خبرنگاران انشعابات غیرمجاز آب در خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد

به گزارش مجله آزمون اول، بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مشخص تکلیف انشعابات غیرمجاز آب را از شرکت آب و فاضلاب خواهان شد و گفت: انشعابات غیرمجاز باید شناسایی و ضمن اطلاع رسانی درخصوص تبعات این کار، نسبت به قطع آنها اقدام گردد.

خبرنگاران انشعابات غیرمجاز آب در خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد فرهادی در دومین نشست قرارگاه آب استان در امسال اضافه کرد: نصب و استفاده از انشعابات غیرمجاز، علاوه بر اینکه اقدامی غیرقانونی است، مدیریت منابع آبی را مختل می نماید.

وی توضیح داد: طبق قانون، خدمات رسانی دستگاه های آب، برق و گاز به ساخت و سازهای غیرمجاز اکیدا ممنوع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر هم افزایی دستگاه ها برای مدیریت منابع آبی در تابستان امسال تاکید نمود و گفت: با توجه به بارش های اندکی که در سال زراعی - آبی جاری داشتیم، احتمال بروز مسائل ناشی از کم آبی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای برون رفت از این مشکل و به حداقل رساندن تبعات اجتماعی ناشی از آن، قرارگاه آب استان و به تبع آن دستگاه های اجرایی باید موارد تنش آبی در تابستان جاری را مدیریت نمایند.

فرهادی آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری را در اولویت برنامه های امسال اعلام و اظهار امیدواری کرد: با اقدامات اجرا شده در این حوزه مسئله ای نداشته باشیم و روستاهای فاقد آب شرب، از آب سالم بهره مند شوند.

وی استفاده از تجربیات سال های گذشته را در برنامه ریزی ها موثر خواند و بر اعلام ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری همه دستگاه ها برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب به منظور آبرسانی سیار به روستاها و مناطق عشایری تاکید نمود.

معاون استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت پساب فاضلاب اشاره نمود و اضافه کرد: استفاده از پساب فاضلاب در صنعت، بخشی از احتیاج آبی دیگر حوزه ها را برطرف می نماید.

وی گفت: پساب تصفیه خانه فاضلاب باید با استانداردسازی، در بخش های صنعت و کشت بعضی محصولات خاص کشاورزی استفاده گردد.

فرهادی به وظیفه شرکت آب منطقه ای در این زمینه اشاره نمود و گفت: شرکت آب منطقه ای باید برای استفاده بهینه از پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند وارد فاز اجرایی گردد.

وی با تاکید بر نقش چاه های کشاورزی در مدیریت منابع آب ادامه داد: شرکت آب منطقه ای باید طی گزارش جامع، آمار کنتورهای هوشمند آب و برق نصب شده بر روی چاه های آب را به صورت دقیق به قرارگاه آب ارایه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر اهمیت طرح های آبخیزداری در پایداری جمعیت روستاها تاکید نمود و گفت: اهتمام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در توسعه پروژه های مرتبط و افزایش طرح های آبخیزداری در اغلب مناطق کشور می تواند به مهاجرت معکوس منجر گردد.

دومین نشست قرارگاه آب استان با تاکید بر اهمیت صندلی قرارگاه آب با توجه به خشکسالی های سال جاری و با حضور مدیران دستگاه های عضو برگزار گردید.

فرمانداران استان نیز به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست حضور داشتند.

قرارگاه استانی آب اوایل امسال برای مقابله موثر با پیامدهای کم آبی و خشکسالی در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25239

به "خبرنگاران انشعابات غیرمجاز آب در خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انشعابات غیرمجاز آب در خراسان جنوبی مشخص تکلیف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید