خبرنگاران انصارالله یمن: توان بیشتری برای تولید پهپاد و موشک خواهیم داشت

به گزارش مجله آزمون اول، تهران - خبرنگاران - محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن عصر سه شنبه گفت: ما توان بیشتری برای تولید سلاح هایی نظیر پهپاد و موشک های بالستیک خواهیم داشت و تا زمانی که تسلیحات در یمن ساخته می شود نگران کمبود آن نخواهیم بود.

خبرنگاران انصارالله یمن: توان بیشتری برای تولید پهپاد و موشک خواهیم داشت

البخیتی که با شبکه المیادین گفت وگو می کرد، با اشاره به این که آمریکا بدنبال تقویت توانمندی گروه های تروریستی برای مقابله با محور مقاومت است شرح داد: القاعده ساخته و پرداخته آمریکاست و واشنگتن از این گروه و دیگر گروه های تروریستی برای مقابله با جنبش های مقاومت استفاده کرده است.

وی سخنان امروز ژنرال یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن را پیامی به همه کشورهای متجاوز خواند و گفت: این سعودی ها بودند که جنگ را شروع و ما را تهدید کردند و ما در مقام دفاع به این حملات پاسخ دادیم.

سریع در نشست خبری امروز هشدار داد که افراد غیر نظامی، افراد خارجی مقیم در عربستان از مقرها و پایگاه های نظامی و کاخ مقام های ارشد عربستان فاصله بگیرند، چرا که این اماکن بخشی از اهداف ارتش یمن خواهند بود.

سخنان البخیتی و سریع چند روز پس از آن انجام می شود که پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز جمعه بار دیگر حمله به مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادند.

پیش از آن نیز محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد و گفت: به عملیات انتقام جویانه در پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف دست خواهیم زد و ریاض پاسخ فوری ما را خواهد دید.

از دو سال گذشته یمن توانسته در زمینه تولید سلاح های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به قسمتی از افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می دهد که یمنی ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته اند اقدامی که موجب رجحان نظامی در مقابله با تجاوز سعودی ها شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13658

به "خبرنگاران انصارالله یمن: توان بیشتری برای تولید پهپاد و موشک خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله یمن: توان بیشتری برای تولید پهپاد و موشک خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید