حسرتی که در صنعت گردشگری می توان به فرصت تبدیل کرد

به گزارش مجله آزمون اول، سازمان جهانی جهانگردی در ایام کرونا به همه کشور ها اعلام نموده است که بازار های هدف خود را بازنگری نمایند چرا که در ادامه شیوه سفر ها تغییر می نمایند تا جایی که مسافرت به صورت منطقه ای و به کشور های همسایه انجام می گردد. به نوعی می توان گفت سفرها کوتاه تر می گردد و تور های مسافرتی به صورت انفرادی و سفرهای سیاحتی، تاریخی و فرهنگی به سمت طبیعت گردی و فضا های باز تغییر می یابد.

حسرتی که در صنعت گردشگری می توان به فرصت تبدیل کرد

در ایران نیز از دو سال گذشته بازار های هدف بازنگری شدند و بسیاری از بازار های منطقه و کشور های همسایه و بخشی از بازار های شرقی در کنار بازار هایی مانند اروپا انتخاب شدند و برای اینکه آژانس های جدید وارد این بازار ها شوند، برنامه ریزی هایی انجام شد. تجربه دنیای ثابت نموده است که چهار پنجم دنیاگرد هر کشور از کشور های همسایه هستند و در ایران هم شاهد آن هستیم.

اما نگرانی جامعه گردشگری این روز ها این است که کشور های رقیب مانند ترکیه، امارات، اردن و... با بازنگری هایشان به دنبال بازار هدف ما و کشورهای همسایه هستند.

می توان گفت ترکیه قطعا به عمان، روسیه، هند، چین، افغانستان، پاکستان و ارمنستان فکر می نماید یا کشور مالزی می تواند ترکیه، ارمنستان، عمان و پاکستان را هدف بگیرد.

بیشتر بخوانید:چگونه سهم بیشتری از گردشگری دنیا را به دست آوریم؟

آن ها با محصولات خلاق و شرایطی که دارند قطعا به بازار های هدف ما هجوم می آورند و همه این ها درحالیست که ما در حال حسرت خوردن از دست دادن 30 هزار دنیاگرد اروپایی که سالانه با تور به ایران می آمدند، هستیم.

شاید آن چیزی که الان جامعه گردشگری را دچار اشتباه نموده است، همین حسرت و غصه خوردن برای این موضوع است و نگرانند از اینکه گفته شده تا دو سال آینده دیگر دنیاگردی برای ایران نداریم. مخصوصا نگرانیشان وقتی بیشتر می گردد که این ها را از زبان پیشکسوتان و افراد معتبر صنعت گردشگری می شنوند.

این مسئله باعث می گردد که آژانس های کوچکتر استارتاپ های نوپا و کسانی که تازه به این صنعت قدم گذاشته اند این موضوع را باور می نمایند و باعث سرخوردگیشان می گردد و در این رقابت پساکرونایی باید بیشتر به بازارهایمان توجه کنیم چرا که از قافله باز می مانیم.

اما به نظر می رسد که جامعه گردشگری باید نگرانی ها را کنار بگذارد چراکه ما در سال، بیش از 8 میلیون دنیاگرد داشتیم که 200 هزار نفر آن ها از اروپا بودند و تنها 20 تا 30 هزار نفرشان با تور می آمدند. اما مردم کشور هایی به غیر از اروپا مانند عراق، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و... هستند که به ایران می آیند و با استفاده از کیت های تشخیصی کنترل می توان سلامت آنها را برای ورود به کشور کنترل کرد.

آمار ورودی کشورهای همسایه به ایران:

عراق - 2 میلیون و 500 هزار نفر

آذربایجان - 1 میلیون و 800 هزار نفر

ارمنستان - 400 هزار نفر

ترکیه - 700 هزار نفر

پاکستان - 300 هزار نفر

روسیه - 80 هزار نفر

هند - 60 هزار نفر

چین - 80 هزار نفر

در کشور ما محصولات مختلف، آستان های متنوع و هم درجه بندی هتل های مختلفی وجود دارد که شرایط را برای ورود به دنیاگرد ها فراهم می نماید. بنابراین با حسرت خوردن و از دست دادن چند سفر اروپایی یا حتی یک منطقه نباید بازار هدف خود در سایر مناطق و بخصوص همسایگان را فراموش کرد و از آن غافل شد.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12143

به "حسرتی که در صنعت گردشگری می توان به فرصت تبدیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسرتی که در صنعت گردشگری می توان به فرصت تبدیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید