 5 میلیارد دلار می رسد

به گزارش مجله آزمون اول، سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری هرمزگان با بیان اینکه حجم مبادلات کنونی سالیانه ایران با عمان 870میلیون دلار است گفت: پیش بینی شده این رقم در 5 سال آینده به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

حجم مبادلات ایران و عمان به 5 میلیارد دلار می رسد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

عباس شیرخانلو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و تبادلات تجاری و مالی ایران با کشور عمان اظهارداشت: کشور عمان با توجه به ظرفیت های موجود، موقعیت جغرافیایی و همچنین دسترسی به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس و آفریقا، می تواند بازارهای خوبی را برای صادرات کالاهای ایران ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف سفر استاندار و هیئت همراه به کشور عمان ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه های تنظیم شده در سال 87 بین کشور ایران و عمان، طرفین تعهداتی دارند و این سفر نیز در راستای عملیاتی کردن تفاهم نامه هاست.

شیرخانلو، ارتقای صندلی تجاری هر دو استان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های هر دو استان به ویژه استان هرمزگان را از دیگر اهداف این سفر مطرح نمود.

وی، حجم مبادلات سالیانه کشور ایران با عمان را 870 میلیون دلار مطرح نمود و توضیح داد: پیش بینی شده این رقم در 5 سال آینده به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

مشاور امور مالی استاندار هرمزگان، این استان را دروازه ورودی و صادرات عمده کالا دانست و گفت: امید است بتوانیم با استفاده از ظرفیت های بخش صنعت، کشاورزی، توریستی از ظرفیت های استان مسندم بهره ببریم.

شیرخانلو با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان و مسندم و افزایش توان دستگاه ها برای دستیابی سریع تر به اهداف مالی ابرازداشت: تمام ظرفیت های اجرایی به لحاظ زیرساختی و فنی و همچنین نیروی انسانی آمادگی داریم، اما متاسفانه طی چندسال اخیر به دلیل تحریم ها، حجم معادلات تجاری کاهش یافت.

وی ادامه داد: زیرساخت های بندری و گمرکی کشور ایران آمادگی دارد تا با حتی سه شیفت کار کردن حجم معادلات تجاری را افزایش دهند.

مشاور امور مالی استانداری هرمزگان در خاتمه گفت: در استان هرمزگان، چهار سیستم حمل و نقل؛ ریلی، جاده ای، هوایی و جاده ای وجود دارد که ارتباط مستقیمی در جاده ترانزیتی برای استان هرمزگان دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3174

به "حجم مبادلات ایران و عمان به 5 میلیارد دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم مبادلات ایران و عمان به 5 میلیارد دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید