حذف قرعه کشی خودرو از سال آینده

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت سال آینده بیش از احتیاج داخل خودرو فراوری می کنیم که سبب می گردد تا قرعه کشی نداشته باشیم.

حذف قرعه کشی خودرو از سال آینده

سیدرضا فاطمی امین بعد از ظهر امروز پنج شنبه 30 دی ماه در گفت وگو با خبر سیما درباره بازار خودرو اظهار کرد: من هم در سفر های استانی و هم در بازدید ها و دیدار هایی که از فعالیت های فراوریی مالی دارم با مردم مصاحبه می کنم که به من ایده و انگیزه می دهد.

وی اضافه کرد: ما در مورد خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، یکی قیمتی است که بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان می دهند که فاصله زیادی است و یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دلیل آشفتگی بازار خودرو را هم سان نبودن عرضه و تقاضا عنوان و اعلام کرد: 500 هزار دستگاه کمتر از احتیاج فراوری می کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه ای دارند.

وی اعلام کرد: یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل احتیاج بازار خودروی ایران، یک میلیون 500 هزار دستگاه در سال است که نشان می دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

فاطمی امین ادامه داد: اول باید فراوری را افزایش دهیم که سال جاری این اتفاق رخ خواهد داد و تا انتها سال جاری، 130 هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد؛ 130 هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می شود که مجموعاً 260 هزار دستگاه سال جاری بیشتر عرضه می شود.

وی یادآور شد: صنعت خودروی ما بیمار است و ناکارآمدی های زیادی دارد البته این ناکارآمدی ها به یکی دو سال اخیر برنمی شود بلکه ناشی از انباشت ناکارآمدی ها در یک دوره طولانی بوده است. من قول 2 ساله برای برطرف ناکارآمدی های صنعت خودرو می دهم. یک دوره 3 ساله برای اجرای 9 پروژه ای که آغاز نموده ایم احتیاج داریم، ولی نتایج آن بعد از 2 سال تعیین می شود؛ سال آینده قرعه کشی نخواهیم داشت و به این سمت می رویم که بیش از احتیاج داخلی، خودرو فراوری کنیم که قرعه کشی زا از بین خواهد برد.

وزیر صمت گفت: اما اینکه تمام ناکارآمدی های صنعت خودرو را حل کنیم، یک دوره 2 ساله می طلبد که زمان معقولی است. خودرو برای همه مردم اهیمت دارد و همه درباره آن دغدغه دارند. مردم، کارگران صنعت، فراوریکننده، قطعه ساز و سهامداران را در نظر داریم. سال آینده خبر ها و منظره خوبی از صنعت خودرو خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 34584

به "حذف قرعه کشی خودرو از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف قرعه کشی خودرو از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید