خبرنگاران آذربایجان غربی نوروز سال جاری میزبان بیش از 103 هزار مسافر بود

به گزارش مجله آزمون اول، مهاباد- خبرنگاران- رییس کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری 103 هزار و 783 مسافر از سایر استان های کشور وارد این استان شدند.

خبرنگاران آذربایجان غربی نوروز سال جاری میزبان بیش از 103 هزار مسافر بود

علی مصطفوی روز یکشنبه در بیست وپنجمین جلسه این ستاد که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار گردید، گفت: در این روزها همچنین بیش از 70 هزار نفر از آذربایجان غربی به عنوان مسافر به سایر استان های کشور سفر نموده بودند.

وی اضافه نمود: طی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی با اتخاذ بعضی محدودیت ها در تردد مسافران در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی تعداد مسافران به شدت کاهش یافت.

وی با اشاره به محدودیت های تردد شهروندان در روز سیزده بدر و تدابیر لازم برای کاهش تردد در بسیاری از شهرهای استان، اضافه نمود: وزیر کشور به خاطر مدیریت خوب استان در زمینه کنترل ورود و خروج در مناطق مختلف استان طی نامه ای از استاندار آذربایجان غربی تقدیر نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه آمار و اطلاعات مربوط به تعداد مبتلایان به کرونا تنها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در استان ها از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می گردد، این داده ها در اختیار فرمانداران نیز قرار گیرد تا آنان نیز اطلاعات لازم را در مورد شرایط بیماری کرونا در شهرستان های خود داشته باشند.

مصطفوی با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در استان نیز اضافه نمود: این بانک اطلاعاتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی می گردد تا اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در آن ذخیره و در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید پس از مثبت بودن آزمایش کرونای افراد، این موضوع را هم به اطلاع فرد، خانواده و همکارن وی در محل کارش برساند تا اقدامات لازم در مورد پیشگیری انجام و از حضورش در محل کار جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: مراکزی که به عنوان نقاهتگاه بیماران بهبودیافته مشخص شده باید افراد بهبودیافته را پذیرش کند و اگر فردی حاضر به حضور در نقاهتگاه نشد، عوامل انتظامی وی را مجاب به ماندن در نقاهتگاه کند.

مصطفوی در مورد مصوبه این ستاد مبنی بر ممنوعیت حمل دام زنده در استان نیز گفت: با توجه به آغاز فصل کوچ عشایر به مناطق گرمسیری بعضی از فرمانداران خواهان تغییر یا اصلاح این مصوبه در زمان کوچ عشایر شدند.

غربالگری 532 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های ترکیه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور ترکیه و تعطیلی دانشگاه های این کشور دانشجویان ایرانی به وسیله مرز بازرگان وارد کشور می شوند و تا به امروز 532 نفر از این دانشجویان در بدو ورود غربالگری شده اند.

مصطفوی پیش بینی کرد در روزهای آینده تعداد بیشتری از این دانشجویان قصد بازگشت به کشور را داشته باشند و باید مسوولان در این خصوص از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی اضافه نمود: برای کاهش فشارها ناشی از ورود دانشجویان ایرانی از دانشگاه های کشور ترکیه در مرز بازرگان، ضروری است که به زودی امکان ورود و غربالگری دانشجویان در منطقه آزاد ماکو نیز مهیا گردد.

به گزارش خبرنگاران بیست وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز به وسیله ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از 10 نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه ها مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9359

به "خبرنگاران آذربایجان غربی نوروز سال جاری میزبان بیش از 103 هزار مسافر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان غربی نوروز سال جاری میزبان بیش از 103 هزار مسافر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید